Renault a prezentat in Turcia cel mai nou sedan mic al marcii. Noul Renault Symbol s-a indepartat de gama Clio si este acum un model de sine statator.
- Spatiu interior/portbagaj
- Suspensie special conceputa pentru Europa de Est
- Valori scazute de revanzare
- Motorizari pe benzina anemice
Noul Symbol este conceput în jurul a două sisteme de valori care de-a lungul vremii s-au dovedit de bun augur pentru Renault: conceptul automobilului de clasă mică și caroserie sedan și platforma tehnică a modelului Clio 2, recunoscută pentru excelentele calități dinamice. Din 2000 și până în prezent, Clio Symbol s-a vândut în peste 600.000 de exemplare, dintre care 110.000 doar în 2007. Concomitent, platforma lui Clio 2 și-a demonstrat fiabilitatea pe Dacia Logan, declinată deja în patru variante de caroserie, dar și pe Sandero.
Motorul unei noi ere
Noul Symbol este mașina statement a păturii de mijloc. Față de vechiul model, a doua generație Renault care poartă acest badge are un design mai unitar și s-a transformat, departe de identitatea Clio, într-o mașină de familie adevărată, cu un portbagaj de 506 litri și o mulțime de gadget-uri menite să aducă buna dispoziție (conectivitate iPod/MP3, navi sau ecrane pe tetiere).
Față de generația precedentă, designerii au revizuit postura caroseriei în căutarea expresiei eleganței și a unui statut social superior. Aceste deziderate au fost atinse prin alungirea caroseriei și a montanților A și D. Forma aproape fusiformă (Lxlxh 4.26×1.94×1.43) sau al treilea geam lateral separat de ușă s-au transformat din apanajul claselor C sau D în element definitoriu al eleganței Symbol. Un rol important în aceeași ecuație este jucat de elementele cromate care prin strălucirea lor atrag privirile asupra noului produs.
Planșa de bord este în mare parte nouă, cu puține elemente preluate de la Clio 2 sau Logan. Printre acestea se numără fețele ușilor, schimbătorul de viteze sau volanul. Grație acestor elemente care s-au perpetuat de la un model la altul, Renault a reușit să țină costurile sub control și să obțină prețurile competitive la care mașina se vinde.
La capitolul motorizări, Symbol este echipat cu aceleași grupuri propulsoare ca întreaga gamă de entry level a constructorului francez, începând cu Twingo, Clio și Modus. Astfel, în România, Symbol este oferit cu patru motoare, două diesele și două alimentate cu benzină: 1.2 16 valve 75 CP, 1.4 16 valve 98 CP și 1.5 dCi în cele două variante de putere, 65 și 85 CP.
Oferta Symbol
Prețurile de bază pentru noul Symbol încep de la 7.990 euro cu TVA pentru motorizarea de 75 CP, în cazul căreia poate fi sesizată o ușoară submotorizare a mașinii care cântărește o tonă. Vârful gamei este dCi-ul de 85 CP al cărui preț de lansare cu TVA este de 10.890 euro. În standard mașina este echipată cu ABS, airbag pentru șofer, imobilizator electronic sau volan reglabil pe înălțime, în timp ce modelul de top include aer condiționat manual, airbag pentru șofer și pasager, jante din aliaj, CD cu MP3, servodirecție sau volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele.
Un automobil global
Dezvoltarea proiectului Symbol s-a desfășurat între Tehnocentre, București și Bursa împlicând în concepere toate facilitățile importante Renault de producție, design și asamblare. Cele mai importante piețe pentru noul model vor fi Turcia, România, Algeria, Brazilia și Columbia, în contextul în care Symbol nu a fost conceput pentru a fi vândut în Germania sau Franța.
Renault Symbol vs Dacia Logan
Întrebați dacă noul Symbol va afecta vânzările modelului Logan, oficialii Renault au declarat că cele două modele se vor influența într-o mică măsură, în sensul în care Logan este prima alegere a clientului care pune bugetul în fața imaginii. De cealaltă parte, Symbol este mașina pe care clienții o aleg pentru a-și evidenția statulul social și pentru a-și îmbunătății imaginea.
În realitate diferențele sunt mult mai simple decât par, iar alegerea este de ordin subiectiv și se referă mai mult la brand și destinație, decât la feeling sau dotări. Logan este cu 11 mm mai scurt decât un Symbol, dar are un portbagaj cu 4 liri mai voluminos. În ceea ce privește spațiul interior, Logan are un ampatament cu 157 mm mai mare decât Symbol, însă Renault-ul propune un spațiu mai amplu la nivelul umerilor, fiind cu 200 de milimetri mai lat decât modelul produs la Mioveni.
Varianta de bază a Daciei costă 6.400 de euro cu TVA inclus și este dotată tot cu o motorizare de 75 CP, dar cu o capacitate de 1.4 litri. Ambele modele oferă în standard centuri de siguranță în trei puncte, airbag frontal pentru șofer și ABS. În cazul lui Logan, baza include și AFU. Vârfurile de gamă sunt prevăzute cu aceeași motorizare de 1.5 litri și 85 CP și costă 10.050 de euro cu TVA în cazul Daciei și 10.890 de euro în cazul Renault. Pentru acest preț ambele modele sunt dotate cu aer condiționat, jante din aliaj, radio CD (cu MP3 în cazul lui Symbol și panou detașabil în cazul lui Logan).
Date tehnice: | Renault Symbol |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.2 16v MPI |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 904/1430 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4261/1940/1439 |
Ampatament | 2473 |
Volum portbagaj [l] | 506 (506) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.2 16v MPI |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1149 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 55(75)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 105/4250 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 167 |
0-100 km/h [s] | 13 |
Consum urban/extra/mixt | 7.7/5/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 140 |