Test drive Mitsubishi Lancer 2.0 T TC-SST 295 CP

După ce conduci Evolution, nu-ți vei mai putea lua gândul de la el. Ești copleșit de un sentiment puternic care te cheamă înapoi la volan și nu doar ca să pilotezi.

  • Performante dinamice
  • Transmisia automata cu dublu-ambreiaj
  • Autonomie scazuta
  • Transmisia manuala

Se întâmplă ceva cu maşinile sport! Devin confortabile, au numeroase dotări menite să ofere pasagerilor o călătorie plăcută, au o putere considerabil mai mare decât generaţiile trecute, dar chiar şi aşa, nu oferă şoferului aceeaşi „brutalitate” ca înainte. Constructori precum Lamborghini, Lotus, Aston Martin sau Porsche vor lansa coupe-uri cu patru uşi. Modelul Panamera de la Porsche nu este o surpriză foarte mare, constructorul având deja în gama sa SUV-ul Cayenne. Poate, peste câţiva ani, în spotul de prezentare al unui super car vom afla cu cât creşte volumul spaţiului de încărcare dacă rabatăm bancheta, subliniindu-se în acest fel aspectul practic.

La subiect

Evolution, chiar dacă are un comportament mult cizelat faţă de generaţia anterioară, este în continuare rapid. Motorul dezvoltă o putere litrică de aproape 150 CP, oferind şoferului prin intermediul pedalei din dreapta, acces la 295 CP. Propulsorul poate fi cuplat fie la o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte, fie la cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj. Aceasta din urmă echipa şi modelul testat de AutoExpert şi, pe cuvânt, treptele se schimbau atât de repede şi exact când trebuie încât aveam impresia că Evo-ul îmi citea gândurile.

Răspunsul acceleraţiei şi plaja de turaţii în care funcţionează motorul pot fi schimbate prin simpla apăsare a unui buton. Există două moduri de funcţionare, normal şi sport. Este mai mult decât sugestiv ce înseamnă fiecare, aşadar voi preciza doar amănuntele importante.

Dacă veţi fi nevoiţi să acceleraţi puternic într-o situaţie din trafic şi vă aflaţi în modul normal al transmisiei, vă recomand să retrogradaţi utilizând comenzile de la volan, răspunsul la kick down în regimul menţionat fiind un pic mai lent.
Lipită de asfalt

Şoferul poate selecta modul în care puterea este distribuită roţilor prin apăsarea unui buton, având de ales între modurile asfalt, macadam sau zăpadă. Cu sistemele de stabilitate dezactivate şi transmisia în modul sport pentru un răspuns în timp real al acceleraţiei, am început să arunc Evo-ul cu aplomb în virajele unui drum de munte. Până să ating performanţe care solicită cu adevărat maşina, am observat cât de eficient este suportul lateral oferit de scaunele Recaro şi, iertaţi-mi entuziasmul, incredibila frână de motor oferită de cutia de viteze. Când am luat piciorul de pe acceleraţie, acul turometrului fiind undeva pe la 6.000 rpm, a fost ca şi când aş fi călcat frâna. Motorul nu îl încântă pe cel din spatele volanului cu muzica sa decât în sarcină şi numai după 4.000 rpm.
Ca şi la generaţia anterioară, direcţia cu o precizie chirurgicală nu necesită decât o singură rotaţie a volanului pentru a atinge unghiul maxim de bracaj.

Un fel de Disneyland

Dacă ştii ce să faci cu volanul te vei simţi ca într-un carusel. Evolution poate deveni distractiv, prin acest lucru înţelegând pierderea adereţei punţii spate. Dacă eşti obişnuit cu transferul maselor, contrabracare şi frâna cu piciorul stâng, vei putea aşeza Lancer-ul de-a latul drumului destul de uşor.

Mai bun ca seria 3?

Aceasta este o întrebare pe care o vei auzi destul de des când conduci Evolution. Preţul versiunii de bază al lui Evolution (cutie de viteze manuală) este cu aproximativ 1.000 euro mai mic decât al BMW 335i. Neavând la dispoziție un circuit pentru a face o comparație precisă între performanțele celor două modele, nu ne putem pronunța în privința aspectelor dinamice. Dar, chiar dacă pentru interiorul Lancer-ului s-au folosit plastice ceva mai scumpe, acestea nu ating calitatea materialelor utilizate în BMW.

Evolution are suficienți cai putere pentru a fi considerat un automobil periculos pentru sănătatea unui șofer fără prea multă experiență. Totuși, faptul că nu mai este la fel de brutal ca generația anterioară îl face mai ușor de condus, chiar și zi de zi.

Pentru drumurile lungi, este bine să aveți la voi o hartă rutieră ce include și benzinăriile, dar nu pentru că motorul ar consuma excesiv, ci pentru că rezervorul mic nu oferă o autonomie prea mare.

Date tehnice: Mitsubishi
Lancer Evolution
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 T MIVEC
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1590/2040
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4505/1810/1480
Ampatament 2650
Volum portbagaj [l] 325 (325)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 T MIVEC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1998
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 217(295)/6500
Cuplu max. [Nm/rpm] 366/3500
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 240
0-100 km/h [s] 6.3
Consum urban/extra/mixt 13.9/8.5/10.5
Emisii CO2 [g/km] 250

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top