Pana la aparitia lui GT-R, 350 Z a fost Nissan-ul suprem. Versiunea Roadster nu este cea mai rapida, dar cu siguranta este cea mai distractiva.
- Propulsor V6 plin de personalitate
- echipare standard generoasa
- Calitatea interiorului
- mai putin rigida si considerabil mai grea decat coupe-ul
În ultimul timp toată lumea vorbește despre un singur subiect legat de Nissan, și anume despre GT-R. Cazat pe circuitul de la Nurburgring, bolidul japonez nu pare dispus să cruțe nici un record, anunțând în fiecare zi câte un timp de circuit doborât. În acest răstimp producători de renume ca Porsche, Ferrari și Lamborghini realizează pe rând că un outsider le poate pune probleme deosebite.
Înainte însă de GT-R, Nissan și-a încercat norocul pe piața coupe-urilor sport europene prin 350Z, model care se află deja la al doilea face-lift. Mai matur din punct de vedere al designului (dacă poți să spui asta despre o mașină care pare să fie inspirată din jocurile video) și cu un propulsor V6 nou de 3.500 cmc / 313 CP, 350Z este genul de mașină care emană charismă.
Nu îi căuta nici o latură practică pentru că nimeni de la Nissan nu a avut așa ceva în minte atunci când au hotărât să realizeze acest model. Grila radiatorului, plasată doar la câțiva cm de asfalt, este dispusă să aspire orice, indiferent de dimensiuni, totul pentru a satisface poftele unui motor aspirat care se trezește la viață imediat ce treci de 4.800 rpm. Evacuarea dublă se face simțită încă de la prima atingere a pedalei de accelerație, pentru ca în momentul în care vei ajunge la puterea maximă (6.400 rpm) să declanșeze alarmele mașinilor de pe o rază considerabilă.
Prima impresie pe care o ai atunci când te urci la volan este că ai uitat să bifezi servodirecția din lista de dotări și că pedala de ambreiaj de fapt e cea de frână, totul fiind gândit în scopul unui condus la limita superioară a legii. Schimbătorul de viteze nu face notă discordantă, cuplarea unei trepte necesitând ceva încordare, și precizie în cazul treptei 5 (pe care o vei căuta inițial la capătul din dreapta al cursei, unde nu vei găsi nimic). Toate sunt indicii că 350Z nu a fost gândit pentru a sta liniștit în coada de la semafor, și că în traficul urban o astfel de mașină nu îți va da niciodată satisfacție.
ESP-ul are obiceiul de a interveni destul de des (e adevărat pentru binele tău), decuplarea acestui sistem fiind recomandată doar în condiții de siguranță (pe un circuit). Transmis exclusiv punții spate, cuplul motor de 358 Nm va rupe aderența indiferent că rulezi pe drum drept sau accelerezi la ieșirea dintr-un viraj. Recomand corecția traiectoriei din direcție și accelerație, frânarea, deși eficientă, fiind un pic prea brutală pentru a menține aderența maximă.
Duritatea suspensiei compensează doar într-o anumită măsură rigiditatea torsională scăzută a variantei roadster față de cea coupe. Un alt factor care va interveni destul de des în ecuația dinamicii este greutatea totală ridicată a mașinii, de 1.704 kg, repartiția maselor fiind una destul de echilibrată, în principal datorită plasării motorului în poziție central-față.
Eterna problemă
Odată ce euforia primilor kilometri se risipește îți dai seama instant că volanul din fața ta pare surprinzător de cunoscut, și asta deoarece este același de pe Pathfinder (cu o altă siglă desigur). Nu sunt împotriva refolosirii unor elemente pentru a menține costurile la un nivel scăzut, dar personalizarea unui astfel de model nu poate fi trecută pe plan secund. În același ton auster se prezintă și restul habitaclului, cei de la Nissan folosind cantități exagerate de plastic, și nu cel mai bun calitativ. Nici pe partea de ergonomie lucrurile nu stau mai bine, displayul color de pe consola centrală fiind dedicat exclusiv navigației, sistemul audio și climatizarea având zone separate de control.
Poziția la volan este pe de o parte avantajată de posibilitatea reglării coloanei de direcție odată cu instrumentele de bord și, pe de altă parte, penalizată de scaunele cu suport lateral insuficient. O plecare la mare nu va ridica probleme de alegere a garderobei, capacitatea portbagajului fiind modică (130 l), dar asta nu va deranja decât pe prietena ta. Decapotarea mașinii durează aproximativ 20 de secunde, iar soft-topul are o zonă delimitată în care este stocat, capacitatea portbagajului nefiind afectată. Ca să te bucuri de senzațiile cabrio va trebui să depui ceva efort, sistemul de decapotare fiind semiautomat.
La un preț de 50.333 de euro lista de dotări standard este mulțumitoare, iar performanțele de ordin dinamic garantate. Costurile suplimentare vor apărea în funcție de exploatarea mașinii, pneurile spate fiind susceptibile unei uzuri premature.
Date tehnice: | Nissan 350Z Roadster |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 3.5 V6 |
Nr. usi/locuri | 2/2 |
Masa proprie/totala [kg] | 1704/1820 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4315/1815/1325 |
Ampatament | 2650 |
Volum portbagaj [l] | 130 (130) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 3.5 V6 |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 3498 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 230(313)/6800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 358/4800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 6.1 |
Consum urban/extra/mixt | 17/9.2/12 |
Emisii CO2 [g/km] | 280 |