Test drive Porsche Cayman S 3.4 l 320 CP

Cuvântul sport şi-a pierdut semnificaţia, fiind folosit pentru a lăuda orice model de la clasa mini până la SUV. Atunci când conduci un Porsche îţi amintești ce înseamnă sportivitatea în termeni automobilistici.

  • Cel mai echilibrat dinamic Porsche
  • Transmisia automata PDK
  • Foarte putine dotari standard
  • Sistem de padele ne-ergonomic

Porsche sunt maşinile care dau fiori pasionaţilor chiar şi atunci când se află în parcare. Mă refer la modelele în care cobori, nu urci, şi care au motorul amplasat acolo unde trebuie, iar Cayman nu face excepţie. Acesta este considerat, pe bună dreptate, o punte de legătură între Boxster şi 911.

Cum prima variantă a fost una reuşită, face lift-ul a adus, în materie de design, câteva modificări ce privesc spoilerele şi tehnologia LED utilizată pentru luminile de poziţie şi stopuri. Dar schimbările cele mai importante se regăsesc sub… plafon, nu capotă, deoarece motorul este amplasat central. Boxerul ce echipează varianta S a „săltat” puterea de la 291 CP (vechea generaţie) la 320 CP, având cilindreea mărită cu câţiva cmc (49 mai exact) în comparaţie cu modelul anterior şi un sistem de injecţie directă revizuit.

Aceste lucruri se traduc pe hârtie printr-un demaraj 0-100 km/h de 5,2 secunde şi în viaţa de zi cu zi prin cuplu mare la turaţii medii şi răspuns în timp real al acceleraţiei. Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj, denumirea prescurtată a acesteia fiind PDK, este superioară celei manuale când vine vorba de probele de acceleraţie 0-100 km/h.

Partea proastă este că utilizează nişte padele nepotrivite. Amplasate una în partea stângă şi cealaltă în partea dreaptă a volanului, ambele comandă atât funcţia de urcare în trepte cât şi cea de retrogadare, nefiind separate ca la alte modele în plus şi minus.

Dacă asta nu era de ajuns, trebuie să tragi de padele pentru a retrogada, nu să împingi. Poate că aceste precizări vi se par exagerate, dar contează destul de mult atunci când vreţi să pilotaţi.

Un lucru caracteristic oricărui Porsche este sunetul motorului. Acesta este gutural la turații mici, transformându-se într-unul rotund și puțin ascuțit către zona roșie a turometrului. Este o plăcere să auzi boxerul pe un drum virajat de munte, unde schimbările treptelor sunt dese, iar turația ajunge deseori în zona medie.

Parfum inconfundabil

Interiorul unui Porsche are un miros specific, care te aduce într-o altă lume. Volanul în trei spiţe fără prea multe butoane, scaunele bine profilate, cronometrul ce tronează în mijlocul bordului şi vitezometrul gradat din 50 în 50 km/h sunt componentele ce respiră sportivitate prin toţi porii.

Cusăturile din pielea ce îmbracă bordul, suporturile de pahare „ascunse” discret deasupra torpedoului şi tapiţeria neagră contribuie la reţeta ce are ca rezultat un interior la fel de elegant ca cel al unei limuzine.

Lupul îşi schimbă părul, dar năravul ba

cum bine spune o vorbă din bătrâni. Această discuţie planează asupra PSM-ului (ESP de la Porsche). Este unul dintre cele mai rafinate sisteme electronice de stabilitate pe care am avut plăcerea să le testez. Nu îşi „schimbă năravul” pentru că atunci când este dezactivat te lasă să crezi că tu ai controlul deplin asupra maşinii, intervenind atât de subtil încât nici nu realizezi la început. Îţi limitează parţial acceleraţia şi dacă frânează, o face astfel încât să nu „taie” prea mult din viteză şi nici nu bruschează maşina, nici atunci când mergi de-a latul drumului.

Explozie controlată

Cayman poate fi atât exploziv, atunci când este selectat modul Sport Plus, cât şi cuminte, ca o pisicuţă, când se rulează în modul normal. Comportamentul dinamic este la fel de neutru ca Elveţia, făcând ca acest model să fie unul perfect pentru cei care vor să se bucure de perfomanţe în siguranţă. Dacă vreţi să încercaţi să „îmblânziţi” un cal nărăvaş, va trebui să încercaţi cu un 911, Cayman nu vă va arunca din şa decât dacă faceţi o greşeală.

Date tehnice: Porsche
Cayman S
Sasiu si caroserie
Motorizare S
Nr. usi/locuri 3/2
Masa proprie/totala [kg] 1275/1645
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4090/1775/1295
Ampatament 2415
Volum portbagaj [l] 410 (410)
Motor si transmisie
Tip motor S
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 3436
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 236(320)/7200
Cuplu max. [Nm/rpm] 370/4750
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 277
0-100 km/h [s] 5.2
Consum urban/extra/mixt 14.1/7/9.6
Emisii CO2 [g/km] 221

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top