Honda spune că este prima mașină hibrid sportivă. Este noul CR-Z un urmaș demn de Honda CRX, o legendă a pasionaților de tuning și de tehnologie avansată?
- Primul hibrid de serie cu o dinamica placuta
- layout inspirat al plansei de bord
- Foarte scump
- spatiu infim pe bancheta
În ultimii ani Honda a lansat pe piață zvonuri că va lansa varianta de serie a conceptului CR-Z, prezentat pentru prima dată în 2007 la Salonul Auto de la Tokyo. Modelul, inspirat evident din liniile Honda CRX era așteptat cu entuziasm de pasionați. Mai ales că ultima variantă a CRX avea performanțe impresionante pentru acea vreme, motorul VTEC de 1,6 litri dezvolta impresionanta putere de 160 CP și avea o zonă roșie tocmai la 8000 rpm.
Acum, Honda CRZ era așteptat ca un concurent pentru mașini precum Volkswagen Scirocco sau noul Peugeot 308 RC-Z. Dar Honda a jucat altă carte. Și-a îmblânzit caracterul sportiv cu o serie de elemente ce o fac prietenoasă cu mediul înconjurător.
Sistemul hibrid de propulsie, compus dintr-un motor de 1,5 litri și unul electric, cu o putere maximă de 124 CP și un cuplu de 178 Nm are emisii de numai 117g de CO2/km și un consum mediu de 5 litri/100km. Accelerația 0-100 km/h se realizează în 9,9 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h..
Plăcerea conducerii
S-a păstrat, Honda CR-Z demonstrând că o mașină ecologică nu trebuie să fie plictisitoare. Poziția la volan este tipică pentru o mașină sport, fiind foarte joasă, cu scaune care oferă un bun compromis între susținere laterală și confort.
Bordul este modern și spectaculos. Toate comenzile se află în jurul șoferului și crează o senzație asemănătoare cu aceea a unui avion de vânătoare din viitor. Asta mai ales pentru pasionații de filme SF. Designul exterior și interior spectaculos duce totuși la câteva compromisuri, locurile din spate fiind aproape imposibil de utilizat și vizibilitatea înapoi fiind deficitară. Timoneria cutiei de viteze este precisă și direcția oferă un control destul de bun, mai ales atunci când se conduce în modul sport.
Suspensiile, direcția și motorul pot fi configurate printr-o apăsare pe buton, existând trei moduri disponibile: sport, normal și eco. În funcție de stilul de condus și de butonul apăsat, culoarea cercului care încadrează vitezometrul se poate schimba între verde, albastru și roșu. Atunci când se conduce în modul Sport CR-Z, pare mai vioi decât ar sugera cei 124 CP din fișa tehnică, motorul electric suplimentând cuplul pe plaja medie de turație și împingând încurajator până la aproximativ 5000 rpm.
Setările suspensiei diferite, utilizarea de materiale ușoare și de un plus de tehnologie fac Honda CR-Z mult mai agilă și mai manevrabilă decât Insight, model cu care împarte platforma tehnică. Pneurile de 16 inch au o aderență bună și permit menținerea controlului în virajele abordate rapid. La drum lung, atunci când este selectat modul Normal confortul suspensiilor este comparabil cu al unei mașini din clasa compactă. Acest lucru este chiar surprinzător pentru CR-Z, care prin aspectul sportiv și suspensia spate semirigidă nu promitea să filtreze atât de bine denivelările autohtone.
Atunci când se merge cu mașina în mediul urban, se pot obține consumuri impresionant de mici când modul eco este cuplat și pedala de accelerație este apăsată cu blândețe. Recordurile vor fi consemnate și de computerul de bord instalat pe mașină și recompensate cu desenele unor copaci.
Honda CR-Z are un preț de pornire de 20.980 Euro fără TVA, fapt ce îl plasează în concurență directă cu mai sus amintitul Volkswagen Scirocco. Modelul japonez va fi alegerea celor care vor un coupe care îmbină sportivitatea și confortul, dar este și prietenos cu mediul înconjurător.
Date tehnice: | Honda CR-Z |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.5 Hybrid |
Nr. usi/locuri | 3/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1147/1520 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4080/1740/1395 |
Ampatament | 2425 |
Volum portbagaj [l] | 214 (382) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.5 Hybrid |
Combustibil | Hibrid |
Cilindree [cmc] | 1497 |
Sistem alimentare | injectie directa+electric |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 84(114)/6100 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 145/4800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 200 |
0-100 km/h [s] | 9.9 |
Consum urban/extra/mixt | 6.1/4.4/5 |
Emisii CO2 [g/km] | 117 |