Au fost vremuri în care Hyundai domina clasamentul vânzărilor de SUV-uri din România. Face lift-ul acordat recent lui Santa Fe probabil nu va da timpul înapoi, dar aduce un motor diesel cel puțin interesant.
- Motor diesel foarte performant
- spatiu interior generos
- Materiale plastice modeste
- design exterior tern
O nouă înfățișare. Așa sună sloganul publicitar prin care Hyundai anunță lansarea face lift-ului pentru Santa Fe. În cazul în care îți amintești cum arăta vechiul model nu ai cum să nu recunoști că sloganul sună un pic cam exagerat.
Cu excepția spoilerelor, retușate foarte discret și a noilor stopuri, imaginea este una foarte familiară. Cei care se așteptau la chestii spectaculoase după ce au văzut noul Tucson (ix35) mai au ceva de așteptat până ce vor vedea linii asemănătoare pe Santa Fe.
Ceva nou înăuntru?
Din păcate nu, și spun asta cu regret pentru că Santa Fe nu a stat niciodată foarte bine la capitolul interior. Oricât de bine intenționat ai putea fi găsirea unui material cu textură moale, sau măcar plăcută, se poate dovedi un țel destul de greu de atins.
Nu pot spune că mă așteptam la modificări substanțiale de interior, dar chiar și așa e păcat să vezi materiale de mai bună calitate într-un i30. Din fericire, butoanele au rămas la fel de mari și intuitive așa că nu te poți plânge de accesul către diferitele funcții ale climatizării și sistemului audio.
Avantajul principal al interiorului unui Santa Fe derivă din dimensiunile sale interioare: orice loc ai putea ocupa, fie că te afli într-o poziție privilegiată în dreapta șoferului sau la mijloc pe banchetă nu vei duce lipsă de spațiu pentru cap/genunchi/umeri.
Opțional se poate comanda versiunea cu șapte locuri ce implică două locuri suplimentare plasate în portbagaj. Nu sunt extraordinar de spațioase și nici foarte accesibile, dar pentru distanțe scurte merită diferența de bani mai ales că atunci când nu ai nevoie de ele le poți plia fără a afecta capacitatea standard a portbajului ( 970 l minim 2.250 maxim).
Ceva nou sub capotă?
Da. Aici încep să apară lucrurile noi și interesante. Pentru început motorul, diesel de 2.2 l și 197 CP, care, în urma unei simple împărțiri, anunță o putere litrică situată undeva în topul segmentului SUV-urilor. Nici la capitolul cuplu nu stăm deloc rău, 422 Nm în intervalul 1.800 – 2.500 au grijă ca Santa Fe să își ascundă cu succes cele aproape 2 tone.
Interesant este că inginerii de la Hyundai au ajuns la aceste valori de cuplu și CP folosind o arhitectură clasică cu o singură turbină a cărei intervenție nu implică o creștere subită a cuplului. Consumul de carburant se situează în mod surprinzător foarte aproape de valorile comunicate de coreeni, 9 l în oraș și 7 l afară.
Suspensia a fost un alt capitol afectat de face lift, mișcarea de ruliu a caroseriei este controlată mai eficient în contrast cu vechea generație, care avea tendința de a se înclina considerabil pe viraje. Chiar dacă puțini clienți vor avea curiozitatea de a experimenta forțele laterale la volanului unui Santa Fe, modificările sunt de apreciat, mai ales în planul siguranței.
Ca un bonus, rigidizarea discretă a suspensiei nu a afectat în vreun fel confortul la rulare sau capacitățile de trecere. Despre ultimele nu vă pot spune foarte multe deoarece Santa Fe nu este chiar genul de mașină destinată incursiunilor în teren accidentat.
Pentru o familie în căutarea unei mașini spațioase și economice cu bonusurile aferente unui SUV (siguranță, vizibilitate) Santa Fe este o opțiune ce merită luată în calcul. Pentru 29.738 euro cu TVA inclus singurul lucru care îi lipsește din lista de dotări standard ar fi un set de senzori de parcare.
Date tehnice: | Hyundai Santa Fe |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 DSL |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1995/1995 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4660/1890/1760 |
Ampatament | 2700 |
Volum portbagaj [l] | 970 (2250) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 DSL |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2199 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 145(197)/3800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 422/1800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 190 |
0-100 km/h [s] | 9.8 |
Consum urban/extra/mixt | 8.8/5.6/6.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 194 |