Dacă îți place imaginea asociată unui coupe, dar vrei să sari peste neajunsuri ca ținuta de drum rigidă sau consumul ridicat de carburant Renault are ceva pentru tine.
- Interior de calitate
- suspensie foarte confortabila
- Comportament dinamic mediocru
- aproape la fel de scump ca un VW Scirocco
Se numește Mégane Coupé și spre deosebire de generația precedentă acesta nu a fost realizat prin simpla eliminare a portierelor din spate. Urmând un trend lansat acum șapte ani când Opel a desenat versiunea GTC a compactei Astra, francezii au pus mâna pe creioane și au stilizat o mașină cu o identitate net separată de cea a unui Megane clasic. Punct ochit, punct lovit pentru francezi. Singurul aspect care se află sub semnul întrebării a rămas forma jantelor, prea mici, prea clasice, aș fi apreciat un model derivat din gama RS.
S-a muncit la fel de mult și la interior?
Nu chiar. Asta poate să fie un lucru rău sau unul bun, depinde din ce punct de vedere privești situația. Dacă vrei un interior cald, primitor și confortabil ai ajuns unde trebuie. Materialele sunt de bună calitate, cromatica este foarte reușită, totul te îmbracă așa cum îi stă bine unei mașini franțuzești. În alte cuvinte te simți exact ca într-un Megane hatch, logic, deoarece interioarele sunt indentice. Volkswagen, atunci când a lansat Scirocco, deși s-a inspirat puternic din stocul existent de interioare, a integrat și câteva elemente distinctive.
Câteodată, un mâner de ușă redesenat, un scaun cu profil sport sau un volan teșit fac diferența. Ar trebui să le spună cineva asta și celor de la departamentul concepție Renault.
Strict calitativ, rămân la părerea pe care am enunțat-o acum câteva numere, trebuie să fii un expert al suprafețelor plastice pentru a face diferența dintre un Megane și un Golf. Singurele chestii enervante sunt butoanele dedicate sistemului audio, mici, înghesuite și aranjate în ciuda ergonomiei.
Și dacă tot am ajuns la capitolul plângeri nu pot să înțeleg de ce această mașină are rame la uși. În timp ce unii lansează sedan-uri fără rame doar ca să aibe o scuză să le spună coupe-uri, Renault desenează un coupe cu uși de hatch doar că mai lungi cu 20 de cm. Știu că vorbim despre un element care nu are nici o veleitate practică, dar ține într-un fel de romantismul asociat unui coupe și, sincer să fiu, eu le vreau dacă plătesc pentru unul.
Megane stă bine la capitolul spațiu interior, spre deosebire de alte coupe-uri compacte (vezi Scirocco), francezul are o banchetă clasică ce poate, în teorie și legalitate, să acomodeze trei pasageri. În practică trei adulți pe banchetă intră un pic în domeniul contorsionismului, dar să zicem că pe distanțe scurte în oraș este acceptabil. În schimb, excursiile în patru sunt recomandate atât la nivel de spațiu interior cât și ca spațiu disponibil pentru câteva bagaje de weekend (344 l).
Ce motor să îmi aleg?
Lista de motorizări disponibilă pentru Mégane Coupé include două motorizări pe benzină (1,6 16v 110 CP și 1,4 l TCe 130 CP) și două diesel (1,5 l dCi/105 CP respectiv 1,9 dCi/130 CP). În mod normal, prima mea recomandare ar fi motorul pe benzină supraalimentat, dar în cazul lui Mégane Coupé lucrurile sunt un pic mai complicate. De fapt au fost complicate de un număr de oficiali Renault care au hotărât montarea pachetului de drumuri grele pe orice mișcă, are patru roți și este vândut în Est-ul Europei.
Dacă pe un Fluence, spre exemplu, un astfel de pachet are un rol cât se poate de practic, pe un Coupe eu mă așteptam la o suspensie optimizată în direcția sportivității nicidecum a confortului. Din păcate nu poți comanda un Mégane Coupé fără acest pachet, așa că nu ai decât să te obișnuiești cu ruliul accentuat al caroseriei. Tocmai de aceea voi recomanda, pentru prima oară și fără satisfacții majore, un motor diesel pe un coupe. Pentru 2.050 de euro în plus față de TCe (adică 18.600 în loc de 16.550 euro amândouă în echipare Privilege), dCi-ul îți oferă mai mult cuplu, un consum mai bun și, pe termen lung, o valoare superioară de revânzare. În plus, se potrivește ca o mânușă cu atitudinea, pe alocuri exagerat de pragmatică, a acestui francez.
Date tehnice: | Renault Megane Coupe |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.9 dCi |
Nr. usi/locuri | 3/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1310/1820 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4295/1810/1470 |
Ampatament | 2640 |
Volum portbagaj [l] | 344 (1160) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.9 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1870 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 96(130)/3750 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 300/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 210 |
0-100 km/h [s] | 9.5 |
Consum urban/extra/mixt | 6.2/4.5/5.1 |
Emisii CO2 [g/km] | 134 |