De fiecare data cand aud cuvintele sport sau coupe in aceeasi propozitie cu Renault, ma gandesc in mod automat la automobilele construite la Dieppe. De data aceasta nu a fost cazul, Renault Laguna Coupe mizeaza pe eleganta nu pe sportivitate.
- Design exterior
- Dotari standard
- Comportament dinamic mediu
- Transmisie automata lenta
Lucrurile stau diferit în cazul Laguna coupe dar, chiar dacă nu poartă o plăcuţă de identificare ce atestă faptul că face parte dintr-o serie limitată, modelul a primit o atenţie deosebită din partea contructorului francez.
Acest lucru este evident din prima clipă în care îl priveşti. Deşi partea frontală nu a suferit modificări majore, designul limi-tându-se la adoptarea unei grile masive a radiatorului pentru mai multă sportivitate, formele caroseriei în partea din spate demonstrează că italienii nu sunt singurii care crează opere de artă din tablă. Interesante sunt și stopurile fabricate special pentru acest model.
Lucrurile continuă să impresioneze şi la interior. Materialele sunt plăcute la atingere şi finisările atât de bine realizate încât te poţi descuraja gândidu-te la preţul de achiziţie. Aceasta este reacţia firească dar, dacă ve-,rifici lista de preţuri, vei observa că preţul de pornire începe de la 26.600 euro cu TVA (motorizarea 2.0l benzină, 170 CP).
Sportivitatea modelului este limitată la aspectul exterior, interiorul fiind conceput pentru a oferi pasagerilor un grad înalt de confort. Scaunele faţă au profilele laterale destul de pronunţate dar, nu oferă o susţinere laterală ieşită din comun. Pasagerii ce călătoresc pe banchetă, să presupunem că sunt doi adulţi, se bucură de spaţiu generos atât la nivelul capului cât şi la genunchi. Cu toate acestea, portbagajul este suficient de încăpător pentru a găzdui bagajele necesare unei călătorii prelungite.
Confortul primează
Latura sportivă a lui Laguna coupe nu este pe măsura aşteptărilor. Nu mă înţelegeţi greşit, maşina se „mişcă” destul de bine dar, designul caroseriei, volanul teşit în partea de jos şi profilele laterale ale scaunelor determină anumite aşteptări. Pe un drum de munte unde sepentinele şi virajele largi cu vizibilitate bună se întâlnesc la tot pasul, puteţi adopta oricând un ritm susţinut.
Suspensia este suficient de rigidă pentru a face faţă solicitărilor, iar frânele nu „obosesc” prea repede. În momentele în care stilul de condus este unul sportiv, iar vitezele de deplasare cresc simţitor, comportamentul dinamic prezintă tendinţe subviratoare.
Motorul oferă valori bune ale cuplului la turaţii joase, iar valoarea maximă de 270 Nm este dezvoltată la 3,250 rpm. Sistemul de evacuare este făcut pentru a menţine decibelii la un nivel cât mai scăzut, confortul pasagerilor ocupând şi în acest caz primul loc. Pentru demarajul 0-100 km/h sunt necesare 9,2 secunde, ceea ce înseamnă că nu veţi fi ţintuiţi în scaune la apăsările hotărâte ale pedalei de acceleraţie dar, nici nu vă veţi face griji în timpul unei depăşiri.
Laguna coupe este destinată uzului cotidian, lucru evidenţiat şi de cutia de viteze automată și plaja de turații în care motorul răspunde la accelerație. Este un coupe, ceea ce înseamnă spor-tivitate dar, este puțin probabil ca proprietarii să meargă pe două roți în viraje.
Date tehnice: | Renault Laguna |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 TCe |
Nr. usi/locuri | 3/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1480/1950 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4643/2082/1410 |
Ampatament | 2694 |
Volum portbagaj [l] | 295 (1010) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 TCe |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1998 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 125(170)/5000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 270/3250 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 220 |
0-100 km/h [s] | 9.2 |
Consum urban/extra/mixt | 13/6.5/8.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 207 |