Ibiza ST este genul de maşină pe care o poţi utiliza atât zilnic în oraş, cât şi în afara lui la sfârşit de săptămână. În plus, pentru că arată bine, o poţi „invita” seara în oraş.
- Comportament dinamic agreabil
- portbagaj generos si bine compartimentat
- Prea multe tonuri de gri la interior
- ergonomia sistemului audio lasa de dorit
Trebuie să recunosc că Ibiza ST intră în cercul restrâns al modelelor break atrăgătoare. Acest lucru înseamnă că nu veţi renunţa la designul plăcut ochiului doar pentru că doriţi un portbagaj mai încăpător. Modelul păstrează sportivitatea hatch-ului din care provine, adică partea frontală agresivă, pragurile proeminente şi liniile drepte ale caroseriei în zona haionului.
La interior regăsim materiale plăcute la atingere şi finisări atent realizate. Postul de conducere poate acomoda aproape orice persoană, iar şoferii înalţi (peste 1,80 m) vor aprecia spaţiul pentru cap obţinut prin profilul special al plafonului. Bancheta poate acomoda la nevoie trei pasageri adulţi, dar în cazul călătoriilor lungi nu este recomandată ocuparea tuturor locurilor.
Linişte şi pace
Lucrul care m-a impresionat a fost calitatea insonorizării. Liniştea din habitaclu te ajută să rămâi calm în aglomeraţia urbană, ferindu-te de zgomotul de fond alcătuit de claxoane, tobe sport ilegale şi melodii de pe la nunţi înregistrate cu tot cu dedicaţii.
Totodată, contează destul de mult şi la drumurile lungi, acolo unde nivelul ridicat al insonorizării filtrează aproape tot, la rularea cu o viteză constantă de 100 km/h, numai zgomotul produs de pneuri ajungând în habitaclu. Pentru a auzi „vântul” trebuie să vă concentraţi şi să închideţi radioul. Desigur, motorizarea pe benzină îşi aduce indubitabil aportul la acest capitol.
Spaţiul de încărcare al portbagajului este aproape pătrat, dar încăpător, şi beneficiază de o multitudine de elemente de care puteţi lega şi fixa diferite obiecte, chiar şi o plasă care a imobilizat cu succes pe parcursul testului un trepied.
Din punct de vedere dinamic, Ibiza ST are un comportament aproape sportiv. Modelul testat era echipat cu pneuri cu dimensiunile 215/45 R16, iar acestea au adus un plus de stabilitate, fără a afecta confortul. Volanul profilat arată bine şi este uşor de manevrat, asistarea direcţiei fiind un compromis între sportivitate şi confort. Timoneria este precisă, lucru ce amplifică sentimentul general de lucru bine construit.
Dacă aveţi planificate multiple călătorii sau dacă vă propuneţi să faceţi un tur al Europei în concediu, puteţi alege una dintre motorizările diesel, recomandată fiind cea de 1.6l. Aceasta este disponibilă în două variante de putere de 90, respectiv 105 CP. Motoarele sunt silenţioase şi oferă mai mult cuplu, ceea ce înseamnă o mai mică implicaţie în condus din partea şoferului şi, implicit, confort.
În plus, consumul de combustibil este infim. Aceste avantaje vin cu un preţ… mai exact 14.109 euro cu TVA pentru versiunea de 90 CP. Versiunea de bază, echipată cu motorul pe benzină de 1.2l (70 CP), porneşte de la 11.191 euro cu TVA. Indiferent ce motorizare alegeţi, vă veţi bucura de o listă de dotări standard destul de generoasă.
Date tehnice: | Seat Ibiza ST |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4i |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1020/1475 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4225/1695/1445 |
Ampatament | 2470 |
Volum portbagaj [l] | 430 (430) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1390 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 63(85)/5000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 130/3800 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 177 |
0-100 km/h [s] | 12.4 |
Consum urban/extra/mixt | 8/4.7/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 149 |