Chevrolet Cruze 2.0 D 150 CP AT

Cum reacționează Chevrolet Cruze dacă iei marele plus din reclamă și îl pui în dreptul prețului? În test-versiunea de top.

  • Pret de achizitie
  • echipare standard generoasa
  • Comportament dinamic mediocru
  • transmisia automata schimba greu si penalizeaza consumul

Peste 60% din toate modelele Cruze vândute în primele cinci luni ale anului au fost versiuni de „bază“ 1.6 benzină 113 CP. La 12.230 de Euro cu TVA și promoție inclusă, primul Chevrolet care a rupt-o de tot cu moștenirea Daewoo costă cu aproape 2.000 de euro mai mult decât un Logan 1.6 16v configurat asemănător. 

Diferența de preț nu este chiar de neglijat, dar se justifică atât în termeni de spațiu, siguranță, dinamică cât și ca imagine de brand. Acum întrebarea este cât de mult îl mai ajută pe Cruze raportul calitate/preț atunci când te orientezi către o versiune de top, spre exemplu 2.0 D/150 CP cutie automată cu șase trepte. 

Dacă speră să îți scoată 17.230 de euro din buzunar (TVA și promoție incluse) acest Cruze ar trebuie să știe câteva trucuri interesante. Cutia automată (1.000 euro) costă cam jumătate din prețul unui DSG, raport care se păstrează și în spectrul performanțelor, trecerea prin trepte fiind una destul de lentă. Nici consumul nu este nepărat un argument în favoarea ei, cel puțin în oraș automata aducând o penalitate de circa 2 l față de versiunea manuală. Lucrurile se așează abia la drum lung unde treapta a șasea optimizează consumul (manuala are doar cinci). 

Bazat în proporție de 90% pe platforma noului Astra, Cruze oferă o ținută de drum mai mult sigură decât sportivă, lucru care, foarte probabil, nu va deranja clienții tipici Chevrolet. În aceste circumstanțe cei 150 de CP sunt mai mulți decât suficienți pentru american.

La momentul lansării, interiorul noului Cruze a marcat un pas important (și necesar) în calitate pentru americani, dar nu știu dacă l-aș încadra în categoria plusuri. Multitudinea de plastice lucioase de pe consolă care se bat pentru atenția ta nu sunt chiar cea mai fericită alegere, iar calitatea percepută se situează undeva la mijlocul plutonului compact. 

Spațiul în schimb merită laude, cinci adulți plus bagaje pot fi acomodați fără prea multe compromisuri. În condițiile în care o Skoda Octavia 2.0 TDI DSG costă 19.655 euro (în echipare echivalentă) și un Focus sau o Jetta chiar mai mult de atât, Cruze poate fi o alegere interesantă. 

Date tehnice: Chevrolet
Cruze
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0D
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1455/1930
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4535/1795/1480
Ampatament 2685
Volum portbagaj [l] 450 (450)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0D
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1991
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 110(150)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 320/2000
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 200
0-100 km/h [s] 9.9
Consum urban/extra/mixt 9.9/5.5/8.6
Emisii CO2 [g/km] 177

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Fiat Tipo second hand AutoExpert

Second hand – Fiat Tipo

Într-o clasă dominată de Golf, Focus și Astra, Tipo reprezintă un model robust, spațios, cu motoare fiabile și cu prețuri decente. Uite

Scroll to Top