Imaginea break-ului clasic este deja istorie dacă privim către cel mai recent model Volvo din acest segment, noul V60.
Designul simplu şi pătrăţos, masivitatea şi stilul simplist, căzut în extrema funcţionalităţii, au fost şterse cu buretele de proiectanţii noului V60. Practic, nimic din exteriorul noului model nu mai face referiri la trecut, în afară de calandrul proeminent şi expresiv al radiatorului, ce poartă conştiincios emblema constructorului suedez. Linia generală orientată spre dinamism se regăseşte mai ales la designul spatelui, aplatizat şi optimizat aerodinamic, ce se apropie, aşa cum susţin şi cei de la Volvo, de formele suple ale unui coupe.
Ergonomie suedeză
Cei familiarizaţi cu ergonomia Volvo, de altfel una dintre cele mai bine realizate şi cerebrale, vor regăsi un habitaclu neatins de febra marilor schimbări. Totul este la îndemână şi făcut să solicite cât mai puţin din atenţia şoferului, care dispune pe volan de o multitudine de comenzi, iar vizibilitatea instrumentelor de bord este asigurată de indicatoarele hibride digital-analog, foarte uşor de citit.
Materialele şi finisajele sunt de foarte bună calitate, compromisurile la acest capitol lipsind cu desăvârşire. Scaunul şoferului şi cel al pasagerului sunt bine profilate şi au fost realizate pentru a lăsa loc suficient şi celor care vor folosi bancheta din spate, ce vor aprecia oferta de spaţiu, mai ales cea de la nivelul picioarelor. Vizibilitatea este în cea mai mare parte bună, dar fiindcă vorbim de un break, este perfectibilă către spate.
Cu cei 163 CP, motorul diesel are multe de spus la capitolul performanţă, mai ales prin prisma unui cuplu de 400 Nm oferit încă de la 1.400 rpm. Cu acest propulsor, Volvo tinde să maximizeze potenţialul unei maşini în a cărei viaţă intervin, pe lângă călătoriile lungi, bagaje voluminoase, pasageri numeroşi, dar şi eventuale tractări de remorci sau rulote, situaţie deloc neobişnuită pentru un break. Cutia de viteze automată Geartronic, cu şase rapoarte, este foarte rapidă în a trece de la un regim de lucru la altul, aşa cum am putut observa mai ales în oraş, unde dinamismul traficului presupune tot timpul ruperi de ritm.
Direcţia este precisă, iar frânele corespund aşteptărilor pe care le aveam de la un etalon al siguranţei. Fiindcă am atins acest capitol, trebuie să amintim ce conţine arsenalul pe care îl are la bord V60. Sistemul City Safety este prezent ca dotare standard pentru V60 şi este destinat evitării coliziunilor la viteză redusă. Sistemul este capabil să frâneze automat atunci când detectează un pericol iminent, iar cel de la volan nu a ripostat în timp util.
Protecţia pietonilor este realizată prin intermediul unui sistem care, prin intermediul senzorilor şi camerelor video amplasate la bord, este capabil să recunoască prezenţa pietonilor, să avertizeze prezenţa lor pe carosabil şi chiar să frâneze automat pentru evitarea impactului cu aceştia. Sistemul DSTC de control al stabilităţii este acum mai eficient şi realizează inclusiv controlul vectorial al cuplului transmis roţilor motoare în viraje, ce ajută maşina trecută de 1.700 kg să depăşească cu brio eventualele excese sportive şi să minimizeze efectul de sub şi supra virare.
Cu noul V60, suedezii adaugă un alt capitol important în istoria break-urilor de clasă medie. Preluând mare parte din caracteristicile tehnice şi stilistice de la limuzina S60, break-ul suedez este acum mai dinamic şi mai confortabil ca niciodată.
Calităţile dinamice, confortul şi nivelul de siguranţă oferit sunt lucrurile cu care este servit clientul oricărui Volvo actual, ce va aprecia în cazul lui V60 aptitudinile unui familist prin excelenţă.
Date tehnice: | Volvo V60 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | D3 |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1602/2180 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4628/1865/1484 |
Ampatament | 2776 |
Volum portbagaj [l] | 430 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | D3 |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1984 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 120(163)/3000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 400/1400 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 215 |
0-100 km/h [s] | 9.4 |
Consum urban/extra/mixt | 8.3/4.9/6.1 |
Emisii CO2 [g/km] | 162 |