Atuul unui model ce provine dintr-o cultură pentru care supradimensionarea reprezintă normalul este spațiul oferit.
Acesta este doar unul dintre considerentele pe care mizează și Chevrolet, odată cu introducerea în oferta sa a impunătorului Orlando. Modelul în sine nu atrage atenția neapărat prin dimensiuni, cât prin cea dintâi impresie lăsată. Cu un design simplu, despre a cărui dezvoltare n-ai putea găsi prea multe pagini în mapele de presă ale producătorului, Orlando are un aspect care îl apropie mai mult de un SUV, decât de un monovolum; roțile de dimensiuni mari oferite opțional (18 inch) vin să completeze această idee, doar garda la sol „trădând” neapartenența sa la clasa pentru care românii au dezvoltat o pasiune evidentă.
La interior se observă că cei de la Chevrolet sunt într-un progres continuu în ceea ce privește atenția și grija pe care o acordă noilor modele. Materiale noi, mai bune, grija sporită acordată finisajelor, totul pentru creșterea gradului de satisfacție a clienților mărcii. Deși este foarte apropiat ca și perioadă de concepere de Cruze, Orlando a preluat ce era mai bun la interiorul fratelui său, reușind totodată să îmbunătățească alte aspecte, rezultând într-un final, ceea ce reprezintă cel mai reușit interior al actualei game de modele Chevrolet.
Fiind o mașină de familie, spațiile de depozitare nu aveau cum să lipsească, iar dovada că pentru un model de acest gen, exploatarea cât mai eficientă a fiecărei posibilități de stocare este esențială, e compartimentul mascat inteligent de interfața sistemului multimedia de pe consola centrală. Simplu, eficient și o probabilă sursă de inspirație pentru mulți pe viitor.
Monovolum cu șapte locuri! Sigur că da, am mai auzit asta în câteva cazuri. De data aceasta chiar avem de-a face cu șapte locuri veritabile, pentru adulți. Deci cele două scaune care culisează făcând corp comun cu podeaua portbagajului nu sunt trecute doar în fișa vehiculului. Fără a fi nevoie să frecventezi cursurile nu știu cărei școli de contorsionism, poți ocupa unul din cele două locuri de pe al treilea rând, unde poți încăpea fără probleme și dacă ai mai mult de 180 cm înălțime (încercat AutoExpert).
Odată transformat în microbuz, Orlando pierde la capitolul spațiu pentru bagaje, în cazul excursiilor veritabile, dacă se mizează pe șapte pasageri, fiind nevoie de soluții suplimentare de stocare, cum sunt portbagajele exterioare. În configurația cu cinci locuri, volumul portbagajului este de 856 litri, o valoare excelentă în segment. Modularitatea și flexibilitatea celui de-al doilea rând de scaune permite chiar transportul unor obiecte de dimensiuni generoase, cum ar fi bicicletele.
Surpriza de pe drum
Când ai de-a face cu un monovolum, e clar că nu îți pregătești mănușile și ghetele de pilotaj, ci mai degrabă te înarmezi cu răbdarea și calmul unui cap de familie responsabil. Renunți din start la pretențiile dinamice, pentru că mașina asta reprezintă în esența ei, garanția confortului și a flexibilității, și atinge mai puțin latura plăcută a condusului. Parțial adevărat, pentru că întotdeauna vor exista excepții, iar Orlando se încadrează la acest capitol. Trenul de rulare se comportă excelent, sistemele de suspensie și de direcție făcând din monovolumul Chevrolet un vehicul mult mai manevrabil decât ți-ai imagina la primul contact vizual. Anvelopele de dimensiuni mari ale modelului testat sunt garanția faptului că aderența la sol este foarte bună, iar virajele pot fi abordate uneori la limita permisă de gabarit.
Am ajuns în punctul în care îmi asum o oarecare reticiență față de propulsorul ce echipează modelul testat. Este vorba de o motorizare ECOTEC de 1,8 litri, benzină, care oferă o putere maximă de 141 CP și 176 Nm. Un motor interesant, care trage bine, dar căruia i s-ar fi potrivit o transmisie cu șase trepte (în locul celei manuale cu cinci), mai ales pentru deplasările în regim de croazieră, pe distanțe mai lungi. Consumul de carburant este un factor esențial în cazul unui vehicul de acest tip, iar cei peste 10 l/100 km necesari în mediul urban și consumul mixt ce depășește 7,5 l, nu reprezintă chiar o calitate pentru Orlando. În ansamblu, motorul se achită cu brio de toate sarcinile pe care i le-ar putea trasa proprietarul, dar tind să cred că mai potrivită (ținând cont de preferințele românilor) și mai căutată va fi motorizarea diesel de 2 litri (131 sau 163 CP).
Poate că cel mai mare atu al lui Orlando în ochii cumpărătorilor va fi prețul său, care pornește de la valoarea de 16.430 Euro cu TVA, pentru echiparea LS +. O veste nu tocmai bună pentru concurenții săi, nefiind exclus ca socotelile din segment să fie ușor date peste cap.
Date tehnice: | Chevrolet Orlando |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.8 DOHC |
Nr. usi/locuri | 5/7 |
Masa proprie/totala [kg] | 1455/2160 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4650/1835/1635 |
Ampatament | 2760 |
Volum portbagaj [l] | 90 (1490) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.8 DOHC |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1796 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 104(141)/6200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 176/3800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 185 |
0-100 km/h [s] | 11.6 |
Consum urban/extra/mixt | 9.7/5.9/7.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 172 |