BMW X1 facelift redefineşte noţiunea de „maşină de oraş” în rândul clienţilor cu dare de mână. Dar cum se comportă la drum întins?
În marile oraşe aglomerate un crossover este alegerea perfectă în special pentru cuplurile tinere cu unul sau doi copii. Compacte prin definiţie, acestea îşi găsesc cu uşurinţă un loc de parcare, în timp ce oferta de spaţiu este mai mult decât suficientă pentru treburile zilnice care implică inclusiv întâlniri sau lăsat/luat copii de la şcoală/gradiniţă.
BMW X1 facelift este unul dintre acele modele care se adresează tinerilor, dar care îşi păstrează identitatea şi odată ce ai părăsit oraşul sau când apare primul copil. În cazul nostru, modelul testat este echipat cu motorizarea diesel de 2 litri şi 184 CP, sistemul de tracţiune xDrive şi cutia de viteze automată cu 8 trepte.
Practic, este acel X1 în configuraţia optimistă, dar care umflă serios şi nota de plată. Într-un Bucureşti aflat în vacanţă, X1 se simte în largul său cu cei 184 CP, putere care îţi asigură reprize interesante în condiţiile unui consum de carburant care se poate stabiliza în jurul valorii de 7 litri/100 km.
Manevrabil, cu o vizibilitate bună asupra caroseriei şi un interior corect, X1 nu dezamăgeşte nici la drum întins, printr-o suspensie la limita confortului (bineînţeles, pachetul M îşi spune cuvântul) şi o cutie de viteze prietenă la cataramă cu propulsorul şi tracţiunea integrală. Odată cu faceliftul, se poate opta între două linii de echipare – xLine şi Sport Line – care prestabilesc parcă modul în care urmează să-l conduci.
Pentru versiunile diesel, lista începe cu sDrive16d – acelaşi motor de 2 litri diesel, dar care dezvoltă 116 CP, tracţiune spate, şi costă 28.706 euro cu TVA, şi continuă cu xDrive 18d 2l diesel 143 CP, 4×4, de la 32.488 euro cu TVA. Versiunea testată, xDrive 20d 2l 184 CP, tracţiune 4×4, are un preţ de pornire de la 36.704 euro cu TVA, însă dotările opţionale îi apropie preţul de 50.000 de euro cu TVA.
Mult? Puţin? X1 facelift este mai rafinat ca niciodată, genul de maşină polivalentă pe gustul unui public variat care pune accentul şi pe modul în care se conduce un astfel de crossover.
Foto: Răzvan Loghin
Date tehnice | xDrive20d |
---|---|
Masă proprie/totală (kg) | 1.585/2.100 |
L/l/h (mm) | 4.475/1.800/1.545 |
Volum portbagaj(l) | 420 |
Combustibil | motorină |
Cilindree (cmc) | 1.995 |
Putere max. (kW(CP)/rpm) | 135(184)/4.000 |
Cuplu max. (Nm/rpm) | 380/1.750 |
Transmisie/trepte | automată/8 |
Viteza maximă (km/h) | 213 |
Sprint 0-100 km/h (s) | 8.1 |
Consum urban/extra/mixt | 6,1/5,1/5,4 (l/100km) |
Normă poluare/emisii CO2 | Euro 5/143 g/km |