Noul BMW Seria 6 este locul unde emoția întâlnește tehnologia, iar visele devin realitate, stabilind noua ordine mondială în rândul GT-urilor premium. Welcome on Seria 6 Resort!
Având o experiență vastă în segmentul GT-urilor de lux, BMW, cu al său Seria 6, reușea în anul 2003 să pună pe gânduri potențialii clienți de Mercedes-Benz SL sau Jaguar XK și chiar să-i convingă, pe o mare parte, să-l cumpere. În timp, s-a dovedit o bună investiție, BMW Seria 6 având una dintre cele mai bune valori de revânzare pe piața mașinilor rulate. Au trecut mai bine de 7 ani de când primul 6 a început să ruleze pe străzile din România și iată-ne în 2011 cu noul model care are ca misiune atât să convingă un client devenit mult mai atent la noile achiziții în urma crizei economice, cât și să învingă noii concurenți precum Ferrari California, noul SL sau XK face lift.
Rupt din filme
Primul lucru de care „te lovești“ la noul Seria 6 este modul cum este desenat și proporțiile caroseriei. Adaugă un plafon din textil pliabil și deja în mintea ta rulează un film ce se desfășoară pe coasta Oceanului Pacific. Într-o Românie în care se vorbește numai despre „ce nu putem să facem“, oamenii cu bani în continuare fac jocurile și un 650i benzină sigur se află printre ele. Spun asta deoarece, conform reprezentanților de vânzări BMW din România, stocurile de Seria 6 aferente acestui an s-au epuizat deja și s-a redactat o listă de așteptare … iar așteptările sunt mari, din toate punctele de vedere.
În comparație cu generația precedentă, designul mizează mai mult pe cartea rafinamentului, rezultatul fiind o caroserie care nu poate trece neobservată. Capota imensă, spatele masiv și un profil care aduce a vas de croazieră creionează una dintre cele mai opulente mașini conduse vreodată.
Intrăm încălțați?
Este o întrebare firească atunci când deschizi portiera unui 650i în echiparea de top, cu al său interior lucrat în culori deschise. După numai câteva minute în care am analizat atent fiecare detaliu, am spus – și îmi mențin opinia – că Seria 6 are cel mai bun interior croit vreodată de BMW. Pur și simplu nu am ce să-i reproșez, pornind de la cromatică, plastic, piele și terminând cu materialul folosit la cusături.
Amintește de Seria 5 sau Seria 7, dar reușește totodată să-și pună amprenta de coupe de clasă mare. Poziția de conducere este mai joasă decât cea din Seria 5, dar și o idee mai confortabilă, la această senzație contribuind și scaunele care merită lăudate – oferă atât funcție de masaj cât și sistem de încălzire/ventilație și memorie. Materialele din plastic au fost înlocuite cu piele sau imitație de lemn, acesta din urmă integrându-se perfect în peisaj. Dacă ai ales un 650i, te poți bucura standard de bord tapițat cu piele și cusături în culoarea aleasă pentru scaune.
Opționalele sunt și ele la loc de cinste, pornind de la display-ul de 10,2 inch, sistemele Night Vision, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, cruise control adaptiv, citirea şi afişarea automată a semnelor de circulaţie, sistemul de camere pentru ajutor la parcare şi intersecţii, internet în maşină cu sincronizarea automată a mail-urilor de pe telefoanele BlackBerry şi iPhone şi, în premieră, un head-up display care afişează informaţiile în patru culori. Spațiul pentru locurile din față este suficient, însă accesul necesită obișnuință deoarece scaunele sunt plasate destul de jos.
În spate, pot călători confortabil doar persoane a căror înălțime nu depășește 1,70 m, de preferat copii. Bancheta este divizată corect, principalele elemente cu care intri în contact fiind tapițate cu piele, iar spațiul pe orizontală satisfăcător. Mai greu este cu accesul atunci când mașina este capotată, dar cu o bună strategie reușești fără probleme și fără a lua o poziție nefirescă pentru un corp omenesc.
Sol-sol, sol-aer
În momentul în care am retractat plafonul, operațiune care durează 19 secunde și poate fi efectuată până la viteza maximă de 40 km/h, m-am simțit ca un soldat cu funcție de general în războiul din Libia, pregătit să lanseze o rachetă. În cazul meu, pot folosi cu încredere pedala din dreapta și scot la luptă cei 407 CP dintr-un propulsor V8 pe benzină. Sunetul guturat al motorului își face simțită prezența, dar nu suficient.
Este surprinzător de silențios și urcă în ture cu o dezinvoltură demnă de o dansatoare la bară. Nu este un război de suprafață cu mult zgomot și efecte care se lasă așteptate. Totul se petrece rapid, pornind de la modul cum schimbă cutia automată cu 8 trepte, până la atingerea vitezelor care încep cu cifra doi. Se conduce asemenea unui Seria 7 și este cel puțin la fel de confortabilă indiferent de starea carosabilului și în ciuda jantelor de 19 inch cu talon de 35.
În rest, avem aceeași transmisie genială cu 8 trepte care beneficiaza de modurile Confort, Normal, Sport și Sport +. Dacă în modul Confort „orice km parcurs este unul plutit“, în Sport și Sport+ mașina capată un temperament vulcanic și te îndeamnă la nelegiuri. Frânele sunt pe măsura accelerațiilor, iar masa mare a mașinii își spune cuvântul când te arunci în viraje. Este manevrabilă, sportivă pentru un cabriolet de peste două tone, confortabilă ca un sedan de cinci metri, dar totul se întâmplă fără ca tu, cel de la volan, să conștientizezi. O fi bine, o fi rău?!!
Date tehnice: | BMW Seria 6 Cabrio |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 650i |
Nr. usi/locuri | 2/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1940/2390 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4890/1890/1365 |
Ampatament | 2855 |
Volum portbagaj [l] | 300 (350) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 650i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 4395 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 300(407)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 600/1750 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 5 |
Consum urban/extra/mixt | 15.5/7.9/10.7 |
Emisii CO2 [g/km] | 249 |