Noul Swift, cel mai important model din portofoliul Suzuki, surprinde printr-un design revizuit, un interior modern și o dinamică pe măsura brandului. Aceste remarci vin după ce am condus atât motorizarea pe benzină de 1.2 l și 94 CP, cât și pe cea diesel de 1.3 l și 75 CP.
- Compromis dinamic optim
- echipare standard generoasa
- Un singur motor disponibil momentan
- valoare mica la revanzare
Dintotdeauna marca Suzuki a oferit performanță, dinamism, plăcerea de a sta în spatele volanului. Însă odată cu lansarea noului Swift 2010, Suzuki înseamnă și economie de combustibil, protejarea mediului înconjurător, multiple posibilități de personalizare și un interior spațios și modern. Toate aceste promisiuni curajoase lansate de către departamentul de marketing al mărcii se adeveresc cu ocazia primului test drive, în cazul meu lansarea internațională Swift 2010 din Munchen, Germania.
More Swift
Nu pot spune că modelul Swift a arătat vreodată „depășit“ la capitolul design chiar dacă era la sfârșit de generație, însă noul Swift este cu adevărat o încântare a ochiului. Place din orice unghi îl privești și își păstrează locul fruntaș printre cele mai compacte modele din clasa sa. Noul Swift a crescut cu 9 cm față de generația precedentă dar, chiar și la cei 3,85 m de acum, este cu 10 cm mai scurt decât liderul la vânzări din România în clasa mică, Ford Fiesta.
Ampatamentul a crescut şi el – cu 5 cm – acest lucru traducându-se prin mai mult spațiu pentru pasageri. La exterior nu putem discuta despre o revoluție, ci mai degrabă de evoluție – modificări subtile pe principiul „de ce să schimbi un lucru care funcționează?“.
Noul standard
La interior, noul Swift surprinde plăcut și pe cei mai cârcotași dintre cârcotași. Întâlnim materiale revizuite, un nou lay-out al instrumentelor de bord, precum și o grijă aparte pentru spațiile de depozitat. Predomină culorile închise, elegante, asezonate cu câteva elemente menite să su-blineze sportivitatea tipică mărcii. Poziția înaltă de condus, suprafața vitrată de mari dimensiuni precum și stâlpii subțiri îl recomandă pentru incursiunile în mediul urban, parcările la limită fiind floare la ureche. După cum ne-a obișnuit Suzuki de-a lungul timpului, Swift vine standard cu o mulțime de dotări menite să-ți facă viata mai plăcută și călătoriile mai sigure.
Am remarcat faptul că ESP-ul este standard (la Fiesta se află pe lista de opționale), precum și armata de airbaguri (7 la număr) care i-au asigurat punctajul maxim, 5 stele, la testele EuroNCAP. Cei care doresc mai multă culoare la bordul lui Swift pot alege din galeria de accesorii originale Suzuki, de la trei tipuri de jante de 17 inch până la posibilitatea de a-ți compartimenta sertarul portbagajului.
Mai dinamic, mai Swift
Ajuns și pe terenul unde Swift joacă la el acasă – liga dinamică – noul model aduce două noi motorizări: 1.2 l benzină de 94 CP și 1.3 l diesel de 75 CP, precum și noi elemente tehnice care îmbunătățesc confortul, manevrabilitatea și consumul de combustibil. Aruncând o privire pe vânzările clasei mici din România, este ușor de observat că motorizările mici pe benzină sunt cele mai râvnite.
De aceea, propulsorul 1.2 l benzină a beneficiat în cadrul testului de o atenție deosebită, Alin Radu, directorul general Suzuki România, confirmând că planul de vânzări mizează pe această motorizare.
[_newpage_]
În ciuda cilindreei reduse, surprinde plăcut prin răspunsul la turații înalte, dar și prin consumul bun de carburant care în timpul testului s-a situat în jurul valorii de 5 l/100km în regim mixt. Vioi, destul de sprinten după 3.000 rpm, prietenos cu mediul înconjurător (emisii de CO2 de doar 113 g/km), „unu doiu“ se descurcă onorabil cu cele 980 kg – masa la gol a unui Swift cu motor de 1.2 l. Opțional îl poți echipa cu sistemul Start/Stop care oprește motorul atunci când stai la semafor și îl repornește la o simplă apăsare a pedalei de ambreiaj, economisind astfel benzina și reducând poluarea.
De ce noul Swift?
Noul Swift este o surpriză plăcută în clasa sa, fiind cel puțin la fel de dinamic ca Ford Fiesta, mai confortabil decât un VW Polo și imbatabil la capitolul preț/dotări. Pentru România, oficial, prețul de pornire pentru noul Swift 1.2, versiunea de bază cu trei portiere, este de 11.000 de euro cu TVA.
Date tehnice: | Suzuki Swift |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.2i |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 960/1020 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3850/1695/1510 |
Ampatament | 2430 |
Volum portbagaj [l] | 211 (528) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.2i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1242 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 69(94)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 118/4800 |
Cutie de viteze | Manuala/2 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 165 |
0-100 km/h [s] | 12.3 |
Consum urban/extra/mixt | 6.1/4.4/5 |
Emisii CO2 [g/km] | 116 |