După ce Z4 a pășit neinvitat pe teritoriul lui SLK prin trecerea la hard top, Mercedes-Benz nu rămâne dator și răspunde prin cel mai dinamic SLK de până acum.
Statistica spune că sexul frumos a cam pus stăpânire pe vânzările de SLK din ultimii ani, peste 60% din posesorii roadsterului folosind destul de des oglinda de machiaj. Dacă asta probabil nu va surprinde pe nimeni, luând în evidență formele prietenoase ale roadsterului german, faptul că media de vârstă a posesoarelor este de 50 de ani va ridica câteva sprâncene. Spun asta pentru că, de obicei, clientela cu acest profil vizează în principal confortul și poziția înaltă la volan și mai puțin, senzațiile cabrio oferite de un roadster micuț.
Reversul medaliei poate fi calculat cu ajutorul algebrei simple și relevă clar că bărbații au cam ocolit modelul SLK și, mai rău, au sărit gardul în curtea BMW. Noua generație SLK intenționează să repare asta, fără însă a pierde nimic din succesul repurtat în planul feminin. Vorbe mari din partea reprezentanților Mercedes-Benz, cărora nu m-am grăbit să le dau crezare până când nu m-am trezit cu cheile în mână.
Chiar și fără aportul pachetului AMG, formele SLK-ului generează o atracție ce transcende sexul. Lăsând la o parte dramatismul și cuvintele mari, preluarea unor elemente de design de origine SLS a fost o decizie cât se poate de inspirată. Adaugă acestor forme și o creștere sensibilă în lățime și noul SLK îți sugerează evident că nu va mai face casă bună cu Barbie în pachetele de jucării roz.
Cum stăm la interior?
Mai bine decât în SLK-ul în care acum fix doi ani îmi făceam cu greu loc. Creșterea în lățime se simte în special la nivelul umerilor, dar asta nu înseamnă că cei care au peste 1.85 nu vor da ocazional coate fețelor de ușă sau consolei centrale. Partea bună este că te lovești de materiale din ce în cel mai bune, de la plasticul moale de pe bord până la inserțiile din aluminiu, crom sau alte materiale nobile.
Cineva a făcut o listă cu plângerile legate de interiorul vechiului SLK și le-a bifat nemțește pe toate. Acel cineva merită o primă. La fel și designerul care a construit un layout de la zero ce evocă discret formele din interiorul legendarului 300 SL roadster din anii ‘50.
Cum era de așteptat, noul SLK respectă trendul „o inovație cu fiecare nouă generație“ și aduce în prim plan plafonul Magic Sky Control. Acest plafon își poate schimba gradul de opacitate în funcție de preferințele șoferului: complet transparent pentru o supradoză de lumină naturală, sau aproape negru dacă nu vrei linii în plus de bronz. Costă 2.467 de euro, cu aproape 2.000 de euro mai mult decât cel din sticlă obișnuită, așa că trebuie bifat cu răspundere. Sau, poți să renunți la toate bucățile de sticlă și să apeși pe butonul care decapotează mașina. Douăzeci de secunde mai târziu rămâi tu, tetiera care îți suflă aer cald în ceafă și cerul. Nu are rost să îți explic cum e, doar că până la 100 km/h totul este perfect, mai mult de atât turbulențele se fac simțite.
Noul SLK este disponibil cu trei motorizări, două ce au la bază un patru în linie de 1.8 l și una de vârf V6 de 3.5 l. Mașina din imagine a ales calea de mijloc cu indicativul 250, ce se traduce prin 201 CP produși de o unitata supraalimentată de 1.8 l. Nu sună foarte spectaculos, dar asta doar până când pornești motorul și timpanele tale se trezesc față în față cu ceva care sună ca un V6 aspirat.
În realitate, nota surprinzător de agresivă a evacuării a fost obținută cu ajutorul unui sintetizator de sunet care permite intrarea selectivă a notelor produse de evacuare. M-am simțit mințit și dus cu zăhărelul câțiva km după care m-am obișnuit cu ideea și spre final a început să îmi placă.
Cât despre evoluția dinamică a lui SLK, ea se resimte în principal la nivelul șasiului, avantajat direct de mărirea ecartamentelor. Mașina este stabilă, motorul răspunde foarte bine în zona de turație medie, iar limita aderenței poate fi atinsă doar dacă șoferul exagerează intenționat cu accelerația. Totuși, din punctul meu de vedere, trăsătura principală a lui SLK a rămas uzabilitatea, confortul pe care ți-l poate oferi, fie că vorbim de suspensie sau de răspunsul transmisiei 7-Gtronic.
Dacă uiți de faptul că nu ai o banchetă în spate, un SLK se simte aproape la fel ca o Clasa C cu jante pe 18“, filtrează bine denivelările și în modul ECO trece pe nesimțite prin cele șapte trepte al tran-smisiei. Aici spun eu că ar trebui să insiste Mercedes-Benz și mai puțin pe latura dinamică, unde Z4 rămâne pentru moment o soluție preferată.
Date tehnice: | Mercedes-Benz SLK |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | SLK 250 |
Nr. usi/locuri | 2/2 |
Masa proprie/totala [kg] | 1425/1815 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4135/1810/1300 |
Ampatament | 2430 |
Volum portbagaj [l] | 225 (335) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | SLK 250 |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1798 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 150(204)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 310/2000 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 243 |
0-100 km/h [s] | 6.6 |
Consum urban/extra/mixt | 8.4/5/6.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 144 |