După numai câțiva ani de la apariţie, i30 a fost deja restilizat, dar modificările sunt discrete şi departe de a schimba radical imaginea popularei compacte coreene.
- Raport pret/dotari
- pachetul “Triple 5″
- Unele materiale din interior
- timonerie imprecisa
Infuzia de personalitate de care avea nevoie i30 s-a manifestat la noua apariţie prin redesenarea anumitor elemente ce definesc linia exteriorului, vizate fiind masca radiatorului, spoilerul faţă împreună cu luminile pentru ceaţă, spoilerul spate şi, nu în ultimul rând, pragurile.
Exteriorul a devenit astfel ceva mai dinamic, dar acest lucru se observă uşor doar de către un ochi atent. În fapt, coreenii nici nu cred că erau pregătiţi pentru marea schimbare, mai ales că accederea la această formulă a fost făcută cu greu, iar simpatia de care se bucură acest model pe piaţa europeană nu trebuia pusă nicidecum în pericol.
La interior lucruile stau cam la fel, habitaclul fiind mare şi bine organizat, cu o echipare decentă pentru acest nivel de preţ. Fără intervenţia unor modificări consistente, interiorul merge în continuare pe simplitate şi ergonomie, piesa de rezistenţă fiind în continuare planşa de bord ce aminteşte printr-o bună organizare, de influenţele puternic europene. Finisajele sunt bune, la fel şi materialele, dar acestea lasă loc şi de mai bine, iar aici mă refer la volan.
La versiunea testată de noi acesta era realizat din plastic masiv, cu o suprafaţă puternic granulată pentru a asigura o priză bună, dar eu îl consider însă cam dur pentru o piesă atât de importantă, cu care venim în contact cel mai des. Schimbătorul de viteze a fost şi el modernizat şi dispune acum de o formă mai interesantă, dar care nu aduce nimic nou în materie de ergonomie.
Lucrurile stau bine pentru i30 atunci când pornim la drum. Vom regăsi o platformă modernă a cărei arhitectură ce cuprinde o punte spate cu braţe independente ce aduce o mulţime de avantaje la capitole precum confortul şi stabilitatea. Zgomotul de rulare este mic, iar oscilaţiile produse de denivelări sunt absorbite foarte eficient, cel puţin când acestea nu depăşesc frecvenţe şi amplitudini prea mari.
Prestaţia în oraş este excelentă, iar la acest lucru au participat direcţia precisă şi agilă, dar şi un motor pe benzină puternic şi avid de turaţii. Cutia de viteze dispune doar de cinci trepte, dar etajarea este corectă şi nu lasă motorul să lucreze în zone critice de cuplu, cu condiţia ca plaja largă de turaţii de care acesta dispune să fie din plin exploatată. Schimbarea treptelor este uşor imprecisă, iar această senzaţie este generată de timoneria lungă cu componente din plastic.
Prin schimbările efectuate cu mare grijă, Hyundai i30 ţinteşte către continuitate şi caută să exploateze din plin un model de clasă compactă reuşit ale cărui trăsături sunt acum şi mai accentuate. Pentru a se ancora mai bine în piaţă, i30 vine acum şi cu o noutate de alt capitol, pachetul „Triple 5”, ce constă în 5 ani de garanţie fără limită de kilometri, 5 ani de verificări tehnice şi 5 ani de asistenţă rutieră gratuită.
Date tehnice: | Hyundai i30u |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 GL |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1295/1720 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4245/1775/1480 |
Ampatament | 2650 |
Volum portbagaj [l] | 340 (1250) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 GL |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1591 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 90(122)/6200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 154/4200 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 192 |
0-100 km/h [s] | 11 |
Consum urban/extra/mixt | 8/5.5/6.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 142 |