Primul autobuz electric din flota Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) a intrat în faza de testare pe linia urbană 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piaţa Operei”.
Produs de SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari branduri de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia, modelul ales de RATB se numeşte SOR EBN 10.5 şi se laudă cu o autonomie de 250 kilometri şi o capacitate de 85 de locuri.
Propulsia este asigurată de un motor asincron răcit cu lichid de origine Skoda Electric, alimentat de un set de acumulatori litiu-ion Winston Battery/Lithium, cu un timp de încărcare estimat la 7-8 ore.
Programul de testare demarat de RATB va dura două săptămâni şi îşi propune să culeagă cât mai multe date despre modul cum se comportă autobuzele cu propulsie electrică, în condiţiile de trafic din Capitală.
Până la finele lui 2015, RATB este aşteptat să organizeze o licitaţie privind achiziţionarea a aproximativ 500 de autobuze noi, pe parcursul următorilor patru ani. Deşi necesarul regiei este estimat la aproximativ 900 de autobuze, în prezent, parcul RATB numără 1.000 de autobuze. Dintre acestea, însă, doar 767 sunt în perfectă stare de funcţionare.
Per ansamblu, parcul circulant al RATB este compus din 287 de tramvaie, 767 de autobuze şi 186 de troleibuze, ce deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz şi 116 de autobuz.