Acest Juke are un motor 1.6l/190 CP, cutie automată (CVT) și sistem de tracțiune integrală. Este Juke-ul suprem ?
Deși pare ciudat, când aud de acest Juke mă gândesc la Renault Clio RS. Motivul? Există un zvon că motorul de 1.6l va propulsa viitorul Clio RS. Lăsând la o parte preferințele mele, Juke este distractiv. Cântărește aproape 1,5 t, dar pare la fel de manevrabil ca un hatchback. Motorul oferă destul cuplu în orice moment, dar pare sufocat în unele momente de transmisia automată.
Deși nu se situează sub media trasnsmisiilor variabile continuu pe care le-am întâlnit, are unele ezitări și modul în care mimează schimbarea treptelor mă face să doresc o cutie manuală. Dar pentru că Juke este o mașină de oraș, apreciez avantajele legate de confortul pe care ți-l oferă CVT-ul. Consumul nu te va speria, dar autonomia relativ redusă te va obliga să vizitezi des benzinăriile.
All-Mode 4×4-i
Sistemul de tracțiune de la Nissan are acum distribuție laterală a cuplului. Pe lângă împărțirea cuplului între axele față și spate, cu un maxim de 50% pentru spate, distribuția puterii mai poate fi făcută de pe o roata pe alta în cazul punții spate. Monitorizând viteza de deplasare, vitezele roților, unghiul de bracaj, accelerațiile laterale și alți câțiva factori, livrarea cuplului către roata spate de la exteriorul virajului poate fi crescută pentru a elimina subvirarea și a ajuta mașina să vireze mai eficient. Jumătate din puterea totală a motorului poate fi transmisă către una din roțile spate.
Este clar pentru toată lumea că Juke nu va fi echipat prea curând cu pneuri M+S pentru compeții și nici nu va părăsi prea des drumurile asfaltate. Totuși, garda la sol este binevenită atunci când se urmărește escaladarea bordurilor.
Costul ridicat de 24.840 euro pentru varianta echipată cu CVT este prohibitiv. Iar când știi că varianta fără CVT și tracțiune integrală costă cu peste 3.000 euro mai puțin, rămâne să hotărăști dacă ești dispus(ă) să plăteși atât pentru confortul unei transmisii automate.
Date tehnice: | Nissan Juke |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 DIG-T |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1385/1910 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4135/1765/1565 |
Ampatament | 2530 |
Volum portbagaj [l] | 250 (830) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 DIG-T |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1618 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 140(190)/5600 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 240/2000 |
Cutie de viteze | Automata/CVT |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 200 |
0-100 km/h [s] | 8.4 |
Consum urban/extra/mixt | 10.2/6/7.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 175 |