Când spui Alfa Romeo, te gândeşti la frumuseţe. Dar când pronunţi Giulietta? Mie îmi spune acum că este cel mai reuşit model din clasa sa.
Este ştiut că italienii de la Alfa Romeo construiesc modele frumoase. Ce trebuie să mai ştim însă este faptul că cele mai noi modele sunt, pe cât de frumoase, pe atât de performante şi tehnologizate.
Scriam acum câteva numere despre cât de reuşit este noul propulsor al mărcii, 1.8 TBI de 200 CP, care echipează modelul 159, subliniind un motiv în plus pentru a-ţi achiziţiona o Alfa. Ce poate fi mai plăcut decât noul propulsor 1.8 turbo, dar care dezvoltă acum 235 CP, asezonat la o superbă Giulietta.
N-aş vrea să aud că nu ştii ce este Giulietta. Este imposibil să nu fi citit sau auzit măcar câteva versuri dedicate ei anul acesta. Recapitulând, Giulietta o inlocuieşte pe 147, fiind un nou model din clasa compactă în care Alfa Romeo şi-a pus mari speranţe.
Place, place şi iar place
Nu mai este un secret pentru nimeni că Giulietta e un model deosebit după care lumea întoarce capul pe stradă, îl admiră la semafor sau suspină când este parcat într-o zonă rezidenţială … de fapt, în orice zonă. Este o Alfa de la bara faţă până la spoilerul din spate şi asta spune tot – rafinament, linii desenate cu mare grijă, senzualitate. Însă, mai trebuie adăugat că Giulietta nu este doar frumoasă, ci are şi un “IQ” ridicat, prin noutăţile tehnologice care sunt greu vizibile cu ochiul liber.
Discutăm de o paletă largă de motorizări, cireaşa de pe tort fiind chiar propulsorul aflat în test – 1.8 T benzină turbo, 235 CP, nivel de echipare Quadrifoglio Verde, adică versiunea de top. La interior, acest nivel de echipare face toţi cei 26.500 euro cu TVA, preţ special de lansare.
Găsim materiale de calitate şi un layout cum numai în modelele Alfa Romeo poți întâlni, punctul culminant fiind reprezentat de tapiţeria sport cu sigla mărcii la vedere. Surpriza cea mai mare vine de la modul cum se conduce: un compromis excelent între sportivitate şi confort.
Spre deosebire de MiTo, cunoscutul selector al mărcii – DNA – a stat mai mereu în poziţia N, fiind ajutat considerabil şi de cei 235 CP. Pentru un stil de condus alert, recomand setarea Dynamic, în care Giulietta este mai receptivă la apăsarea pedalei de acceleraţie, direcţia devine mai comunicativă şi suspensia ceva mai fermă.
Dacă alegi un stil de condus ECO, te va răsplăti cu un consum demn de un propulsor diesel, în testul nostru computerul de bord indicând un consum mediu de numai 8 l/100km. Nefiind un model perfect, Giulietta poate crea ceva probleme la manevrele de parcare datorită liniilor plonjate, iar dacă alegi jante de 18 inch drumurile plombate sunt de evitat.
Terminând într-o notă optimistă, consider că Giulietta nu are concurent în clasa sa în momentul de faţă, la această concluzie contribuind în egală măsură designul, performanţele, dar şi preţul special de lansare.
Date tehnice: | Alfa Romeo Giulietta |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1750 TBi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1325/1825 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4350/1800/1465 |
Ampatament | 2630 |
Volum portbagaj [l] | 350 (1045) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1750 TBi |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1742 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 173(235)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 340/1900 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 242 |
0-100 km/h [s] | 7.2 |
Consum urban/extra/mixt | 10.8/5.8/7.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 177 |