DS3 a captat atenția și în România, iar “diesel” poate fi cuvântul magic în stare să atragă mulți admiratori de partea sa.
Participarea la un eveniment de genul „Gala Campionilor 2010“, organizat de către Federația Română de Automobilism Sportiv, nu poate fi decât un moment de bucurie pentru un pasionat al fenomenului rally. Iar ce partener de drum ar fi mai potrivit, în contextul în care de ani buni, Citroen spulberă tot în WRC, decât un DS3? Asocierea e perfectă, mai ales că atrăgătorul hatch francez este viitoarea armă, care-i va fi parteneră lui Loeb în lupta cu secundele.
Cum călătorului la drum lung îi “șade” bine cu un diesel, am plecat în călătoria noastră pe Valea Prahovei, strunind 110 CP alimentați cu motorină. Este vorba de propulsorul de 1,6 litri HDi cu 270 Nm cuplu motor maxim. După parcurgerea itinerarului, autonomia afișată de computerul lui DS3 era cu aproximativ 50% mai mare decât în momentul plecării. Avem de-a face cu un consum foarte bun de combustibil, 1,6 HDi putând trece foarte ușor, drept un dușman al petroliștilor.
Dacă omitem costul de achiziție mai mare, fiind vorba de un diesel (21.140 E, comparativ cu 17.805 E pentru versiunea 1,6 VTi benzină – 120 CP), consumurile de 4,3 l în mediul extraurban și de 5,8 l în cel urban, se dovedesc a fi prietene bune cu bugetul lunar al utilizatorului. Mai mult, emisiile de 118 g CO2/km, plasează simpaticul francez în tendința eco actuală.
În exploatare, motorul este foarte plăcut, cuplul maxim disponibil în apropierea valorii de 2000 rot/min, fiind bun pentru gabaritul vehiculului. Motorul trage liniar și nu-ți lasă impresia că ai avea neapărată nevoie de mai multă putere în nicio situație. Transmisia manuală cu șase rapoarte face și ea casă bună cu unitatea diesel, etajarea sa fiind bine gândită pentru eficientizarea ansamblului propulsor, iar răspunsul la apăsarea accelerației este prompt.
Direcția se comportă mulțumitor, dar suspensia e un capitol la care s-ar putea aduce modificări. Cu un reglaj moale, filtrează foarte bine denivelările, oferind un grad sporit de confort, dar scade în același timp, din comportamentul sportiv al lui DS3. O setare mai dură (ca de exemplu cea de pe modelul 1,6 THP), ar constitui un plus dinamic, pentru un model care își face din ce în ce mai mulți admiratori pe plaiurile mioritice.
Date tehnice: | Citroen DS3 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 HDi |
Nr. usi/locuri | 3/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1090/1610 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3950/1715/1460 |
Ampatament | 2465 |
Volum portbagaj [l] | 285 (980) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 HDi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1560 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 82(112)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 285/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 190 |
0-100 km/h [s] | 10.9 |
Consum urban/extra/mixt | 5.5/3.9/4.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 118 |