Peugeot 508 2.0 HDI 140 CP

Anul 2010 a fost unul de poveste pentru Peugeot. Pentru a continua firul epic în același stil, noul 508 are în față un obiectiv ambițios: să fie mai bun decât 407 și 607 la un loc.

Reprezentanții Peugeot vorbesc cu multă încredere despre planurile lor de viitor, vor să își crească cotele de piață, să intre puternic pe segmentul propulsiilor alternative și, în același timp, să își rezerve o felie importantă din tortul imens pe care scrie China. Diferența dintre vorbele lor și alte discursuri pline de optimism pe care le-am auzit în ultima perioadă stă în cifre. Acele cifre care arată că în 2010 Peugeot a vândut mai multe autoturisme, mai multe utilitare și drept rezultat și-au sporit cota de piață în multe țări din Europa.

Ce se află în spatele acestei aprecieri pe timp de criză? Bănuiesc că o înțelegere mai bună a nevoilor clienților într-o perioadă în care toți am fost forțați să ne reamintim de valoarea banilor. Cum era de așteptat, undeva în această poveste există și un „dar“, ce atârnă destul de greu deasupra clasei medii și mari Peugeot. Modelul 407 a avut o viață lungă, cu rezultate bune în Franța și mai puțin bune pe restul piețelor, situație ce nu a fost îmbunătățită odată cu lansarea face lift-ului. Al doilea sedan Peugeot, 607, a suferit de același stigmat ca și Renault VelSatis, Citroen C6 sau VW Phaeton: a fost prea ambițios și prea scump pentru a fi un succes. Cum continuarea proiectului 607 nu avea cum să aducă rezultate spectaculoase, Peugeot a luat o decizie de „mijloc“ lansând noul 508 ca un înlocuitor atât pentru 407 cât și pentru 607.

O nouă pagină

Lansarea lui 508 este sinonimă cu evoluția la nivel stilistic a brandului de la Sochaux. Liniile pe care le vedem azi pe această berlină vor fi preluate de viitoarele modele Peugeot, situație pe care nu o regret deoarece 508 are niște unghiuri și forme interesante. Cele mai multe le vei găsi în partea față, acolo unde în funcție de poziția din care privești mașina are loc o trecere plăcută de la eleganță la agresivitate.

La interior Peugeot a vrut să fie cât mai german cu putință și a făcut o treabă atât de bună încât dacă pui mâna pe siglă de pe volan ai putea fi în orice limuzină de clasă medie „Made in Germany“. Rețeta este arhicunoscută: vopsește totul în negru și gri, pune toate butoanele unde trebuie, folosește materiale bune și acordă atenție îmbinărilor. Fără doar și poate acest interior este un pas înainte pentru Peugeot, chiar și raportat la 607, dar în același timp regret că nu am observat măcar un element care să îți amintească că te afli într-o mașină franțuzească. Lăsând la o parte problemele de personalitate, insonorizarea cu iz teuton (folie acustică montată pe parbriz – vezi Passat) ține cu succes decibelii afară, indiferent de viteza de deplasare.

Cum în timpul lansării regionale nu am apucat să iau contact cu o echipare de top, am rămas cu amintirea ecranului digital „retro“ prezent pe echiparea a doua. Sunt aproape sigur că l-am mai văzut undeva, foarte probabil pe un 206, situație care mă nemulțumește deoarece un 508 este de două ori mai scump. Pentru a încheia capitolul interior într-un ton pozitiv e cazul să laud cei 9.2 cm în plus la ampatament, ce fac viața pasagerilor de pe banchetă una foarte plăcută.

În cadrul evenimentului de test au fost disponibile două motorizări, clasicul diesel de 2.0 l și 140 CP și ceva mai exoticul 1.6 Turbo de 156 CP. După ce am fost pus în temă la conferința de presă că 80% din clienții de clasă medie vor cumpăra diesel, și, din ei, probabil 90% vor alege versiunea de 2 l, am pus mâna în grabă pe niște chei marcate diesel. Pe autostradă motorul 2.0 HDi toarce plăcut, iar evoluția către vitezele de croazieră are loc fără prea mult zgomot.

Doar în cazul depășirilor pe drumuri naționale trebuie să fii un pic atent deoarece etajarea cutiei cu șase trepte este un pic mai lungă, pentru a favoriza consumul. Influențele germanice sunt evidente la nivelul șasiului, setarea generală a mașinii fiind una ce vizează echilibrul dinamic, fie că vorbim despre suspensii sau direcție. Avantajul principal este că te poți bucura de confort, dar și de o rulare ceva mai dinamică chiar și în lipsa unei suspensii controlate electronic.

La un preț de pornire de 23.158 euro pentru versiunea 2.0 HDi 140 CP acest 508 are șanse să crească traficul în showroom-urile Peugeot. Câți dintre ei vor pleca și cu cheile, asta depinde de iscusința oamenilor de vânzări.

Date tehnice: Peugeot
508
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 HDI
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1430/2065
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4790/1855/1455
Ampatament 2815
Volum portbagaj [l] 515 (515)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 HDI
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1997
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 103(140)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 320/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 210
0-100 km/h [s] 9.8
Consum urban/extra/mixt 6.4/3.9/4.8
Emisii CO2 [g/km] 125

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nissan Ariya e-4ORCE AutoExpert.ro

Test Nissan Ariya e-4ORCE

Ariya, un model atât de delicat, de primitor, de confortabil, s-a transformat într-un monstru, odată cu sosirea versiunii e-4ORCE de 394 de

Scroll to Top