Renault Twingo 1.2 16v 75 CP

După ani buni în care a fost comercializat exclusiv pe piețele din vestul Europei, Twingo ajunge și în România. Aparent, cel mai mic Renault a venit fix la țanc.

Patru ani, de atât a avut nevoie Twingo pentru a ajunge din Europa de Vest în cea de Est. Dacă oficialii Renault ar fi parcurs acest traseu împingând mașina de test kilometru cu kilometru și tot ar fi ajuns mai repede. Așadar care a fost motivul întârzierii?

Ca de obicei justificarea se regăsește undeva în paginile unui raport de marketing, care, aparent, a considerat că mini-urile nu ridică atât de mult interes pe piețele din Est cât să justifice costurile lansării unui nou model.

Particularizând pe piața din România, temerile par a fi justificate de cele 3.148 de mini-uri vândute în 2010, adică 4.37% din totalul pieței. Un procent modest, ce relevă cât se poate de evident retincența românilor pentru mașinile de „buzunar“. Se va schimba ceva în viitorul apropiat? Renault pare să fie de această parere.

Nou și vechi

Prima generație a lui Twingo a avut o sumedenie de atuuri, era mică, ieftină, fiabilă și plăcută la condus. Dacă mă întrebați de ce am uitat să includ designul pe această listă să știți că a fost o scăpare intenționată. Din punctul meu de vedere, designul exterior nu a vândut această mașină nici măcar în Franța, unde gusturile legate de design au fost întotdeauna „mai altfel“. Probabil că și din această cauză, noua generație păstrează doar legături minore cu originalul (stilul de caroserie în trei uși și mânerele portierelor).

Imaginea generală este una destul de plăcută, în stilul simpatic definit de mai toate modelele citadine Renault. Doar în spate ai putea să îl critici un pic pe Twingo, unghiul dintre lunetă și partea metalică a hayonului lăsând impresia că mașina s-a terminat brusc și în pană de idei.

Cei care au condus primul Twingo au un avantaj la proba urcatului în grabă la bord, sistemul de deschidere al portierelor fiind aproape identic cu cel din orginal. Prin identic am vrut să spun că e neobișnuit către incomod.

În interior lucrurile se limpezesc dintr-o dată, grație unui layout interesant care împarte foarte eficient zonele de interes pentru șofer: turometrul a fost plasat pe coloana de direcție în timp ce vitezometrul și afișajul electronic se află în zona centrală orientate către șofer.

Ca în orice mini conștient de criza financiară, materialul dominant este plasticul, dar nu genul acela de plastic care îți amintește în mod constant că nu ai avut bani de o mașină mai bună: îmbinările sunt solide, texturile plăcute și din când în când o pată de culoare te mai scoate din monotonie.

Pentru că nu îi place să facă discriminări Twingo are în loc de banchetă două scaune individuale ce beneficiază de reglaje aproape identice cu cele din față (pe lungime și înclinația spătarului). Drept rezultat Twingo prezintă o latură practică foarte dezvoltată pentru un automobil de clasă mini: cu scaunele culisate la maxim în spate cei doi pasageri au loc pentru genunchi și cap comparabil cu cel dintr-un Logan, în timp ce scenariul invers eliberează mai mult spațiu pentru bagaje (volumul standard este de 165 l).

Renault Sport?

Timp de patru zile am fost întrebat de nenumărate ori dacă mașina de test este Twingo Renault Sport și de fiecare dată am plecat capul și am răspuns negativ. Dacă nu vreți să vă aflați în aceeași situație, ar fi bine să evitați colantarea. Ca orice model Renault vândut în estul Europei, Twingo vine în standard (vrei, nu vrei) cu pachetul de drumuri grele ce include o suspensie regândită pentru a face față abuzurilor drumurilor autohtone.

Noile arcuri și amortizoare îl transformă pe Twingo în unul dintre cei mai buni „încasatori“ de gropi din clasa mini. Această performanță a fost obținută, logic, în defavoarea comportamentului dinamic, situație de care nu m-aș fi plâns dacă micuțul francez nu mi-ar fi lăsat impresia că poate considerabil mai mult decât îl lasă suspensia. Din păcate, nu poți renunța la pachetul de drumuri grele, așa că direcția, frânele și transmisia rămân în umbra compromisului făcut în favoarea confortului. Motorul nu este deloc rău, același 1.2 l 16v 75 CP introdus anul trecut pe Logan, ce oferă reprize plăcute și un consum de 7l în oraș. Avantajat și de un preț de lansare promoțional de 8.300 de euro cu TVA inclus nu m-ar mira deloc să îl văd în curând pe micuțul francez undeva sus în topul segmentului mini.

Date tehnice: Renault
Twingo
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.2 MPI
Nr. usi/locuri 3/4
Masa proprie/totala [kg] 945/1370
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3600/1660/1470
Ampatament 2370
Volum portbagaj [l] 165 (960)
Motor si transmisie
Tip motor 1.2 MPI
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1149
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 55(75)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 107/4250
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 170
0-100 km/h [s] 12
Consum urban/extra/mixt 6.7/4.2/5.1
Emisii CO2 [g/km] 119

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Ferrari F80 AutoExpert.ro

Mi-am configurat cel mai tare Ferrari F80

Ferrari tocmai a lansat noul model-vedetă: F80. Pentru că mă lupt zilnic să devin miliardar, m-am jucat cu configuratorul acestuia și iată

Scroll to Top