MINI Coupe John Cooper Works 1.6 T 208 CP

Ideea unui MINI Coupe nu mai este de domeniul SF și nici subiect de controversă. Inevitabilul s-a produs deja, iar rezultatul l-am testat deja pe circuit.

Prima întâlnire cu asfaltul a unui exemplar pre-producţie din viitoarea generaţie MINI Cooper Coupe făcută pe un circuit nu este decât o ocazie perfectă de a cunoaşte mai în detaliu modelul ce va fi lansat pe piaţă în această toamnă. Emoţiile cresc repede în jurul maşinii cu nume scurt şi inexpresiv, botezată R58, dar care este în fapt un model Cooper Works cu motor de 208 CP.

Codiţiile perfecte pe care le oferă circuitul, aflat la doar o oră de Viena, nu sunt decât motive în plus de a ne da seama de faptul că dacă nu vom reuşi să cunoaştem cât mai în detaliu caracterul puternic focusat pe life style al lui Mini, ar însemna că deja am pierdut câteva din simţurile noastre (şase!) de jurnalişti auto.

Virajele strânse şi porţiunile scurte în care se putea experimenta apăsarea la maxim a pedalei de acceleraţie ne-au făcut să savurăm prestaţia coupe-ului, asta şi datorită cutiei de viteze manuale cu şase trepte.

Surprinzător, JCW Coupe este chiar mai greu decât predecesorul său, cu aproximativ 55 lbs mai mult decât o versiune anterioară echipată similar, iar lungimea a crescut simbolic cu 4 mm. Aceste schimbări nu au afectat dinamica pentru că centrul de greutate a fost coborât cu aproximativ 30 mm, iar aerodinamica îmbunătăţită, de rezultatul obţinut prin acestea ne-am convins pe circuit, acolo unde am experimentat şi diferitele setări ale sistemului de control al stabilităţii şi tracţiunii. Butonul Sport aduce mai multă libertate şi mai mult fun, mai ales dacă restrictivele sisteme electronice sunt trecute pe off, iar pedala de acceleraţie este în zona în care anvelopele montate pe jante de 17 inch sunt duse la limita aderenţei, plăcere pe care nu poţi să o refuzi atunci când eşti pe un circuit.

Succesiunea de viraje a arătat chiar o predilecţie către drift a coupe-ului, care, deşi are tracţiune pe faţă, este destul de predictibil şi uşor de controlat. Ideea unor anvelope slick ar fi o opţiune de luat în calcul pentru viitorii posesori de JCW Coupe care vor dori să exploreze mai mult acest aspect. Cu toate astea, greutatea distribuită în proporţie de 63% pe faţă aduce o uşoară senzaţie de subvirare, dar care în realitate s-a dovedit mai mică decât cea pe care o anticipasem şi care probabil era amplificată şi de tensiunea acumulată la volan în condiţii de circuit.

Tot la capitolul dinamică am putut să ne bucurăm şi de suspensia opţională Sport care deşi rigidă, ne-a adus cu 10 mm mai aproape de asfalt. Această setare ne-a permis să exploatăm la maxim cei 208 CP ai motorului trasversal de 1.6 litri, al cărui turbocompresor a avut de lucru în acea zi cât ar avea probabil într-un an de condus în trafic normal.

Interiorul maşinii nu era finalizat datorită faptului că era vorba de o maşină ce mai are câteva luni până la a lua startul vânzărilor, aşa că posibilităţile noastre de a vedea şi fotografia elementele de interior, au fost restrânse. Printre panourile provizorii ale uşilor şi conductorii electrici fixaţi cu bandă izolatoare, am putut observa totuşi nişte detalii interesante, cum ar fi de exemplu artificiul făcut asupra plafonului pentru a genera mai mult spaţiu şi mă refer aici la cele două cavităţi eliptice realizate în zona de deasupra capului celor doi pasageri.

Exteriorul aduce un element interesant pentru întreg grupul BMW şi anume eleronul care se extinde automat şi care are rolul de a reface echilibrul în ceea ce priveşte apăsarea pe puntea spate, influenţat de cele 37 procente ale greutăţii totale ce se regăsesc aici.

La rece, performanţele lui JCW Coupe sunt trasate în jurul unor valori apreciabile, respectiv un demaraj 0-100 km de 6.2 secunde şi o viteză maximă de 240 km/h, ce reprezintă o valoare record pentru un MINI de producţie. Un detaliu care nu figurează la capitolul date tehnice şi care nu trebuie trecut cu vederea este sunetul eşapamentului care ne-a încântat pe durata întregii zile.

Preţul Coupe-ului nu îl ştim în acest moment, dar proporţia de 7-9 procente în plus faţă de MINI hatchback este relativ uşor de intuit. Profilul viitorilor clienţi ai acestui model nu l-am putut contura însă foarte bine, dar  această neclaritate se datorează probabil spiritului nostru practic foarte dezvoltat.

Date tehnice: MINI
Coupe John Cooper Works
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 T
Nr. usi/locuri 3/2
Masa proprie/totala [kg] 1165/1455
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3734/1683/1386
Ampatament
Volum portbagaj [l] 290 (290)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 T
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1598
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 153(208)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 260/1850
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 240
0-100 km/h [s] 6.4
Consum urban/extra/mixt 9.4/5.8/7.1
Emisii CO2 [g/km] 165

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top