Jaguar a dezvăluit primele imagini oficiale ale noului XF, în avanpremiera debutului online programat pentru 24 martie. A doua generaţie a sedanului britanic va fi prezentată public luna viitoare, la Salonul Auto de la New York.
Designul final rămâne învăluit în mister. Singura fotografie a exteriorului trădează puţine detalii, fiind vorba de o perspectivă aeriană ce ilustrează doar parţial proporţiile maşinii. Ian Callum, şeful de design al casei britanice, dă însă asigurări că noul Jaguar XF ”va fi cel mai frumos sedan din segmentul mediu. Fidel tradiției, dar complet contemporan, elegant şi cu un simţ perfect al proporţiilor”.
Interiorul va prelua layout-ul minimalist, dar luxos inaugurat de fratele mai mic XE, apelând la un mix inspirat de inserţii de aluminiu şi ornamente din lemn nobil. Selectorul rotativ al cutiei de viteze va fi păstrat, în timp ce sistemul multimedia va primi un touchscreen ceva mai generos şi colecţia de aplicaţii online InControl Apps, însă va pierde câteva butoane din proximitatea sa.
Noul Jaguar XF va fi construit pe noua platformă versatilă iQ[Al], aceeaşi arhitectură din aluminiu aşteptată să stea la baza întregii game de modele Jaguar, inclusiv viitoarea generaţie a sedanului XJ. Greutatea va scădea cu 80-100 kg, iar ampatamentul va fi mai lung, în încercarea Jaguar de a devansa rivalii clasici cu sânge german în materie de spaţiu. Un sistem cu tracţiune integrală ar putea fi împrumutat de la Land Rover.
Gama de motorizări va fi în mare parte identică cu cea a noului Jaguar XE, ceea ce se traduce printr-o colecţie completă de motoare Ingenium cu patru cilindri. Acestea apelează la supraalimentare turbo şi sisteme stop/start, pentru a se conforma normelor de emisii Euro 6. XF va putea fi comandat şi în compania unui V6 supraalimentat de 3 litri, pe benzină, prezent şi pe F-Type, la vârful gamei urmând să stea, ca şi până acum, versiunile hardcore XF-R şi XF-RS, creditate cu minumum 500, respectiv 600 CP. Jaguar se grăbeşte să anunţe că cel mai economic motor din gamă va consuma doar 4 litri/100 km.
Debutul comercial este programat pentru toamna acestui an, preţurile oficiale urmând să fie anunţate mai aproape de termenul deschiderii propriu-zise a listelor de comenzi.