După Vel Satis, Renault încearcă iar apele din segmentul premium cu un model mult mai evoluat şi mai realist, denumit Latitude.
- Echipare standard impresionanta
- confort deosebit la rulare
- spatiu interior generos
- Valoare de revanzare estimativa scazuta
- performante dinamice medii
Iubitorii stilului francez în materie de autoturisme au un nou prilej de a face cunoştinţă cu o apariţie ce merită a nu fi trecută cu vederea. Latitude este un sedan generos în dimensiuni, bine dotat şi inzestrat cu tehnologii interesante în ceea ce priveşte propulsia.
Exteriorul este sobru şi mai puţin spectaculos decât la modelele de talie mai mică din gama Renault, însă reuşeşte să îşi atingă scopul şi să iasă în evidenţă. Habitaclul este mare, iar spaţiul în exces a lăsat mână liberă celor care s-au ocupat de ergonomia la bordul lui Latitude. Scaunele şi bancheta sunt confortabile, accesul şi vizibilitatea sunt bune.
Încălzirea în scaune este un must have pentru interiorul îmbrăcat în piele, iar cel de la volan se poate bucura chiar de serviciile unui sistem de masaj cu mai multe setări. Planşa de bord integrează un display color multifuncţional cu GPS Tom Tom, instrumente vizibile şi comenzi plasate logic, inclusiv cele ale sistemului de odorizat habitaclul, fără de care viaţa la bord ar fi mult mai trista, nu-i așa?
Portbagajul nu este unul foarte generos din cauza faptului că găzduieşte o roată de rezervă full-size, iar gura de încărcare destul de ingustă face complicată încărcarea obiectelor voluminoase. Motorizarea dCi de doi litri menţine o acustică foarte bună din care lipsesc nuanţele tipice de diesel. Cei 175 CP sunt foarte dornici să ajungă la asfalt, dar acest lucru se face prin intermediul unei cutii de viteze automate lente, cu şase rapoarte, ce asigură obţinerea unui demaraj de doar 9,9 secunde.
Suspensia filtrează bine majoritatea denivelărilor, dar este uneori zgomotoasă şi nu încurajează excesele sportive. Acest lucru se datorează în principal unei setări modeste ca fermitate, care dă emoţii pe virajele abordate la limită. Frâna de parcare automată se activează la fiecare oprire şi se dezactivează singură la plecarea de pe loc.
Ambiţiile premium pe care le afişează Latitude nu sunt în măsură să pună probleme mărcilor cu notorietate în acest segment, însă fac din berlina franceză o ofertă tentantă având în vedere dotările bune, preţul atrăgător şi o dinamică decentă.
Date tehnice: | Renault Latitude |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 dCi |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1620/2180 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4898/2072/1483 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 477 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 129(175)/3750 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 360/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 210 |
0-100 km/h [s] | 9.9 |
Consum urban/extra/mixt | 8.4/5.5/6.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 170 |