Test drive Toyota Hilux Duble Cab 3.0 D-4D 171 CP

Toyota Hilux Duble Cab 3.0 D-4D

După 45 de ani, Hilux merge încă pe o formulă din care lipsesc schimbările radicale și „inovațiile“ fără sens. Am testat ultima versiune pentru a vedea ce noutăți aduce la pick-up-ul japonez.

  • Performante off-road excelente
  • fiabilitate generala recunoscuta
  • Motor diesel cam zgomotos raportat la concurenta
  • transmisie manuala cu doar 5 trepte

Nu trebuie să te apropii foarte mult pentru a-ți da seama că ai în față un Hilux, iar acest lucru este valabil și acum, când acesta a primit câteva retușuri mici, dar surprinzătoare ca efect.

Caroseria păstrează în linii mari aceleași caracterisici însă au fost aduse unele îmbunătățiri care să mai tempereze din aspectul anost înfiripat de câteva generații înainte. Partea frontală este cea care a avut cel mai mult de câștigat și face ca Hilux să pară acum mai agresiv și mai dinamic, dar și mai bine integrat stilistic în gama de modele 4×4 a constructorului nipon. A fost obținută așadar o imagine mai puterică și mai bine potrivită caracterului unei mașini care nu este destinată celor sensibili.

Ce avem înăuntru?

Interiorul nu a scăpat total de aspectul spartan, dar vine cu câteva îmbunătățiri care vor să schimbe atmosfera la bord și să aducă un grad mai mare de confort. Indicatoarele de bord sunt mai vizibile, iar planșa de bord și volanul au fost „înnobilate“ cu câteva inserții de plastic lăcuit. Echipările superioare aduc îmbrăcăminte din piele pentru schimbătorul de viteze și volan, dar și sistemul Toyota Touch, ce aduce în mijlocul planșei de bord un display color generos, de unde pot fi accesate comezile sistemului audio, navigației, dar care afișează și imaginile oferite de camera pentru marșarier, o dotare care, deși are iz de fiță, este foarte utilă la o mașină trecută de cinci metri. Scaunele și bancheta sunt suficient de confortabile, iar ocupanții dispun de spațiu suficient.

On și off road

La drum, Hilux este suficient de confortabil cât să nu lase impresia că ești la bordul unei utilitare, iar de acest lucru se ocupă  o suspensie setată corect având în vedere și acest aspect pe lângă atribuțiile de cărăuș. Puntea spate rigidă și arcurile lamelare sunt un must have pentru o mașină care trebuie să facă față unor încărcături grele, însă tot ele aduc și neajunsurile legate de disconfortul la trecerea peste denivelări, atunci când mașina este goală.

Motorul diesel este zgomotos și se face auzit în habitaclu chiar de la relanti. Acesta trage însă suficient cât să poată fi considerat o opțiune mai bună decât majoritatea celor de 2.5 litri ale concurenței. Cutia de viteze are numai cinci rapoarte, iar acest lucru aduce unele dezavantaje atunci când vrei să pui la treabă cei 171 CP.

Pentru că unei astfel de mașini îi place să își mai dezmorțească articulațiile și în afara șoselei, am făcut câteva incursiuni și în teren, acolo unde Hilux are destule de arătat în limita unui ampatament considerabil. Garda la sol este mare, dar unghiul de degajare nu este în măsură să asigure capacități de trecere impresionante. Reductorul este acționat ca și până acum prin intermediul unui levier de comandă manual, deloc cochet și aduce o demultiplicare considerabilă care mă face să cred că împreună cu motorul diesel de trei litri poate face față multor provocări. Pentru îmbunătățirea tracțiunii, Hilux oferă, în funcție de echipare, fie diferențial spate blocabil, fie sistem de control electronic al tracțiunii, primul fiind evident, mai eficient.

Concluzii

Ultimele modificări operate asupra lui Hilux au fost făcute cu atenție pentru a nu  aduce atingere unei rețete care funcționează de mai mulți ani însă punctează exact aspectele la care acesta nu se situa foarte bine în raport cu concurența. Un design mai atrăgător este bine-venit la fel ca și cele câteva gadgeturi prezente la interior, în timp ce calitățile unui best-seller al segmentului rămân neschimbate, așa că nici un client fidel nu se va putea plânge de Hilux că „nu mai este ce a fost“.

Despre dieselul de trei litri am numai cuvinte de laudă în afară de faptul că este zgomotos, iar potențialul său poate fi exploatat și mai mult de către o cutie de viteze automată care este disponibilă pentru această motorizare.

Date tehnice: Toyota
Hilux
Sasiu si caroserie
Motorizare 3.0 D-4D
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] /
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 5260/1835/1860
Ampatament
Volum portbagaj [l] ()
Motor si transmisie
Tip motor 3.0 D-4D
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2982
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 126(171)/3600
Cuplu max. [Nm/rpm] 360/1400
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 170
0-100 km/h [s] 12.1
Consum urban/extra/mixt 9.5/6.7/7.7
Emisii CO2 [g/km] 203

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top