Considerat de mulţi ca fiind un model atipic, RX-8 are un farmec aparte, oferit de o serie de elemente controversate: propulsor, turații şi impozite.
- Performante dinamice
- imagine
- exclusivitate
- Intretinere costisitoare
- consum mare de combustibil
La aproape 10 ani de când primul model Mazda RX-8 a ieşit pe poarta fabricii din Japonia, cel mai controversat model contemporan a ajuns pe drumurile din România pentru o ultimă plimbare. Idila a început în parcarea dealerului Mazda, locul unde spiritul zoom-zoom îmbracă diferite forme, dar nimic nu se compară cu silueta unui RX-8.
Chiar şi printre cele mai noi modele, vârful de lance de la Mazda reuşeşte să facă senzaţie şi să atragă toate privirile. Discutăm despre un design mereu la modă: caroserie joasă, aripi evazate şi jante de 19 inchi.
Magia se produce sub capota bombată, unde sălăşluiesc două rotoare a câte 654 cmc fiecare, notă finală arătând o cilindree de 1308 cmc care produce 231 CP. În România, unde totul este posibil, acest motor este încadrat la capacitatea de 2.600 cmc şi, implicit, la un impozit prohibitiv. Cu răbdare şi cu un avocat bun, însă, aveţi şansa să vă fie recunoscută cilindreea de 1.3 litri şi, ca atare, un impozit anual de numai 50 de lei (un user clubmazda.ro se află printre norocoși).
Interiorul, de modă veche dar foarte bine lucrat, poate găzdui fără probleme patru adulţi chiar şi în călătoriile lungi de câteva sute de km. Poziţia de conducere joasă, unele dintre cele mai reuşite scaune sport recaro în care am stat şi turometrul gradat până la 10.000 rpm prevestesc nelegiuirile pe care le poţi săvârși la acest volan.
Motorul este silenţios în prima parte a turaţiei, grav în zona mediană şi de-a dreptul diabolic în jurul valorii de 8.500 rpm. În spatele turometrului găseşti o distribuție perfectă a maselor – 50% faţă şi 50% spate – şi un puternic caracter supravirator chiar şi cu DSC-ul ON. Fără doar şi poate, senzaţiile dintr-un RX-8 sunt unice, dar pentru ele trebuie să plăteşti scump şi des la pompa de benzină, la fel şi când vine vorba despre mentenanţă. Niciodată însă “senzaţia de avion” nu mi-a fost mai bine sugerată decât într-un RX-8. Pentru restul, există cardul cu pinul de rigoare!
Date tehnice: | Mazda RX-8 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.6 Wankel |
Nr. usi/locuri | 4/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1350/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4285/1845/1360 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 290 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.6 Wankel |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 2616 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 170(231)/8200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 216/5500 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 235 |
0-100 km/h [s] | 6.4 |
Consum urban/extra/mixt | //10.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 247 |