Test drive – Peugeot RCZ 2.0 HDi 163 CP

Peugeot RCZ 2.0 HDi

Francezii văd în acest RCZ un concurent pentru Audi TT. Eu văd primul Peugeot din ultima decadă pe care îl vei cumpăra cu sufletul, nu cu un calculator și un extras de cont.

  • Design exterior deosebit
  • performante dinamice unice in gama Peugeot
  • Pret destul de mare de achizitie raportat la concurenta
  • vizibilitate deficitara
  • bancheta mai mult pentru decor

Ultima oară când un Peugeot m-a convins să mă opresc câteva minute și să îmi exersez privirea aveam 16 ani și mă duceam pentru prima dată fără părinți la mare. Nu știu dacă a fost supradoza de libertate sau alegerea inspirată a culorii, dar acel 406 coupe bleu-ciel mi-a rămas întipărit în memorie. De atunci ultimul Peugeot pe care l-am urmărit cu atenție a fost un 207 S2000 de raliu.

Acel 406 a avut parte de un urmaș, dar magia s-a pierdut odată cu lipsa infuziei de idei de la Pininfarina. RCZ trebuie să mă convingă că designerii francezi nu au uitat unde au pus creioanele.

Au reușit?

Aș vrea să cred că am devenit dintr-o dată foarte popular, dar în realitate toată atenția de care am beneficiat în trafic era rezervată mașinii. Atunci când o parcam zona respectivă devenea aproape instant loc de pelerinaj, iar asta, cred eu, spune totul despre impactul vizual generat de acest coupe.

Din câte am auzit luneta double bubble a generat dispute aprinse în interiorul Peugeot. A apărut inițial pe concept, dar trecerea ei pe modelul de serie ar fi ridicat costurile de producție așa că oamenii responsabili cu cifrele au încercat să o facă pierdută. Designerii nu au fost deschiși la compromis și le sunt recunoscător pentru asta deoarece întregul pachet de design este foarte omogen.

Și pentru că undeva trebuia să se facă economie, cei care au interacționat cu un 308 se vor simți ca acasă în interiorul lui RCZ. Noutățile se rezumă la trio-ul clasic volan/scaune/pedale, bordul îmbrăcat în piele și ceasul analogic. Ultimele două ar trebui să aducă o infuzie de premium, dar pentru primul va trebui să plătești în plus, iar cel de-al doilea nu pare la locul lui în această mașină.

Bancheta joacă un rol pur statistic deoarece oricât de flexibili ar putea fi prietenii tăi un adult nu poate încăpea în spate. Cel mai bine ar fi să consideri bancheta ca pe un spațiu suplimentar de depozitare atunci când portbagajul devine neîncăpător (320 l).

Ce motor?

După ce am testat în prealabil cele două versiuni pe benzină ale lui RCZ acum a venit momentul motorului diesel 2.0 HDi de 163 CP. Recunosc că am plecat de la  preconcepția că asocierea unui coupe cu un motor diesel nu este cea mai inspirată, dar asta s-a dovedit a fi un lucru bun.

Nu mă așteptam la foarte multe, iar acest RCZ a făcut ce a făcut și m-a suprins. Pentru început sound-ul motorului este surprinzător de rafinat, cu ușoare tente sportive peste 2.500 rpm. O surpriză mai mare este faptul că acest HDi nu își pierde suflul la turații la care majoritatea motoarelor diesel cer o treaptă superioră, iar asta înseamnă că te poți juca foarte aproape de limitator. Influența cuplului în volan nu reprezintă o problemă grație reproiectării suspensiei față și a direcției comparativ cu 308. Păcat totuși de senzația de volan greu la viteze mici, ce încomodează în special în cazul manevrelor urbane.

În rest, experiența dinamică este net superioară modelului pe care este bazat și în fapt întregii game actuale Peugeot. Sincer nu îmi amintesc când am condus ultimul Peugeot cu reacții atât de previzibile. Știi atunci când e bine să forțezi la fel de ușor cum mașina te anunță când te apropii de limite, iar această linie de comunicare este esențială pentru o mașină cu pretenții sportive.

Suspensia ajută mult în acest scenariu prin simplul fapt că este suficient de rigidă pentru a nu îți da emoții pe viraje și în același timp flexibilă și echilibrată pe drumurile imperfecte.

Nu pot spune că RCZ este perfect, prețul este destul de mare raportat la previziunile legate de valoarea de revânzare, iar interiorul putea să te facă să te simți mai special, dar este primul Peugeot din ultimii ani care îți poate face inima să sară câteva bătăi. Problema prețului poate fi compensată parțial dacă mergi pe mâna motorului pe benzină 1.6 THP/160 CP (cu 1.815 euro mai ieftin decât motorul diesel).

Date tehnice: Peugeot
RCZ
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 HDi
Nr. usi/locuri 2/4
Masa proprie/totala [kg] 1370/1825
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4285/1845/1360
Ampatament 2610
Volum portbagaj [l] 320 (640)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 HDi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1997
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 120(163)/3750
Cuplu max. [Nm/rpm] 340/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 219
0-100 km/h [s] 8.2
Consum urban/extra/mixt 6.8/4.5/5.3
Emisii CO2 [g/km] 139

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top