Test drive – BMW X1 xDrive28i 245 CP

BMW X1 xDrive28i

Înzestrat cu cel mai puternic motor din gamă, X1 nu știe dacă este un hot-hatch înalt sau un SUV compact cu prea mulți CP. Să îl ajutăm!

  • Performante dinamice excelente pentru un crossover/SUV
  • Calitatea interiorului nu justifica pretul mare de achizitie
  • consum mare raportat la cifrele declarate de producator

Acum șase luni, când am condus pentru prima oară acest model, am vorbit mai mult despre motor decât despre mașină. Într-un fel, X1 xDrive28i era un actor de ocazie într-o piesă care îl depășea. BMW ridica cortina de pe primul motor pe benzină supraalimentat cu patru cilindri în linie din istoria sa și, în același timp, arunca prima lopată de pământ peste vechile motoare aspirate cu șase cilindri în linie.

Cu 245 CP și un prag de cuplu maxim ridicol de jos (1.250 rpm) indicativul 28i nu mi-a dat prea multe ocazii să regret vechiul șase în linie. Cu excepția timbrului vocal, ceva mai discret la un patru în linie, orice alt capitol este câștigat din start de supraalimentare. Scenariul uzual al unei depășiri implică o inflexiune scurtă a gleznei drepte urmată de o retrogradare instant a cutiei automate cu opt trepte. Nu trebuie să folosești modul sport, cu atât mai puțin pe cel manual, această tran-smisie automată știe mai bine decât șoferul care este treapta potrivită pentru a exploata la maxim potențialul motorului.

Nici pe viraje lucrurile nu stau deloc rău, sistemul de tractiune xDrive direcționează de cele mai multe ori o porție suplimentară de cuplu punții spate, iar asta nu poate aduce decât beneficii de ordin dinamic. Deși este posesorul unei caroserii relativ înalte, X1 nu se înclină foarte mult și așezat pe o trasă ideală se poate ține aproape de un hot hatch.

Strict tehnic, consumul este cu circa 3-4 litri mai mare decat în cazul motorului de 2.0 l diesel. Sigur că ai putea spune că un client cu dare de mână nu se va uita de două ori la aceste cifre, dar lucurile se complică. Din nu știu ce motive X1 xDrive28i este cu 7.000 de euro mai scump decât xDrive20d, diferenţă de preţ pe care nu o regăsim, spre exemplu, în cazul lui Q3. Așadar, 6.5 secunde până la 100 km/h și un caracter sportiv de partea motorului pe benzină, prețul, costurile de exploatare și valoarea de revânzare de partea motorului diesel. Ca să îți ușurez alegerea, din cei 220 de clienți de X1 din acest an, 220 au mers pe mâna motorului diesel.

Date tehnice: BMW
X1
Sasiu si caroserie
Motorizare xDrive28i
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1595/2130
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4455/1800/1545
Ampatament
Volum portbagaj [l] 420 (1350)
Motor si transmisie
Tip motor xDrive28i
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1997
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 180(245)/5000
Cuplu max. [Nm/rpm] 350/1250
Cutie de viteze Automata/8
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 240
0-100 km/h [s] 6.5
Consum urban/extra/mixt 10.4/6.4/7.9
Emisii CO2 [g/km] 183

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top