Noul Q3 nu este doar un model nou, ci reprezintă continuarea strategiei Audi de a democratiza SUV-ul premium şi a-l aduce mai aproape de nevoile clienţilor, păstrând cât mai multe din calităţile fraţilor săi mai mari, Q5 şi Q7.
- Interior de calitate deosebita
- compromis ideal intre confort si sportivitate
- Transmisia automata trece prea repede in treapta superioara
- design exterior tern
După ce a conturat deja două SUV-uri caracterizate din plin de dinamism, Audi a găsit resursele necesare pentru a crea la o scară mai mică un concurent redutabil pentru X1 şi Evoque. Exteriorul lui Q3 merge pe aceeaşi linie inconfundabilă Audi, uşor de recunoscut şi căreia i s-au accentuat unele trăsături agresive scoase în evidenţă de blocurile optice şi de fermitatea liniilor ce compun elementele părţii frontale. Acest artificiu a adus un look interesant care compensează cu succes o statură mai puțin impozantă.
În interior întâlnim aceeaşi atmosferă prietenoasă specifică mărcii, o organizare a comenzilor şi instrumentelor de bord riguroasă şi finisaje în acord cu statutul său premium. Practic, odată instalat la volan, nu vei avea probleme de acomodare cu nimic. Climatizarea, radioul, navigaţia sunt toate accesibile și la îndemână. Informaţiile sunt centralizate şi redate de displayul color al sistemului MMI, amplasat central în partea superioară a bordului, ce poate fi retractat manual. O parte din informaţiile uzuale sunt redate şi pe un ecran secundar, tot color, aflat chiar sub privirea celui de la volan, între vitezometru şi turometru. Scaunele oferă o poziţie de condus înaltă şi au o susţinere laterală bună, iar echipările de top includ pentru acestea îmbrăcăminte de piele combinată cu Alcantara, ce se extinde şi asupra altor componente cu care ocupanţii intră in contact.
Comparativ cu fraţii săi mai mari, Q3 resimte unele limitări la capitolul spaţiului pentru locurile din spate şi al portbagajului, dar fără a influenţa decisiv confortul, care rămâne decent pentru această clasă. Insonorizarea este şi ea bună şi face ca zgomotul de rulare şi cel al motorului diesel să nu aducă în habitaclu nuanţe deranjante.
Dinamica este punctul forte al lui Q3, iar agilitatea se datorează în mare parte unei platforme tehnice a unei mașini de clasă compactă, dar şi unei combinaţii motor-transmisie inspirate. Dieselul de doi litri şi 177 CP s-a dovedit silenţios şi economic, dar calitatea ce va fi apreciată imediat este răspunsul prompt la călcarea acceleraţiei. De un sprint bun se ocupă şi cutia de viteze automată S Tronic, cu dublu ambreiaj şi şapte trepte, ce face ca timpul de reacţie să fie minim, iar schimbarea treptelor, una foarte rapidă.
Folosită în modul Drive, cutia îşi face bine treaba în condiții de condus obișnuite, însă cei care vor explorarea limitelor lui Q3 pot selecta modul Sport sau cel secvenţial, în care treptele se pot schimba manual, fie prin intermediul schimbătorului, fie cu ajutorul clapetelor amplasate pe volan.
Caracterul maşinii se poate schimba prin intermediului sistemului Drive Select, ce va schimba setările direcţiei şi al ansamblului motor-transmisie, pentru a se adapta situaţiilor descrise de modurile presetate de care acesta dispune: Comfort, Dynamic, Auto şi Efficiency, ultimul fiind destinat a atinge cel mai redus consum.
Tot pentru maximizarea economiei și a reducerii emisiilor poluante, Q3 dispune și de sistem Start-Stop, util mai ales în oraș.
Tracțiune integrală
Sistemul Quattro foloseşte un diferenţial spate Haldex ce asigură distribuţia cuplului către puntea posterioară în funcţie de condiţiile de drum. Este o soluţie tehnică ce vizează în principal dinamica on-road şi atingerea unui nivel bun de siguranţă activă.
În afara şoselei Q3 se limitează la un teren cu dificultate moderată, din care pot face parte drumuri de ţară, de macadam sau forestiere uşoare, cu ceva ninsoare sau noroi. Suspensia are o setare echilibrată, suficient de fermă pentru a oferi agilitate şi un comportament predictibil pe viraje, dar care reuşeşte să filtreze şi denivelările moderate.
Pachetul de calităţi cu care vine Q3 arată o orientare vădită către un mediu paşnic, din care să nu lipsească oraşul şi activităţile obișnuite de zi cu zi. Dimensiunile reduse, confortul şi economia sunt dublate de agilitatea şi dinamica unui şasiu echilibrat şi al sistemului Quattro, ce lărgesc şi mai mult orizonturile celui mai nou SUV dezvoltat la Inglostadt.
Date tehnice: | Audi Q3 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 TDI quattro |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1660/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4385/1831/1590 |
Ampatament | 2603 |
Volum portbagaj [l] | 460 (1365) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 TDI quattro |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1968 |
Sistem alimentare | commonrail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 130(177)/4200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 380/1750 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 212 |
0-100 km/h [s] | 8.2 |
Consum urban/extra/mixt | 7/5.3/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 156 |