Ajunsă la a treia generație, noua Clasă M a fost lansată și în România, ocazie cu care am cunoscut cel mai rafinat, mai confortabil și mai economic ML produs până în prezent.
- Cel mai reusit motor diesel din segment in raportul consum/performante
- spatiu interior foarte generos
- materiale si finisari excelente
- Designul tern al partii spate
- ergonomie slaba a sistemului Command
- dotari standard modeste
Designul exterior este primul care punctează diferențele cele mai vizibile față de generația precedentă, iar aici vorbim de restilizarea părții frontale, de ușoara curbare a plafonului, de forma oblică a montanților C și de prelungirea către laterală a stopurilor. Jantele au fost redesenate pentru obținerea unui coeficient aerodinamic bun și au diametre de 17 sau 20 de inch sau chiar de 21 de inch în versiunea AMG.
Habitaclul a crescut ușor în dimensiuni, iar spațiul interior pare mai mare și mai primitor ca niciodată. Ergonomia scaunelor este bună, iar bancheta spate permite reglajul pe mai multe unghiuri, în timp ce calitatea materialelor și a finisajelor este conformă cu statutul premium.
Pentru o acționare ușoară, toate comenzile de care dispune șoferul sunt acționate electric, inclusiv frâna de mână. Direcția asistată electric, tracțiunea integrală 4MATIC, sistemul electronic de control al tracțiunii, sistemul de asistare a plecării din rampă și asistența la coborarea pantelor sunt dotări standard.
Pachetul ON&OFFROAD este disponibil opțional și include reductor, un scut pentru motor, diferențial central blocabil și o suspensie AIRMATIC care poate ajusta garda la sol pâna la 285 mm. Pentru a spori performanțele dinamice există bare stabilizatoare active, care reduc ruliul pe șosea și îmbunătățesc comportamentul în teren accidentat.
După cum am putut vedea în poligonul de testare amenajat lângă Sibiu, noul ML se descurcă bine pe urcări și înclinații laterale cu unghiuri de peste 30 de grade și poate depăși cu ușurință obstacole de aproximativ 200 mm.
Tehnologie aplicată
Motorizările au fost optimizate pentru creșterea eficienței, noile propulsoare diesel BlueTEC și cele pe benzină BlueDIRECT, aducând o autonomie extinsă și emisii poluante scăzute. Noul propulsor în patru cilindri și capacitate de 2.2 litri/204 CP este cel folosit deja pe Clasa S, în timp ce versiunea de top este este animată de un V6 CDI de 306 CP, prezent pe ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY. Tehnologia BlueEFFICIENCY include o serie de măsuri special destinate reducerii consumului. Este vorba de funcția Eco start/stop disponibilă ca dotare standard, coeficientul aerodinamic redus la 0.32 și cutia de viteze automată 7G-TRONIC PLUS.
Noua Clasă M dispune de un pachet de siguranță preluat în cea mai mare parte de la Clasele E și S, iar acesta oferă în standard ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, lumini de frână adaptive și Brake Assist. Dacă coliziunea nu poate fi evitată, de protectia pasagerilor se ocupă până la nouă airbaguri și o structură a caroseriei cu zone de deformare controlata în față și spate. Protecția pietonilor este asigurată de un sistem de capotă activă ce va reduce semnificativ riscul de rănire în caz de accident.
Deși vine cu o serie de dotări noi și cu performanțe mai bune ca niciodată, noua Clasă M rămâne apropiată ca preț de nivelul modelelor anterioare. Cea mai eficientă și mai dinamică Clasă M din toate timpurile este disponibilă în România începând de la 55.676 euro cu TVA, pentru varianta ML 250 4MATIC.
Date tehnice: | Mercedes-Benz Clasa M |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | ML 350 CDI BlueTEC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2175/2950 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4804/1796/1926 |
Ampatament | 2915 |
Volum portbagaj [l] | 690 (2010) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | ML 350 CDI BlueTEC |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2987 |
Sistem alimentare | commonrail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 190(258)/3600 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 620/1600 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 224 |
0-100 km/h [s] | 7.4 |
Consum urban/extra/mixt | //6.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 179 |