Look agresiv, atitudine sportivă şi… multe uşi! Audi A1 Sportback este gata să îmbine plăcutul cu utilul, într-o formulă pe care tocmai am testat-o în varianta 1.4 TFSI.
- Calitate deosebita a interiorului
- ansamblu motor-transmisie setat ideal
- Design exterior destul de banal
- foarte putine dotari standard
Micul A1 a părut chiar de la început mai plin de personalitate chiar decât fraţii săi mai mari şi mai bine cunoscuţi publicului, însă sub rezerva unui habitaclu ce nu permitea tuturor celor de la bord să se bucure în aceeaşi măsură de aceste atribute. Acest lucru s-a schimbat din momentul în care A1 a mai primit două uşi şi un interior mai bine organizat, care i-a mărit brusc capacitatea de a fi pe placul unei clientele mult mai numeroase. Partea bună a lucrurilor o reprezintă faptul că exteriorul a rămas neschimbat din punct de vedere stilistic şi rămâne în continuare fidel unor linii care stârnesc chiar invidia destul de multor coupe-uri.
Interiorul se bucură de ajustările de ordinul milimetrilor care au fost făcute se pare cu multă pricepere de specialiştii în ergonomie, pentru ca rezultatul obţinut să fie unul palpabil şi foarte bine orientat către ocupanţii locurilor din spate. Spaţiul pentru picioare şi cap este rezonabil şi au fost realizate îmbunătăţiri pentru ca pasagerii să se bucure de un confort decent la nivelul umerilor.
Accesul la bancheta ce poate găzdui în funcţie de configuraţie, doi sau trei pasageri se face uşor, cele două uşi cu care a fost înzestrată caroseria lui A1 lăsând să se înţeleagă că o astfel de versiune a fost luată în calcul cu ceva mai mult timp în urmă şi nu a fost în nici un caz punerea în aplicare a unei idei de moment.
Portbagajul este şi el suficient de spaţios pentru a face faţă noilor cerinţe impuse de capacitatea lui Sportback de a putea găzdui des patru sau cinci ocupanţi şi are un volum de 270 de litri, extensibil prin rabatarea banchetei până la un impresionant 920 litri. Materiale de calitate şi o organizare bună în ceea ce priveşte instrumentele şi comenzile fac parte din reţeta casei şi au rămas, firesc, neschimbate şi la această versiune.
Lista de dotări opţionale este conformă cu statutul premium al micului Audi şi poate aduce la bord o sumedenie de gadgeturi interesante, un sistem audio performant, dar şi posibilitatea personalizării într-o mulţime de nuanţe şi texturi ale materialelor din habitaclu.
Dinamic
La drum am apreciat insonorizarea bună şi o suspensie ce îşi face conştiincios treaba pentru o maşină de aceste dimensiuni la capitolul confort. Nici agilitatea nu a avut de suferit în urma transformării prin care a trecut caroseria, A1 rămânând în continuare predictibil şi docil în viraje, lucruri ce menţin încă o notă sportivă ridicată.
Propulsorul 1.4 TFSI ce se afla sub capota maşinii testate, chiar dacă nu era vârful gamei de motorizare, reprezintă echilibrul cel mai potrivit între performanţă şi economie pe care l-aş putea recomanda acestei versiuni. Reprizele sunt foarte bune, iar la acest lucru participă şi cutia de viteze S-Tronic disponibilă opţional, dar pe care o recomand pentru mai mult confort şi o dinamică superioară. Cele şapte rapoarte sunt schimbate foarte rapid şi fără întreruperi sesizabile ale fluxului de putere de către un sistem dublu-ambreiaj şi o electronică care “ştie” să adapteze repede regimul de lucru de la un stil de condus la altul.
Un sistem Start-Stop se ocupă de reducerea risipei de combustibil pe perioadele de aşteptare la semafor şi a arătat în practică că se înţelege perfect cu cutia de viteze S-Tronic. Cele mai tari senzaţii se obţin însă în modul Sport care va stoarce toată puterea din mica cilindree pe benzină şi o va transforma în plăcere şi adrenalină.
Reţeta lui A1 Sportback nu este cu mult mai complexă decât pare la prima vedere, însă precizia operaţiilor aplicate versiunii în trei uşi a dus la un rezultat pe care nu pot să nu îl apreciez drept remarcabil având în vedere lipsa oricărui compromis sesizabil. În plus, liniile frumos sculptate şi rămase nealterate ce ascund un grup motopropulsor performant garantează că Sportback va fi nu doar versiunea favorită a lui A1 ci şi un concurent de temut în segmentului premium al clasei mici.
Date tehnice: | Audi A1 Sportback |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 TFSI |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1125/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4359/1786/1557 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 270 (920) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 TFSI |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1390 |
Sistem alimentare | injectie directa+supraalimentare |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 90(122)/5000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 200/1500 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 203 |
0-100 km/h [s] | 9 |
Consum urban/extra/mixt | 6.5/4.6/5.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 123 |