Anduranță Renault Megane ST – primul episod – pregătirea

Renault Megane ST

Anul trecut revista AutoExpert a efectuat un test de anduranță cu Megane Sport Tourer pe o perioada de șase luni. În 2012 a venit rândul versiunii cu facelift să execute un test asemănător, de data aceasta într-o formulă mai concentrată: 3.000 km în două săptămâni.

  • Spatiu interior foarte generos
  • propulsor energic si economic
  • finisari de calitate
  • Ergonomie modesta a sistemului audio

Unul dintre avantajele meseriei de jurnalist auto sta in faptul ca iti poti alege masina potrivita fiecarui drum pe care doresti sa il parcurgi. Atunci cand am ales sa merg pana in Grecia cu masina si nu cu avionul imi era destul de clar ca am nevoie de o masina confortabila si spatioasa. De parca asta nu era suficient, trebuia sa fie si suficient de puternica pentru a putea sustine un ritm ceva mai alert, in special in Bulgaria, acolo unde lipsa unei infrastructuri te obliga de multe ori la depasiri.

Cu portretul robot stabilit mi-am amintit instant de masina care a facut parte timp de sase luni din redactia AutoExpert si anume Renault Megane Sport Tourer. Cum industria auto se misca intr-un ritm pe alocuri ametitor, masina de anul trecut nu mai exista in parcul de presa Renault, fiind inlocuita recent de versiunea ei cu facelift.

Nici ca se putea o scuza mai buna pentru a testa un vechi prieten in cea mai noua formula a sa. Intitulata Collection 2012, facelift-ul prin care a trecut intreaga gama Megane a adus noutati pe toate planurile: estetic, practic si tehnic.

Esteticul implica un set de faruri ce integreaza lumini de zi, spoilere redesenate si cateva culori noi de caroserie. Designerii Renault au declarat ca nu au incercat sa schimbe imaginea modelului, recunoscuta ca fiind una pozitiva, ci sa individualizeze fiecare versiune de caroserie in parte, de la hatch la coupe si pana la break-ul pe care il avem in fata. Ca si anul trecut, parerea mea legate de designul lui Megane Sport Tourer a ramas aceeasi, francezul este fara doar si poate unul dintre breakurile placute ochiului. Au trecut vremuri cand achizitia unui break implica renuntarea aproape complet la factorul imagine.

Plansa de bord a ramas in mare masura neschimbata, singura zona ce a primit o atentie suplimentara fiind cea a sistemului audio. Din pacate, asta nu a ajutat foarte mult ergonomia, deoarece butoanele au ramas la fel de inghesuite si greu de folosit in mers. Aceasta problema putea fi combatuta prin folosirea zonei de comanda a sistemului de navigatie tom-tom ca si centru de comanda multimedia, dar Renault insista sa continue o cu separatie nenaturala a functiilor audio/climatizare/navigatie etc.

Facelift-ul aplicat familiei Megane implica si renuntarea la propulsorul 1.9 dCi/130 CP pe care l-am avut pe vechea masina de anduranta in favoarea noului Energy dCi 130. La capitolul motorizari diesel se remarca si noua generatie a popularului 1.5 dCi, acum cu titulatura Energy dCi 110 si un set de solutii tehnice comune cu fratele mai mare de 1.6 l si 130 CP. Comunicatul de presa ne-a lasat de inteles ca noul motor nu mai are in comun cu vechiul 1.5 dCi decat cilindreea, iar prima interactiune cu el nu a facut decat sa confirme acest lucru. Pentru inceput, cuplul este livrat mult mai liniar, cu o interventie discreta din partea turbinei si un fundal sonor mult mai placut. In plus, se simte ca valoarea maxima a cuplului este distribuita pe o plaja mai extinsa de turatie, situatie destul de atipica in clasa dieselelor de capacitate mica, ce isi pierd aproape invariabil suflul la peste 3.000 rpm.

Noile “talente” ale best seller-ului 1.5 dCi au fost puse in valoare si de transmisia automata cu dublu ambreiaj EDC, care nu a scapat nici ea de filtrul inginerilor Renault. Daca anul trecut conduceam aceeasi configuratie 1.5 dCi cu transmisie automata EDC pe un Megane Hatchback si ma plangeam de raspunsul transmisiei in special in mediul urban, acum ma vad nevoit sa imi schimb verdictul. EDC-ul a castigat in coerenta si eficienta, in special la viteze mici si la apasari bruste ale acceleratiei, capitol la care vechea versiune reactiona cu o latenta enervanta. Foarte probabil vorbim despre modificari de soft si nu de unele mecanice dar, indiferent, efectele sunt evidente si binevenite.

Daca te intereseaza aceasta configuratie 1.5 dCi cu transmisie automata EDC pretul pleaca de la valoarea de 18.800 de euro TVA inclus pentru niveul de echipare Privilege. In plus, masina de test dispunea si de o suita de dotari optionale printre care merita mentionate: Scaune fata cu incalzire si reglaj electric pentru sofer, Radio CD MP3 “Bose” 9 boxe, amplificator digital, Bluetooth si Audio Connexion-Box, Sistem de asistenta la parcarea fata si spate si camera video pentru parcarea spate, Aeratoare spate in consola centrala, “Sistem de navigatie “Carminat TomTom” cu ecran color 5.8″ integrat in bord si joystick de comanda etc. ce duc pretul final la valoarea de 21.490 euro TVA inclus.

Mult, putin, asta vom afla in partea a doua a testului de anduranta atunci il vom pune pe cel mai nou Megane Sport Tourer fata in fata cu un traseu de 3.000 km.

Cititi si ultima parte a andurantei cu Megane Sport Tourer

Date tehnice: Renault
Megane Sport Tourer
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.5 dCi
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1295/1825
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4560/1810/1505
Ampatament 2705
Volum portbagaj [l] 485 (1600)
Motor si transmisie
Tip motor 1.5 dCi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1461
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 81(110)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 260/1750
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 190
0-100 km/h [s] 12.1
Consum urban/extra/mixt 5.1/3.7/4.2
Emisii CO2 [g/km] 110

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nissan Ariya e-4ORCE AutoExpert.ro

Test Nissan Ariya e-4ORCE

Ariya, un model atât de delicat, de primitor, de confortabil, s-a transformat într-un monstru, odată cu sosirea versiunii e-4ORCE de 394 de

Scroll to Top