Întâlnirea cu Twingo este mereu surprinzătoare, iar acest lucru e valabil și acum, după ultimele retușuri. De ce este în stare Twingo facelift, am încercat să aflăm de la cea mai nouă versiune.
- Interior deosebit de versatil
- calitate peste medie a interiorului
- motor viguros raportat la segment
- Pedala cam dura a ambreiajului
- volanul nu se regleaza pe adancime
- este disponibila doar in trei usi
Twingo a fost încă de la început o figură atipică în peisajul autoturismelor mini, iar francezii par că nu vor să renunțe la această caracteristică care a devenit emblematică pentru acest model. Dincolo de latura estetică care este oricum o chestiune subiectivă, Twingo este un nume care a fost mereu apreciat pentru felul în care se descurcă în marile aglomerări urbane din întreaga Europă.
După ce am făcut cunoștință cu ultimele retușuri sesizabile la partea frontală și la nivelul blocurilor optice, am ajuns în habitaclu, nu înainte de a folosi sistemul original de deschidere al portierei, rămas neschimbat încă de la prima generație. Aici lucrurile stau foarte bine din punct de vedere al spațiului pe care îl poate oferi o mașină care din afară nu inspiră mare lucru la acest capitol.
Totul este simplist și riguros organizat pentru a folosi cât mai eficient spaţiul disponibil. Planșa de bord cu indicatoare montate central este un trademark de care proiectanții lui Twingo nu se vor despărți prea curând. Simțul practic deosebit de dezvoltat reiese din multe detalii, de la suportul tip arici unde poti înfige telefonul sau arunca în grabă cheile de la garaj și până la scaunele care asigură un acces rapid la locurile din spate.
Nefiind tentat de mirajul “premium”, Twingo mizează pe simplitate și în ceea ce privește materialele comune, dar durabile și bine închegate. Pielea de pe volan și carcasa indicatoarelor adaugă un pic de șic și înlătură monotonia pe care ar instala-o la bord suprafețele mari de plastic.
Vizibilitatea este bună pe toate direcțiile și face din Twingo un campion al locurilor înguste unde se descurcă cu o precizie de invidiat. Bancheta este formată de fapt din două scaune cu reglaj individual care pot culisa înainte-înapoi, sau rabata, în funcție de volumul obiectelor care trebuie transportate în portbagaj. În mod surprinzător, în spate se stă chiar bine, există spațiu pentru cap și picioare suficient pentru o mașină care nu va face asta foarte des. Portbagajul poate fi configurat repede pentru a oferi un volum impresionant dacă se renunță la cele două locuri din spate.
Mic la stat, mare la start
La drum întins și numai la viteze mari, Twingo devine zgomotos și nu din cauza motorului, ci pentru că insonorizarea nu a fost gândită probabil pentru un rulaj frecvent în aceste condiții. Direcția asistată electric este și ea setată pentru a oferi o manevrabilitate cât mai ușoară și nu pentru excese sportive, descurajate din start de lipsa de feedback.
Cutia de viteze are doar cinci trepte ce pot fi comutate repede dintr-un schimbător mare, dar suficient de precis. Etajarea este bună pentru a scoate totul din cei 75 de CP care nu sunt puțini deloc în raport cu masa și dimensiunile mașinii. Deși demarajul până la 100 km/h nu este unul optimist, așa cum rezultă din datele furnizate de producător, reprizele cele mai bune sunt obținute la plecarea de pe loc și la vitezele cu care se circulă de obicei în oraş, deci vorbim de o setare cât se poate de corectă a grupului motopropulsor.
Suspensia este fermă, dar împrumută din caracteristicile comune acestei clase, adică o toleranță limitată la denivelări, unde în ciuda faptului că păstrează un confort acceptabil, devine ușor zgomotoasă.
Twingo este genul de mașină care oferă mai mult decât o arată la prima vedere, iar de acest lucru te poţi convinge luând orașul în piept la orele de vârf sau analizând frecvența vizitelor la benzinărie. Mai mult de atât, dacă vrei să plătești fix ce ai nevoie și nimic din ceea ce ți-ar prisosi, Twingo este iarăși o ofertă greu de refuzat.
Mai este nevoie doar de un simț artistic dezvoltat pentru a da un sens muncii micilor Picasso din echipa de design Renault și a ști ce haine să aveți în garderobă dacă optați pentru această culoare.
Date tehnice: | Renault Twingo |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.2 MPI |
Nr. usi/locuri | 3/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 919/1365 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3687/1654/1470 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 165 (951) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.2 MPI |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1149 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 55(75)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 107/4250 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 169 |
0-100 km/h [s] | 12.3 |
Consum urban/extra/mixt | 6.7/4.2/5 |
Emisii CO2 [g/km] | 119 |