Universul maşinilor de clasă mini devine foarte restrâns atunci când intră în scenă Panda, iar echiparea cu motorul Multijet este unul dintre motive.
- Motor diesel foarte economic
- design interior/exterior placut
- oferta de spatiu peste media segmentului
- Tema patratul devine pe alocuri obsesiva la interior
- sistemul start/stop genereaza vibratii deranjante la repornire
Lansată nu cu mult timp în urmă pe piaţa din România noua generaţie Panda nu a venit cu schimbări radicale, ci chiar cu un grad însemnat de conservare a calităţilor ce a facut din acest model un best-seller european. Caroseria păstrează aceleaşi caracteristici în ceea ce priveşte gabaritul şi propirţiile, însă din punct de vedere stilistic vine cu câteva schimbări. Toate elementele au fost rotunjite şi adaptate la un nou stil ce se apropie întrucâtva de mult mai elegantul model 500.
Interiorul cunoaşte retuşuri similare, dar caracteristica de bază în termeni de ergonomie chiar se amplifică. Poziţia la volan este una bună, ceva mai înaltă decât media clasei şi care ajută mult în traficul urban. Tot pentru a se descurca în traficvul aglomerat, Panda dispune de un schimbător de viteze plasat foarte sus şi de un sistem de direcţie precis, cu funcţia City Servo, care, prin apăsarea unui buton creşte gradul de asistare şi face ca manevrele în spaţii restrânse să devină floare la ureche. Setarea suspensiei este şi ea una inspirată, în sensul că nu excelează la capitolul fermitate, fiind însă suficient de tolerantă cu gropile şi denivelările din asfalt, cu care orice autoturism cu destinaţie urbană este familiarizat.
Motorul diesel Multijet este o cunoştinţă mai veche, dar păstrează aceleaşi caracteristici în zona performanţelor care l-au consacrat. Se remarcă ceva mai puţin zgomot ajuns în habitaclu, dar pare că acest lucru se datorează unei insonorizări mai bune.
Cei 75 CP nu fac din Panda o sportivă, dar sunt suficienți datorită etajării perfecte a cutiei de viteze. La un fără excese, Panda poate genera consumuri surprinzător de mici chiar şi în regim urban, acolo unde intră în scenă și sistemul Start-Stop. Această funcţie aduce şi unele dezavantaje, cum sunt vibraţiile la repornire şi o reducere a eficienţei instalaţiei de climatizare.
Panda aduce câteva îmbunătăţiri notabile în termeni de confort şi funcţionalitate, dar şi un design mai cultivat ce caută să trimită autoturismul popular într-o nouă etapă a evoluţiei.
Date tehnice: | FIAT Panda |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.3 Multijet |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1035/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3653/1653/1551 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 225 (870) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.3 Multijet |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1248 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 55(75)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 190/1500 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 168 |
0-100 km/h [s] | 12.8 |
Consum urban/extra/mixt | /3.9/ |
Emisii CO2 [g/km] | 104 |