Noul SL 500 reuşeşte, prin reducerea greutăţii şi opţiunea Active Body Control, să intre în topul celor mai sportive GT-uri cabrio premium.
- Senzatii cabrio intr-una dintre cele mai rafinate ambiante posibile
- performante dinamice la granita dintre Grand Tourer si roadster sport
- Design exterior un pic cam discret
SL – două litere care au făcut şi continuă istoria de mai bine de 60 de ani de când Mercedes-Benz a lansat primul model, denumit şi Gullwing. Iată-ne în anul 2012 la volanul noului SL 500 în configuraţia V8, bi-turbo şi 435 CP, echipat opţional cu Active Body Control.
Întâmplător sau nu, în ultimii ani am reuşit să conduc principalii concurenţi, aici amintind BMW Seria 6, Jaguar XK sau Porsche 911, dar şi liga de lux Vantage V8 sau Ferrari California. La nivel optic, SL-ul îmbină cu succes silueta de roadster cu eleganţa unui GT, prin capota imensă şi cele două locuri poziţionate cât mai în spate. Nu există un echilibru între partea frontală şi cea spate, rezultatul fiind o caroserie a cărei prezenţă stradală se pretează atât la un costum fin, cât şi la o pereche de jeansi Dsquared2.
Interiorul respectă blazonul specific constructorului: materiale alese pe sprânceană, îmbinări făcute în tihnă şi un aer cu brize retro. Prin spaţiul oferit, dar şi layout, interiorul te îmbracă în mare stil şi te implică, mai mult ca niciodată, în arta condusului. Printr-o simplă apăsare de buton, V8-ul se trezeste la viaţă, morocănos, dar îşi drege rapid vocea ca nu cumva să sperie asistenţa. Confortul este la cel mai înalt nivel, în timp ce cutia automată 7G Tronic Plus trece prin trepte la fel de fin cum păşesc anvelopele cu talon de 30 pe Radu Beller. Rulează fin.
Situaţia se schimbă la polul opus când drumul spre Cheia se eliberează, iar butonul cu ABC (Active Body Control) este activat. Greutatea scăzută (mai uşor cu 125 de kg în comparaţie cu vechea generaţie şi cu 230 kg decât 650i ) în combinaţie cu ABC, îl ajută să-şi agaţe cravata în cuier, iar pantofii să-i fie înlocuiţi cu ghete pentru condus. Este admirabil cum iese dintr-un “stânga/dreapta”, fără tangaj sau ruliu, şi cu mai multă siguranţă decât o face Seria 6, însă nu cu tenacitatea lui 911! Mercedes-Benz SL 500 este managerul de succes al unei internaţionale care, în timpul liber, joacă la naţională. Şi joacă bine!
Date tehnice: | Mercedes-Benz SL 500 Roadster |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | SL 500 |
Nr. usi/locuri | 2/2 |
Masa proprie/totala [kg] | 1710/2165 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4330/1785/1605 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 365 (505) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | SL 500 |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 4663 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 320(435)/5250 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 700/1800 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 4.6 |
Consum urban/extra/mixt | //9.1 |
Emisii CO2 [g/km] | 212 |