Noul motor 1,6 dCi a acaparat atenția fanilor Qashqai, dar pentru cei care preferă transmisia automată 2,0 dCi rămâne singura opțiune.
- Oferta foarte buna de spatiu raportat la dimensiunile compacte
- comportament dinamic reusit
- Versiunea de top implica un pret pe masura
- configuratia plansei de bord isi arata varsta
Anul de debut al lui Qashqai va rămâne în istoria Nissan drept punctul de cotitură al producătorului japonez în Europa. Înainte de el, Nissan se zbătea undeva în subsolul clasamentelor de vânzări cu o gamă în care doar Almera se putea lăuda cu volume decente. Odată cu inventarea segmentului crossover, japonezii au revenit într-un mod spectaculos și, mai important de atât, au demonstrat că au puterea de a inova. Ideea de compactă cu proprietăți de SUV a prins la public, iar popularitatea lui Qashqai rămâne și azi, la șase ani și un facelift de la lansare, la cote foarte înalte.
Sigur că odată ce te urci în el ești întâmpinat de întinderi masive de plastic închis la culoare, la modă acum șase ani, mai puțin acum, dar calitatea și precizia finisărilor compensează imaginea ternă. În ajutorul modernității vine și upgrade-ul tehnic primit recent de Qashqai ce include un sistem de parcare cu 4 camere pentru a oferi șoferului o perspectivă tip „bird eye“ a mașinii. Merită menționat că Nissan este primul producător ce oferă (opțional) un astfel de sistem în clasa compactă.
În materie de spațiu Qashqai depășește compactele clasice și ajunge undeva în plasa SUV-urilor din categoria CR-V sau RAV4, o rețetă pe care o consider ideală inclusiv pentru o familie cu doi copii. Pachetul tehnic ce include motorul 2.0 dCi/150 CP, sistemul 4×4 All Mode și transmisia automată cu 6 trepte reprezintă la momentul actual configurația de top Qashqai, iar asta aduce atât performanțe bune cât și un preț pe măsură. Comportamentul dinamic este plăcut și include pe alocuri câteva tușe sportive, motivate de controlul oferit de setările suspensiei (poate un pic cam zgomotoasă pe alocuri) și de gabaritul compact al caroseriei.
Acest comportament echilibrat se observă aproape indiferent de capitolul pe care alegi să îl analizezi, de la calitatea interiorului la spațiu și performanțele dinamice, iar aici se află secretul succesului lui Qashqai. Este mai bun decât o compactă, suficient de potentă în versiunile 4×4 pentru a face drumul până la cabană și, poate mai important decât toate la un loc, are un preț corect.
Date tehnice: | Nissan Qashqai |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1505/2100 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4330/1785/1605 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 410 (1515) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 320/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 188 |
0-100 km/h [s] | 11 |
Consum urban/extra/mixt | 9.1/5.8/7 |
Emisii CO2 [g/km] | 184 |