Lui Porsche Cayenne GTS nu îi va fi deloc ușor să își convingă clienții că există viață dincolo de diesel. Cu toate acestea a încercat. Din toți cei 8 cilindri.
- Performante dinamice de exceptie
- sound incredibil al evacuarii
- Echipare standard modesta pentru acest nivel de pret
Din momentul în care Porsche a făcut mișcarea logică de a pune un diesel sub capota lui Cayenne, nemții au redus, cu bună știință, versiunile pe benzină la statul de opțiune exotică. Acest Cayenne GTS, spre exemplu, este mișcat de un V8 pe benzină și, foarte probabil, anul acesta nu își va găsi suficienți clienți nici măcar pentru a egala numărul de cilindri de sub capotă. Sună ca o concluzie rece de finanțist, dar în vremurile în care trăim e bine să fii pragmatic.
În organigrama Porsche versiunea GTS a lui Cayenne reprezintă un pas intermediar între versiunea S și cea Turbo oferind același V8 aspirat de pe S, dar cu 20 CP în plus și setări dinamice (suspensie și direcție) similare cu ale lui Turbo. Dacă te gândești că diferența în performanțe brute față de S este neglijabilă (0,2 secunde până la 100 km/h), în timp ce Turbo joacă deja în altă ligă cu ai săi 500 CP, ai putea spune că versiunea GTS nu este decât o modalitate inteligentă de a lua câteva mii de euro în plus de la clienții de Cayenne S dornici de un plus de exclusivitate.
Până la un punct raționamentul este corect, dar nu în totalitate. Noile setări dinamice aplicate lui GTS nu sunt doar o sumă de modificări pe fișa tehnică, iar asta am aflat încă de la primul viraj pe care l-am abordat, recunosc, cu ceva reținere. Nu am fost niciodată un adept al SUV-urilor cu pretentii dinamice, mi se par prea grele, prea dispuse să își folosească masa împotriva ta, dar Cayenne GTS are ceva special.
În primul rând rezistă ruliului cu o nonșalanță surprinzătoare, fără a fi rigid din cale afară, și nu te intimidează printr-o livrare bruscă a puterii cum o face versiunea Turbo. Motorul se turează pe un fundal sonor antrenant și acumulează plăcut cuplul, totul este liniar, previzibil și distractiv. Cât de mulți clienți vor alerga această mașină pe serpetine înguste asta nu știu, dar faptul că Porsche a reușit să facă un SUV de peste 2 tone să se miște de parcă driblează legile fizicii, ei bine asta merită laude. Rămâne de văzut câți clienți se vor lăsa seduși de un V8 aspirat și câți vor sucomba pragmatismului diesel.
Date tehnice: | Porsche Cayenne S |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | GTS |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2085/2840 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4846/1954/1685 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 670 (1780) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | GTS |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 4806 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 309(420)/6500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 515/3500 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 261 |
0-100 km/h [s] | 5.7 |
Consum urban/extra/mixt | 14.8/8.5/10.7 |
Emisii CO2 [g/km] | 251 |