Cei care sunt de părere că un Juke standard nu este suficient de extravagant pot apela cu încredere la noua linie de echipare Shiro.
- Performante dinamice comparabile cu un hot-hatch
- exterior extravagant
- Calitate modesta a interiorul raport la pretul unei versiuni de top
- spatiu interior restrictiv
Cuvântul Shiro, sau alb în limba română, reprezintă noua echipare de top pentru Juke, ce vine să înlocuiască ediția specială și limitată Kuro. Ca orice model special, Juke Shiro nu este deloc ieftin (+4.900 euro fără de nivelul de bază, +1.550 euro față de nivelul de top actual Tekna), dar include toate dotarile de care ai și nu ai nevoie de la tapițeria din piele până la navigația cu touchscreen, camera de luat vederi pentru marsarier etc.
Ieșind din sfera pragmatică, ediția limitată Shiro îți aduce și un set de upgrade-uri vizuale: culoare specială de exterior, jante din aliaj în două culori, inserții albe la nivel de interior precum și alte mici detalii care se potrivesc de minune cu atitudinea non-conformistă a crossoverului japonez.
Poți accesa această ediție cu orice motorizare din gamă dar, dat fiind prețul destul de piperat, bănuiesc că cei interesați se vor orienta către performanță, de unde și configurația mașinii de test cu motorul turbo de 1,6 l și 190 CP, transmisia automată CVT și sistemul avansat de tracțiune integrală 4×4.
Chiar și azi, la peste un an de când am condus pentru prima oară această mașină, rămân uimit de cantitatea de tehnologie pe care inginerii Nissan au reușit să compacteze într-o caroserie atât de mică. Rezultatul este o conduită dinamică excelentă, chiar surprizătoare pentru o mașină cu un centru de greutate relativ ridicat, grație motricității generate de sistemul de tracțiune integrală care include și un modul electronic ce variază puterea între roțile punții spate.
Motorul se potrivește și el cu atitudinea efervescentă a lui Juke, semn bun pentru viitorul Clio RS ce va beneficia de aceeași unitate, dar cu 10 CP în plus. Interiorul rămâne o afacere destul de controversată, cu plastice de calitate medie și o ofertă de spațiu care nu va bucura pe cei trimiși pe banchetă.
Opinia mea este că, dacă vrei un Juke de top, ediția Shiro este o afacere bună, dar vă recomand să vă lipsiți de transmisia automată și de tracțiunea integrală și vă orientați către versiunea turbo cu manuală și tracțiune 4×2. Vă va costa cu 3.200 euro mai puțin și este cel puțin la fel de distractivă.
Date tehnice: | Nissan Juke |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | DIG-T |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1385/1735 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4135/1765/1565 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 251 (830) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | DIG-T |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1618 |
Sistem alimentare | injectie directa+supraalimentare |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 140(190)/5600 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 240/2000 |
Cutie de viteze | Automata/CVT |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 200 |
0-100 km/h [s] | 8.4 |
Consum urban/extra/mixt | 10.2/6/7.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 175 |