Test drive – Kia Optima 1.7 DSL/136 CP AT

Test drive - Kia Optima 1.7 DSL/136 CP AT

Optima reprezintă un lux accesibil. Axat fără echivoc pe confort și spațiu interior, reușește să surpindă plăcut privirile şi printr-un design contemporan.

  • Pret bun de achizitie
  • tinuta de drum confortabila
  • garantie de 7 ani
  • consum mic de carburant
  • Motor diesel prea zgomotos in sarcina

Arată bine din exterior. Acesta este punctul de plecare și este unul favorabil. Este ca și cum ți-ar zâmbi o persoană atunci când urmează să înceapă o conversație. Te face să fii mai deschis la idei noi și acest lucru e în avantajul său. Competiția acerbă din clasa ei nu-i permite să dea greș. Și nu doar concurenții direcți joacă un rol important, ci și variantele apropriate ca preț pentru care poți opta atunci când ai în vedere versiunea de top. Ca direcție de marcă, Kia se depărtează de modelele de buget și crește treptat calitatea, țintind către premium. În confirmarea celor spuse, dezvoltarea unui hot hatch confirmă ambițiile producătorului.

Optima întâmpină pasagerii cum știe mai bine, oferindu-le dotări care până nu demult erau întâlnite doar la modele de lux. Povestea este bine cunoscută: după ce s-au recuperat investițiile pentru dezvoltare, tehnologiile devin mult mai accesibile. Sistemul de navigație inclus în afișajul central și camera pentru marșarier nu mai impresionează pe nimeni, dar prezența lor va fi apreciată. Una dintre opțiunile care iese din tipare la acest model este ventilația pentru scaune. Personal, nu îmi plac scaunele îmbrăcate în piele pentru că pe timp de vară, oricât de puternic ai seta aerul condiționat, chiar dacă îți îngheață nasul, vei avea spatele transpirat. Ei bine, cu ventilație în scaune această problemă este eliminată.

Confortul

Este cea mai puternică trăsătură a lui Optima, iar acest lucru este clar încă din momentul în care te așezi pe banchetă. Ai la dispoziție un spațiu impresionant pentru picioare, dar și pentru cap, cu toate că plafonul ascunde și mecanismul de acționare a trapei. Până ajungem la aspecte legate de partea tehnică, trebuie să menționez sistemul de sunet ce poartă semnătura Infinity. Nu vă gândiți că poate concura un Bang & Olufsen spre exemplu, dar este superior sonorizărilor standard.

Din punctul de vedere al șoferului, confortul își face debutul prin prezența cutiei de viteze automate. Aceasta se va dovedi utilă în oraș, unde te va ajuta să scapi de un stres suplimentar atunci când te deplasezi bară la bară. Apoi vei remarca ușurința cu care manevrezi volanul. Acesta este un minus când te gândești la sportivitate dar, partea bună este că direcția nu este asistată în exces, oferindu-ți totuși ceva feedback. Este stabilă pe viraje, nu vă faceți griji, dar nu te îmbie să crești ritmul.

Suspensia este și ea proiectată pentru a filtra cât mai eficient imperfecțiunile suprafeței de rulare. Nu se aud zgomote suspecte la trecerea peste denivelări, în schimb, la cele mai mari se simte o ușoară lipsă de rigiditate a caroseriei.

Optima este o mașină practică. Are un portbagaj mare cu un acces bun și, așa cum am menționat anterior, mult spațiu la interior. Oferă suficiente spații de depozitare ca să mulțumească toți pasagerii. Și, poate unul dintre cele mai importante aspecte, consumă puțin. În afara orașului poți ajunge la consumul declarat de 4,9 l/100 km dacă folosești cruise control pentru constanță și ai norocul să nu fie aglomerat. În mediul urban, fără a acorda o atenție specială consumului, depășești cu puțin 8l/100 km.

Despre performanțele afișate de motor mă declar mulțumit. Are suficiente resurse de putere pentru a te ajuta în depășiri și destul cuplu pentru nu afecta prea mult accelerațiile în cazul în care utilizați mașina la capacitate maximă. Există un aspect care mă deranjează și acela este zgomotul motorului în sarcină. Insonorizarea nu poate fi blamată în acest caz deoarece își dovedește eficiența în multe situații, inclusiv în cazul zgomotelor produse de vânt la viteze mari. Unitatea de 1.7 l DSL este cuplată la o cutie de viteze ce reacționează bine. Totuși, aceasta este mai lentă decât versiunile oferite de unii dintre concurenții săi (exemplu: DSG-ul disponibil la Skoda Octavia).

Dacă vrei o mașină confortabilă, spațioasă, economică, cu mulți ani de garanție și multe dotări care îți fac viața la bord mai plăcută, nu ezita să mergi la un showroom Kia pentru un test drive.

Date tehnice: Kia
Optima
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.7 DSL
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1485/2070
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4845/1830/1455
Ampatament
Volum portbagaj [l] 505 ()
Motor si transmisie
Tip motor 1.7 DSL
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1685
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 100(136)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 325/2000
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 197
0-100 km/h [s] 10.3
Consum urban/extra/mixt 7.9/4.9/6
Emisii CO2 [g/km] 158

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top