Noul Jaguar XF a fost dezvelit în această seară, la Londra. A doua generație a sedanului de clasă mare britanic este mai încăpătoare, mai ușoară și mai economică decât predecesorul său.
Noul XF este construit pe noua platformă modulară din aluminiu iQ-Al, folosită și de fratele mai mic XE, cu care partajează, de asemenea, suspensia spate independentă Integral Link și noua familie de motoare turbo pe benzină și diesel Ingenium. Acestea au cilindreea unică de 2 litri și se alătură în gamă clasicelor V6 de 3 litri, creditate cu 300 CP/700 Nm (diesel), respectiv 340/380 CP (benzină).
Cel mai curat diesel Ingenium se laudă cu o putere maximă de 163 CP, un cuplu de 380 Nm și emisii de numai 104 g CO2/km, valoare record în segment pentru o versiune non-hibridă. Jaguar XF va putea fi comandat și în compania unei variante de 180 CP/430 Nm a aceluiași propulsor, ambele cuplate la o cutie automată cu opt trepte și cu convertizor de cuplu. Gama Ingenium are și un membru dedicat fanilor motoarelor alimentate cu benzină, o unitate de 240 CP și 340 Nm.
Structura lui XF este realizată din aluminiu în proporție de 75%, fiind cu 30% mai rigidă decât cea a generației precedente. Jaguar a apelat la oțel pentru partea din spate pentru a pune mai multă greutate pe puntea posterioară, distribuția maselor față/spate fiind, astfel, aproape de valoare ideală 50/50. Un alt avantaj al folosirii pe scară largă a aluminiului este reducerea greutății cu până la 190 kg, în funcție de versiune, și cu circa 90 kg față de cei mai ușori concurenți direcți.
Cu o lungime de 4.954 mm, noul Jaguar XF este mai scurt cu 7 mm și mai coborât cu 3 mm decât vechiul model. Ampatamentul a crescut, însă, cu nu mai puțin de 51 mm, până la 2.960 mm, valoare similară cu cea afișată de BMW Seria 5. Spațiul interior este mult mai generos, mai ales pentru pasagerii locurilor din spate, care se bucură acum de o libertate mult mai mare de mișcare la nivelul capului (plus 27 mm) și al genunchilor (plus 15 mm).
Layoutul planșei de bord este și el complet nou. Cu influențe clare de la noul XE, acesta mizează pe materiale avangardiste și pe o infuzie puternică de tehnologie de ultimă oră. Instrumentarul clasic de bord a fost înlocuit cu un display color de 12,3 inci, 100% configurabil, iar consola centrală este dominată de noul sistem multimedia al casei britanice, InControl Touch Pro, cu touchscreen de 10,2 inci dual view. Opțional, Jaguar oferă un sistem audio profesional Meridian de 825 wați.
Direcția este asistată electric, sistem similar cu cel prezent și pe Jaguar XE, iar suspensia adaptivă va fi inclusă pe lista de opțiuni. Funcția Jaguar Configurable Dynamics va da posibilitatea șoferului să seteze după bunul său plac tăria amortizoarelor, raportul de demultiplicare al direcției sau răspunsul motorului și cutiei de viteze la accelerație.
Odată cu noul XF, Jaguar introduce și All-Surface Progress Control, un sistem de optimizare a tracțiunii ce influențează frânele și accelerația, pentru o aderență maximă pe suprafețele deteriorate sau acoperite cu zapădă și apă.
Marele public va putea admira pentru prima dată noul XF luna viitoare, cu prilejul Salonului Auto de la New York, debutul comercial fiind programat pentru toamna acestui an.