Motorul diesel a reprezentat întotdeauna un simbol al eficienței. Cei de la Opel au folosit acest avantaj, cu un rezultat de invidiat în clasa compactă: doar 4,1 litri/100km, consum mediu pentru Astra EcoFlex.
Îmbunătățirile privind caroseria noului Astra, au însemnat pentru inginerii Opel un motiv în plus pentru a explora cât mai mult avantajele date de noile caracteristici aerodinamice, ce au cunoscut chiar unele îmbunătățiri pentru varianta EcoFlex, ce posedă o curgere mai bună a curenților de aer pe dedesubt și prin compartimentul motor datorită folosirii grilei frontale de ventilație, ce posedă un sistem ce va dirija automat curenții de aer la viteze ridicate.
Nefiind un model cu pretenții care să justifice înglobarea unor tehnologii scumpe și costisitoare care să ducă la un preț ridicat al mașinii, Astra merge în continuare pe varianta clasică a motorizării diesel, cea care a fost upgradată pentru o armonie cât mai bună cu mediul înconjurător. Motorul folosit nu mai are ca și până acum cilindreea de 1.7 litri ci este chiar CDTi-ul de 1.3 litri care a debutat pe varianta 2010 a fratelui mai mic, Corsa, ce dezvoltă 95 CP și un cuplu de 190 Nm disponibil între 1.750 rpm și 3.250 rpm. Motorul a fost reproiectat la nivelul sistemului de alimentare și recirculare a gazelor de evacuare, pentru ca „respirația“ acestuia să se facă mult mai ușor și mai curat.
Acesta folosește acum un turbocompresor cu geometrie variabilă mult mai eficient, un filtru de particule de ultimă generație disponibil ca dotare standard, dar și o softare a ECU optimizată pentru o orientatare mai bună către ecologie. Rezultatul acestor tehnologii se va regăsi nu doar în scăderea volumului de carburant folosit, dar și în nivelul redus al emisiilor poluante, ce face ca în atmosferă să ajungă doar 109 g carbon pentru fiecare kilometru rulat.
Cutia de viteze, deși nu a fost revizuită radical, contribuie și ea la acest rezultat prin ajustarea raportului de demultiplicare oferit. Astfel, cele cinci rapoarte sunt mai lungi decăt la o versiune Astra comună și ajută la exploatarea corectă a micului motor ce nu va fi însă capabil de reprize care să stârnească senzaţii pasionaților de adrenalină, așa cum o arată și performanțele dinamice redate de fișa tehnică: demaraj 0-100km/h în 14,7 secunde și viteza maximă de 170 km/h.
Chiar și anvelopele folosite au fost alese cu grijă pentru Astra EcoFlex, pentru scopul propus fiind folosite unele cu rezistență minimă la înaintare. Un indicator luminos plasat la bord va ajuta de asemenea la un condus eficient prin informarea șoferului asupra necesității schimbării treptelor de viteză și „îndrumarea“ către un stil de conducere ecologist.
Cu un preț ce depășește în Germania valoarea de 19.000 euro, Astra Ecoflex nu se recomandă neapărat celor ce urmăresc prin consumul redus minimizarea prețului pentru kilometrul parcurs, ci mai ales a celor ce vor să contribuie cu ceva mai mult la un mediu înconjurător curat, așa cum o fac și utilizatorii actuali de modele hibride, ce plătesc însă un preț mult mai mare pentru acest deziderat. Avantajul folosirii unei caroserii ce se remarcă prin maximul de volum interior oferit pentru clasa compactă, înglobează și aportul unei cilindree reduse a motorului.
Comparativ cu modelul precedent Astra EcoFlex dar și raportat la oferta de modele hibrid existentă pe piață, actualul model va aduce și alte economii, o fiscalitate redusă și costuri de întreținere simțitor mai mici, ce se vor regăsi cu succes pe lista totală a cheltuielilor după câtiva ani de folosință a noului Astra EcoFlex.