Mazda 2 vs. Suzuki Swift

Mazda 2 și Suzuki Swift au primit fiecare câte un facelift, iar noi nu ne-am putut abține să le punem față în față. Care japoneză va ieși câștigătoare?

Cum cei doi pitici tindeau să iși arate potențialul războinic încă de la primii metri parcurși din curtea dealerului, am făcut în aşa fel încât confruntarea niponelor să aibă loc în trafic aglomerat, printre mașini parcate sau în mișcare, în situații dificile care nici măcar nu au fost greu de găsit.

Suzuki este un nume cu rezonanță atunci când vorbim de clasa mică, iar Swift s-a recomandat până în prezent drept un model fiabil și performant, care a reușit să își atragă destui fani și datorită unei înfățișări pline de originalitate, lucru cu care puține japoneze se pot lauda în acest moment. Fiind posesor al unor linii agresive și al unui stil ce duce foarte ușor cu gândul la MINI, Swift este prima opțiune dacă ne raportăm la imagine, mai ales că recent a fost restilizat și reîmprospătat.

Habitaclul este bine organizat și nu duce lipsă de funcționalitate și înclinația către a fi perfect pentru treburile de zi cu zi. Multe spații de depozitare au fost create în locuri unde te aștepți mai puțin, așa că orice obiect de care vrei să te descotorosești imediat ce ai urcat la volan, iși va găsi cu siguranță locul potrivit fără prea multă bătaie de cap. Planșa de bord este acum mai elegantă, însă materialele și finisajele sunt la același nivel, pe care japonezii se pare că nu vor să îl depășească deocamdată.

Scaunele din față sunt decente ca spațiu și confort oferit, iar în spate pot călători comod două persoane, mai dificil, trei. Accesul în habitaclu este foarte important la o mașină cu aceste dimensiuni, cei mai înalți sau mai voluminoși se tem întotdeauna de mașinile din această clasă tocmai din acest motiv, dar japonezii au reușit să facă o mașină accesibilă, cu portiere mari și cu un unghi de deschidere pe măsură. Vizibilitatea nu este punctul forte al lui Swift, iar acest lucru se amplifică către spate. În lateral-față, acolo unde este foarte importantă, vizibilitatea este satisfăcătoare, însă plafonul coborât va fi o povară atunci când veți opri la semafor, foarte aproape de acesta.

Motorul de 1.2 litri trage mulțumitor pentru cilindreea sa, iar cutia de viteze îl exploatează la maxim, rezultatele obținute în termeni de demaraj și consum fiind peste cele oferite de Mazda. Cele cinci trepte ale cutiei de viteze sunt bine dozate pentru reprizele scurte, însă țin micul motoraș foarte turat la viteze mari, făcându-l zgomotos și gurmand. Schimbătorul de viteze este modest ca precizie și zgomotos. Direcția asigură agilitatea necesară, dar mă așteptam la un feedback mai pronunțat și mai apropiat de tendințele sportive pe care Swift le afișează în foarte multe detalii. Suspensia este setată corect, la un nivel la care nu i se poate reproșa că nu ar fi suficient de fermă sau de confortabilă.

Atuurile lui Swift încep cu aspectul și se termină cu un temperament lipsit de excese, formulă care până acum a cucerit mulți clienți și a făcut din modelul japonez un etalon ai acestei clase, statut pe care Mazda2 va avea destul de muncă pentru a-l egala.

Pentru a se face remarcată, Mazda2 vine cu un design care, în ciuda lipsei de originalitate, aduce mai mult dinamism și chiar o notă SF în abordarea exteriorului, dominat de multe forme și linii îndrăznețe. Blocurile optice alungite și agresivitatea specifică Mazda denotă apartenența asiatică și nu reușesc să realizeze formula care să învingă Swiftul la capitolul design exterior.
[_newpage_]
Interiorul este mai simplist și pare mai auster, asta dacă ne referim strict la aspect. Materialele plastice în exces nu sunt mai bune calitativ decât la Swift, dar lipsa unei construcții mai sobre a planșei de bord le face mai ușor de observat și de criticat. Consola centrală este simplă și amintește foarte mult de suratele coreene, de care Mazda2 ar trebui să se îndepărteze pentru a câștiga simpatia europenilor. Informațiile destinate șoferului sunt concentrate într-un spațiu restrâns, cu indicatoare de bord analogice și un display digital, pe care eu le-am găsit excesiv miniaturizate.

Spațiul interior este satisfăcător raportat la ceea ce oferă Swift, însă vizibilitatea este simțitor mai bună, iar din acest punct de vedere, Mazda2 reușește să se facă mai placută în zonele aglomerate. Din punct de vedere al antifonării, Mazda stă bine, dar în raport cu Swift se clasează pe locul doi, mare parte din vină fiind atribuită propulsorului, al cărui timbru vocal este mai bogat în frecvențe înalte. Portierele sunt mari și se deschid mult și, la fel ca la Swift, sunt perfecte pentru a accesa ușor habitaclul mașinii.

Schimbătorul de viteze este situat mai sus și mai aproape de volan decât la Swift. Acesta este precis și face echipă bună cu direcția foarte agilă, așa că Mazda este favorita testului la capitolul manevrabilității. Motorul de 1.3 nu este un etalon din punct de vedere al tehnologilor înglobate, dar faptul că iubește mult turațiile ridicate, îl face deosebit de atrăgător atunci când veți apăsa pedala de accelerație.

Rareori mai vezi un propulsor așa de energic la cilindreea aceasta, reprizele oferite fiind foarte bune atât pentru plecările fulgerătoare de la semafor, cât și pentru depășiri. Suspensia este confortabilă și mai puțin rigidă ca a lui Swift, ea fiind unul din capitolele îmbunătățite cu ocazia acestui facelift. Din punct de vedere dinamic, deși fișa tehnică situeaza Mazda2 sub nivelul oferit de Swift, aceasta rămâne „în cărți“ în ceea ce privește senzațiile sportive oferite, ca o dovadă că cei de la Mazda sunt foarte eficienti la acest capitol.

Diferențele de abordare ale celor doi constructori le-am putut observa din plin în fiecare etapă a acestui test și ne indică continuitatea pe care cele două mașini o preferă ca strategie de viitor. Cu un design mai puțin rafinat, Mazda este mai agilă și predispusă către excese, lucru care îi aduce câteva plusuri, dar și dezavantaje în duelul cu Swift. Mai bine situat la capitolul datelor tehnice datorate noului motor,  Swift este mai aspectuos și mai rafinat. Faptul că reușeste să cumuleaze mai multe calități și să fie varianta cea mai echilibrată din acest test, sunt sigur că Swift va fi pentru cei mai mulți clienți opțiunea numărul unu în raport cu Mazda. La acest rezultat contribuie în mare măsură și faptul că Swift poate fi achiziționat cu un nivel de echipare mai redus ca și dotări, dar și ca preț.

Date tehnice: Suzuki
Swift
Mazda
2
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.2 VVT 1.3i
Nr. usi/locuri 5/5 5/5
Masa proprie/totala [kg] 960/1480 1030/1455
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3850/1695/1510 3920/1695/1475
Ampatament 2430 2490
Volum portbagaj [l] 211 (874) 250 (787)
Motor si transmisie
Tip motor 1.2 VVT 1.3i
Combustibil Benzina Benzina
Cilindree [cmc] 1242 1349
Sistem alimentare injectie multipunct injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 69(94)/6000 62(84)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 118/4800 121/3500
Cutie de viteze Manuala/5 Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 165 172
0-100 km/h [s] 12.3 12.9
Consum urban/extra/mixt 6.1/4.4/5 6.4/4.3/5.1
Emisii CO2 [g/km] 116 119

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Second Hand Ford Focus Mk3 AutoExpert.ro

Second hand – Ford Focus Mk3

A împânzit site-urile de vehicule second, dar e bun de ceva Ford Focus? Are tot ce-i trebuie ca să te deturneze de

Scroll to Top