Peugeot 206+ vs. Dacia Sandero vs. Toyota Yaris

Peugeot încearcă să construiască pe baza popularității modelului 206, lansând 206+, un model de clasă mică ce se inspiră de la fratele mai scump 207. Yaris și Sandero se prezintă cu o ofertă asemănătoare de spațiu, performanțe și preț. Care merită investiția?

  • Interior durabil si aspectuos
  • comportament dinamic placut
  • Servodirectie cam grea
  • lipsa inchidere centralizata din echiparea standard

Tendința principalilor constructori europeni a fost să atace segmentul automobilelor accesibile prin reeditarea modelelor de succes din generațiile trecute. Opel și Skoda au continuat fabricare modelelor Astra și Octavia în paralel cu noile generații în timp ce Peugeot și-a revigorat modelul 206. 

Acest model este menit să contracareze succesul Logan și Sandero, creatorii nișei denumite „ low cost“. Peugeot 206+ încearcă să continue succesul pe care l-a avut 206 încă de la lansare, actualizând modelul inițial cu o serie de elemente precum partea frontală și configurația interiorului, asemănătoare cu cea din Peugeot 207. 

Acesta amenință modele precum Toyota Yaris și Dacia Sandero prin dinamică și prin designul modern al părții frontale.
206+1?

Din față, farurile alungite pe aripi și grila de mari dimensiuni par preluate direct de la noul model 207, cele două automobile fiind relativ ușor de confundat. Acest lucru poate doar să-i bucure pe clienții lui 206+, care vor fi deconspirați doar de partea din spate a mașinii, care preia formele vechiului model, cu stopurile redesenate. 

În interior layout-ul a fost adaptat după cel din Peugeot 207. Materialele sunt ceva mai dure si lasă impresia de rezistență în timp. Poziția la volan este confortabilă, astfel că mașina poate fi condusă cu ușurință și la drum lung. Scaunele sunt și ele confortabile, iar tapițeria cu care sunt acoperite lasă impresia că va rezista la uzură. In plus, amintim aerul condiționat cu reglare manuală este oferit în dotarea standard. 

Ergonomia este bună, interiorul oferind comenzi cu un aspect ceva mai modern față de modelul de bază, Peugeot 206. Din lipsa de dotări standard lipsește doar închiderea din telecomandă, dotare întâlnită la celelalte două automobile din test. 

Nivelul de siguranță este și el unul ridicat pentru segmentul din care face parte. Cele patru stele obținute la testele EuroNCAP sunt un rezultat bun care, alături de airbag-urile laterale disponibile opțional pentru 217 Euro cu TVA inclus dau încredere potențialului client. 

Din păcate nici una dintre cele trei mașini testate nu are sistem de stabilitate, ESP în dotarea standard. Doar la Toyota Yaris, modelul 2010, acesta poate fi comandat opțional pentru 417 Euro plus TVA, dar astfel intrăm deja în alt segment de preț. 
Sportivă 

Odată parcurși primii metri cu un Peugeot 206+ iese în evidență direcția grea, chiar incomodă în timpul manevrelor de parcare. Dar acest lucru, alături de trenul de rulare setat ceva mai rigid face din Peugeot 206+ o mașină extrem de plăcută la condus, cu o ținută de drum sigură. 

Suspensia fermă surprinde plăcut și atunci când se merge pe drumuri cu piatră cubică, aceasta neavând nici un fel de zgomote suspecte, întreaga mașină lăsând impresia de rezistență. Poate că nu este la fel de ușor de manevrat în oraș ca un Yaris sau nu are garda la sol la fel de înaltă precum Dacia Sandero, dar putem spune că 206+ este „sportiva“ testului nostru. Motorul este și el vivace și se turează cu ușurință, cei 75 CP fiind suficienți în majoritatea situațiilor întâlnite în trafic. 

Consumul mediu se va apropia de cei 6,3 litri la 100 km în cazul în care păstrați un stil de conducere relaxat. Normele de poluare Euro 4 și emisiile de doar 149 g /km de CO2 arată că modelul are și un nivel decent al noxelor. Pentru cei care vor un consum cu adevărat redus pot opta pentru  propulsorul de 1,4 HDI, care costă cu 1365 de Euro mai mult. 
Imagine de la Entry Level

Peugeot 206+ va fi probabil alegerea tinerilor pentru care manevrabilitatea și dinamica au un cuvânt de spus chiar și în acest segment de test. Este o opțiune de luat în calcul și de către șoferii începători, dar și pentru a fi a doua mașină într-o familie, cea de oraș.

La un preț promoțional de 9.197 Euro cu TVA inclus Peugeot 206+ încearcă să preia o parte din segmentul „low cost“, dominat de Logan și Sandero pe piața internă, dar și pe multe piețe europene și în curs de dezvoltare.

  • Garda la sol mare si suspensie robusta si confortabila
  • costuri mici de intretinere
  • Insonorizare precara
  • ambreiaj incomod

Dacia Sandero a fost aleasă pentru acest test pentru preţul său accesibil şi pentru faptul că este un model hatch back, la fel ca 206+ sau Yaris. Clienţii Sandero se bucură şi de costuri de întreţinere mici, acest lucru făcând din Dacia o ofertă tentantă pentru cei care doresc un automobil nou. 

Ţinând cont de minimele dotări pe care le caută un client şi pentru a ne apropia de ideea de „trei la 10.000“, în stabilirea nivelului de echipare am considerat că aerul condiţionat trebuie să se regăsească pe lista de dotări. Astfel am ajuns la modelul al cărui preţ de achiziţie începe de la 9.100 euro.

Pentru plaiurile mioritice

Sandero a fost construit pentru a face faţă drumurilor de calitate inferioară, aşa cum sunt cele din ţara noastră. Lăsând fiabilitatea pe plan secund doar de dragul discuţiei, confortul călătoriei va fi apreciat de toţi pasagerii, indiferent dacă ocupă locul şoferului sau nu. Gropile, liniile de tramvai denivelate şi cariile din asfalt sunt „depăşite“ eificient, iar faptul că are garda la sol ceva mai înaltă, va ajuta conducătorul să păstreze intacte spoilerele. 

Reversul medaliei este comportamentul nesatisfăcător pe drumuri virajate. Aici, direcţia uşoară, apreciată în mediul urban, nu comunică şoferului ceea ce se întâmplă cu maşina. Cu toate că într-o situaţie limită în care se foloseşte o maveră bruscă de evitare, Sandero se înclină un pic mai mult decât Yaris sau 206, eşti în perfectă siguranţă. Testul elanului efectuat de nemţi cu modelul Logan rămâne în continuare un mare semn de întrebare. La fel rămâne şi simularea unui accident între Fiat 500 şi Audi Q7.

Yaris este destul de apropiat de Sandero, amândouă impresionând prin agilitate şi confort. 

Peugeot 206+ este superior celor doi în privinţa comportamentului dinamic, acesta fiind motivul pentru care am menţionat anterior dezavantajului lui Sandero. Suspensia rigidă şi direcţia grea a lui 206 face ca acest model să pară dintr-o altă clasă atunci când sunt analizate performanţele dinamice şi stabilitatea. Diferenţa de rigiditate între 206 şi ceilalţi doi concurenţi nu este foarte mare, dar suficientă pentru a înclina balanţa în favoarea sa la capitolul dinamică.

Viaţa la bord

Poziţia de condus în Sandero este una foarte confortabilă, fiind apropiată de cea a monovolumelor. Şoferul se bucură de vizibilate bună către toate direcţiile, singurul care poate fi uşor mustrat, nu putem spune penalizat, este 206 cu ai săi montanţi A ce sunt înclinaţi ca la un coupe. 

În modelul Dacia, toţi pasagerii dispun de spaţiu mare la nivelul capului şi la genunchi. Bancheta merită o menţiune specială pentru că poate acomoda trei pasageri adulţi fără probleme. Secretul său constă în faptul că spătarul nu este exagerat de profilat şi nici întărit în zona de mijloc, aşadar cel de-al treilea pasager nu este incomodat.

Motorul de 1.2 l

Acest propulsor este destinat fără doar şi poate uzului în mediile urbane, iar etajarea scurtă a cutiei de viteze susţine acest lucru. Avantajele acestui motor nu sunt legate strict de consumul de carburant, până la urmă nu poate egala randamentul unui diesel de generaţie nouă, ci mai degrabă de taxe. 

Cei care aleg această motorizare nu se vor bucura de prea multe subvenţii pentru că autorităţile consideră, printre altele, că o maşină veche poluează mai puţin decât una nouă şi că trebuie să fie plătită taxă de primă înmatriculare pentru un Sandero echipat cu motor euro 4 şi nu pentru un SUV al cărui V8 scoate pe ţeavă cel puţin 300 g CO2/km.

Propulsorului de 1.2 l îi lipseşte cuplul generos la turaţii mici. Atunci când turometrul ajunge în jurul a 3.000 rpm, răspunsul acceleraţiei se schimbă radical. Se pot face depăşiri chiar şi la drum lung unde vitezele de deplasare ajung în jurul a 100 km/h, viteză de la care, dacă apeşi acceleraţia până la capăt, vei vedea cum acul kilometrajului continuă să urce. 

Nu am fost ţintuit în scaun, dar am fost impresionat de această motorizare pentru că în oraş treptele sunt schimbate destul de repede, până în 3.000 rpm, performanţele rămânând ascunse. 

  • Modularitatea interiorului
  • propulsor economic si ecologic
  • Cea mai scumpa din test
  • limitata in afara orasului.

Potenţialul client al unei maşini cu un preţ de achiziţie în jurul valorii de 10.000 de euro are drept ţintă un model de clasă mică, care să consume puţin şi, cel puţin la fel de important, să fie fiabil. Nu trebuie neglijate nici spaţiul interior sau dotările de bun simţ: două airbaguri, aer condiţionat sau geamuri electrice faţă. 

Miza este mare, iar Toyota Yaris, graţie Programului Optimo, reuşeşte să îndeplinească cel puţin criteriile enunţate mai sus. Astfel, modelul Yaris, fabricaţie 2009, cu motorizarea de 1.0 litri şi 68 CP în versiunea Optimo, costă doar 9.999 euro cu toate taxele incluse şi oferă un pachet interesant de dotări: oglinzi exterioare reglabile electric, jante de 14 inch, aer condiţionat cu reglare manuală, radio CD & MP3 cu 4 boxe, computer de bord, geamuri faţă acţionate electric, airbaguri frontale şofer + pasager, direcţie asistată electric, ABS & EBD & BA şi închidere centralizată cu telecomandă. Dacă la toate acestea mai adăugam garanţia de 5 ani sau 160.000 km, Yaris devine din ce în ce mai tentantă. 
Lupul în blană de oaie

La prima vedere, Yaris pare genul de maşină de oraş construită pentru a se descurca pe străduţele aglomerate, dar neputincioasă când vine vorba de transportul a 5 persoane. Parţial adevărat! La exterior ajungi să apreciezi “formele de buburuză“ şi geamurile de mari dimensiuni. Având doar 3,75 m lungime, este uşor de parcat şi manevrat în spaţiile înguste. Interiorul este însă suprinzător de spaţios. 

În comparaţie cu cele două concurente, Yaris oferă cel mai mare interior din test, precum şi cea mai confortabilă banchetă. Este genul de maşină construită dinspre interior spre exterior, confortul pasagerilor fiind pus pe primul plan. Surprinde plăcut prin multitudinea de spaţii de depozitare, precum şi prin tehnologia high tech prezentă la bord, primind titlul de cel mai tineresc interior din test. 

Gândirea inovatoare este secretul unui interior confortabil, unde fiecare centimetru a fost proiectat pentru o eficienţă maximă. 

Sistemul inovator Toyota EasyFlat permite ca bancheta spate să fie rabatată pentru a obţine o podea plată, printr-o singură mişcare rapidă, folosind numai o mână. Pierde puncte datorită portagajului mic şi poziţiei înalte de condus, utilă în oraş, dar care poate crea probleme la drum intins. 
Costuri mici de întreţinere
Un alt motiv pentru care Yaris descreţeşte frunţile este costul minim de exploatare: consum mic de carburant, emisii de CO2 reduse, prime excelente de asigurare şi taxe mici datorate cilindreei reduse. Pe şosea, Yarisul nu este vreo bestie, dar nici nu te lasă la greu. Direcţia precisă şi comunicativă reprezintă un element extrem de plăcut al maşinii, pentru că îţi permite să te strecori pe oriunde, iar la drum lung îţi oferă suficient feedback pentru clasa ei. 
Siguranţă de 5 stele

Un punct forte al Toyotei Yaris îl reprezintă nivelul ridicat de siguranţă oferită. Modelul beneficiază de punctajul maxim de cinci stele Euro NCAP şi poate fi echipat cu un număr de până la nouă airbaguri. 

Toate versiunile dispun – ca dotare standard – de airbaguri frontale pentru sofer şi pasagerul din dreapta. Nivelul sigurantei este intens sporit de sistemele ABS, EBD şi BA. Sistemul ABS previne blocarea roţilor în timpul frânării şi implicit derapajele din timpul frânării pe suprafeţe cu aderenţă redusă. 

Alături de aceasta, sistemul EBD optimizeaza fortele de frânare aplicate pe fiecare roată, compensând gradul şi modul de încărcare al vehiculului. Impreună, cele două sisteme previn blocarea roţilor în timpul frânării şi permit manevrarea maşinii pentru a putea evita un eventual obstacol. 

Toate versiunile Yaris beneficiază şi de sistemul BA de asistenţă la frânare, ce asigură oprirea în cazul frânărilor de urgenţă, dacă pedala de frână nu a fost apăsată suficient.

Date tehnice: Peugeot
206+
Dacia
Sandero
Toyota
Yaris
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4i 1.2 MPI 1.0 VVT-i
Nr. usi/locuri 5/5 5/5 5/5
Masa proprie/totala [kg] 950/1420 1075/1535 1080/1440
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3870/1655/1445 4020/1745/1535 3785/1695/1530
Ampatament 2440 2590 2460
Volum portbagaj [l] 245 (1130) 320 (1200) 275 (1180)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4i 1.2 MPI 1.0 VVT-i
Combustibil Benzina Benzina Benzina
Cilindree [cmc] 1360 1149 998
Sistem alimentare injectie multipunct injectie multipunct injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 55(75)/5500 55(75)/5500 51(69)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 120/3400 107/4250 93/3600
Cutie de viteze Manuala/5 Manuala/5 Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 170 160 155
0-100 km/h [s] 13.1 13.6 16.9
Consum urban/extra/mixt 9.1/4.8/6.3 7.6/4.9/5.9 6/4.5/5
Emisii CO2 [g/km] 150 139 118

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top