După ce regulamentul FIA a interzis realimentarea maşinilor în timpul cursei, inginerii ExxonMobil au primit sarcina de a pune un şi mai mare accent pe eficientizarea consumului de combustibil.
ExxonMobil, partenerul tehnologic al echipei Vodafone McLaren Mercedes încă din 1995, a introdus un pachet inovator de combustibili şi lubrifianti, ce va fi folosit pentru motorul Mercedes-Benz FO 108X cu care sunt echipate maşinile Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 în 2010.
După ce regulamentul FIA a interzis realimentarea maşinilor în timpul cursei, inginerii ExxonMobil au primit sarcina de a pune un şi mai mare accent pe eficientizarea consumului de combustibil prin reducerea forţei de frecare. Acest obiectiv trebuia îndeplinit respectând nivelurile de protecţie furnizate de Mobil1, care au adus o fiabilitate maximă motoarelor în 2009 – dar şi primul motor care a câştigat trei curse în Formula 1.
În 2010, maşinile de curse pornesc cu aproximativ de două ori mai mult combustibil decât în sezoanele anterioare, fapt care a dus şi la un nou design a rezervoarelor de combustibil. Ca urmare a acestei schimbări, ExxonMobil a reformulat combustibilii pentru a le creşte densitatea şi ai eficientiza. Noul combustibil a fost proiectat şi testat îndelung pentru a satisface aceste cerinţe fără a afecta însă puterea motorului – scopul final fiind câştigarea acelor secunde care aduc trofeul.
În 2009, Mobil 1 a ajutat Mercedes-Benz să devină primul fabricant de motoare care câştigă 3 Grand Prix-uri consecutive folosind acelaşi motor, când Jenson Button şi-a adjudecat victoriile din Bahrain, Spania şi Monaco.