Compania independentă EuroNCAP a făcut publice rezultatele ultimelor teste care au vizat patru modele: noul Suzuki Vitara, Renault Espace, FIAT 500X și Mazda2.
Ca să nu mai prelungim suspansul, să spunem din start că nu toți au înregistrat zece… mă rog, cinci pe linie. Șeful de promoție, în mod surprinzător, a fost SUV-ul japonez care a obținut cinci stele și scoruri de 89% pentru protecția pasagerilor adulți, 85% pentru protecția copiilor, 76% pentru protecția pietonilor (foarte neașteptat ținând cont de forma botului mașinii) și 75% pentru sistemele electronice de siguranță. Unul dintre elementele care au punctat pentru Vitara a fost sistemul de frânare automată în situații de urgență, dotare pe care am putut s-o apreciem în mod direct în timpul testului nostru de luna asta (pe care-l poți citi în revista AutoExpert, disponibilă în centrele Inmedio).
Așa cum toată lumea se aștepta, Renault Espace a primit și el tot punctaj maxim, înregistrând scoruri mai mici decât vitara la protecția adulților – 82% – și protecția pietonilor – doar 70%, însă surclasându-l la siguranța copiilor – 89% – și la sistemele electronice de siguranță – 80%. Espace a fost depunctat în special pentru faptul că portiera din spate stânga s-a deschis în urma testului de impact lateral, prezentând riscul ca pasagerii să fie aruncați afară din vehicul.
Mai puține motive de mândrie are FIAT 500X care a plecat de la testare cu doar patru stele EuroNCAP, însă dacă e să fim sinceri, depunctarea cea mai mare a venit din partea sistemelor electronice de asistență. În rest, rezultatele pentru siguranța pasagerilor adulți și a copiilor au fost bune – 86% și, respectiv, 85% – în timp ce protecția pietonilor și sistemele de asistență, așa cum am mai spus, au tras nota în jos cu valori de 74% și 64%. FIAT 500X vine, însă, cu dotări de siguranță suplimentare, doar că nu în echiparea standard.
Și Mazda2 se află cam în aceeași situație cu FIAT 500X – punctajul general este tot de patru stele, principala cauză fiind aceeași absență a sistemelor de asistență din dotarea standard. Scorurile obținute de mașina de oraș japoneză sunt de 86% pentru protecția adulților, 78% pentru protecția copiilor, 84% pentru protecția pietonilor și doar 64% pentru sistemele de asistență.
https://www.youtube.com/watch?v=2c_k1_894kc
https://www.youtube.com/watch?v=tcNVvALNvRU