Dacă noi ne simțim cu câteva decenii în urmă față de americani în foarte multe privințe, în ceea ce pirvește deschiderea față de motoarele diesel montate în mașini obișnuite suntem cu mult înaintea lor.
Dacă ăsta e un lucru bun sau nu, nu suntem în măsură să spunem, cert este că americanii – cu sau fără voia lor – încep să se încălzească în fața ideii de a turna motorină în mașinile lor. Cu puțin ajutor din partea europenilor de la Volkswagen, după cum o arată această serie de reclame.
„Old wives tales” înseamnă un fel de „povești de adormit copiii”, adică mituri pe care doar cei mai ignoranți dintre noi le mai iau de bune. Ăsta a fost numele ales de Volkswagen pentru campania lor prin care încearcă să-i convingă pe supușii lui Obama că dieselurile nu sunt nici murdare, nici lente, nici zgomotoase și nici urât mirositoare.
Campania conține șase clipuri separate – unele mai bune decât altele (la propriu, unele chiar sunt mai puțin inspirate) – ce au ca protagoniști trei doamne în vârstă, genul de pensionare pe care te-ai aștepta să le vezi în sălile de Bingo mereu nemulțumite și gata oricând să comenteze orice în cel mai dezaprobator mod cu putință.
Desigur, campania Volkswagen încearcă să scoată în față motoarele TDI ca posesoare ale calităților prezentate în cadrul spoturilor, însă o minte mai luminată își poate da seama că, de fapt, VW face un serviciu tuturor celorlalte mărci care vor să comercializeze modele cu motorizări diesel în SUA – din clipuri reiese foarte clar că toate caracteristicile TDI-urilor se aplică și celorlalte motoare diesel moderne. Cu alte cuvinte, nu-i nevoie să-ți iei neapărat un Păsaaat pentru a te bucura de un motor silențios, puternic și cu consum mic.
https://www.youtube.com/watch?v=zFzgzj9rM0M
https://www.youtube.com/watch?v=8ZhGpZaLC10
https://www.youtube.com/watch?v=6BfIBMqGkRY
https://www.youtube.com/watch?v=D-He3Gq43DA
https://www.youtube.com/watch?v=M4TMdvvA-Ao
https://www.youtube.com/watch?v=pOuEAlQJbGY