Am participat la evenimentul de lansare al noului model Opel Corsa OPC şi m-am întors cu impresii deosebite. Unul dintre cele mai bune modele OPC contruite vreodată este pregătit să rupă gura târgului, cam atât de bun e, iar faptul că mulţi dintre rivali se civilizează inutil în clasă îi asigură o poziţie de forţă.
Despre asta este vorba, în principal: despre faptul că sunt producători care ar putea să lanseze rachete în clasa mică, hothatch-uri cu mult nerv, dar se încăpăţânează să aducă argumente de utilitate în sprijinul renunţării la performanţa pură de altădată. Cal mai grăitor exemplu în acest sens este Renault, care i-a schimbat (şi nu în bine) auto lui Clio RS. E drept, nu mai discutăm despre un model brutal, dur, uşor spartan la interior, ci despre un automobil mult mai atent cu utilizatorii, mai bine echipat, mai confortabil, mai uşor de utilizat de cât mai multă lume. Dar pentru noi, ceilalţi, cei care visăm tocmai la o maşină care să fie plăcere pură dincolo de alte raţiuni, ce ne rămâne. În momentul de faţă aş îndrăzni să afirm că Opel Corsa OPC este un răspuns foarte bun la această întrebare.
Noul model nu este urât, dar nici nu beneficiază de un aspect de care să te îndrăgosteşti şi pe care să-l visezi noaptea. Totuşi, are un mare, mare atu: s-a avut curajul ca diferenţierea de modelul civil să fie evidentă, adică fix acel lucru pe care Renault nu l-a mai reuşit odată cu generaţia a patra a lui Clio.
Corsa OPC are spoilere agresive, jante mari, diguzor de aer în spate, eleronul poate fi înlocuit chiar de unul şi mai evident, capota are prevăzută o mică priză de aer, chiar dacă mai mult estetică, iar culorile din gamă (în special albastrul, roşul şi verdele turbat) vin să te anunţe de la distanţă considerabilă că nu e un Opel oarecare. Evacuarea are o terminaţie dublă, cu aer sportiv, şi a fost dezvoltată de specialiştii de la Remus. Sunetul este plăcut, nu pe cât de agresiv mi-ar fi plăcut, dar notabil frumos, ţinând cont că vorbim despre o motorizare supraalimentată.
Motorul ales să reînvie spiritul sportiv al Opelurilor de altădată este unitatea care propulsează versiunile de competiţie Opel ADAM cu specificaţii R2. Cilindreea de 1,6 litri produce fix 207 CP şi 280 Nm (cu ajutorul funcţiei overboost; 245 în mod normal). 6,8 secunde îi sunt necesare pentru atingerea vitezei de 100 km/h.
Trebuie precizat că noua Corsa OPC vine într-o versiune standard şi una Performance (un pachet gândit special pentru creşterea considerabilă a nivelului de performanţă şi care are la bază un diferenţial LSD (multidisc, creaţia celor de la Drexler), jante de 18 inch echipate cu anvelope Michelin de înaltă performanţă, noi setări pentru sistemul de suspensie dezvoltat împreună cu specialiştii de la Koni.
Opel a făcut-o lată, pozitiv de data aceasta. Suspensia Frequency Selective Damping este senzaţională, purtând modelul impecabil pe trasa impusă de un sistem de direcţie setat atent, nu perfect, dar aproape de acest deziderat. Cireaşa de pe tort o reprezintă diferenţialul Performance, care devine complementar curajului tău pe virajele strânse pe care, altfel, ai fi fost considerabil mai precaut. Iar totul este şi mai evident pe suprafaţă de rulare umedă, unde aceeaşi născocire mecanică îţi dă aripi şi încă un plus de încredere.
Pentru mai multe detalii despre noul Opel Corsa OPC consultaţi Revista AutoExpert numărul 158, care se găseşte acum la centrele de difuzare a presei din ţară.