Conform tradiţiei, Audi a ales evenimentul anual Motor Symposium de la Viena, dedicat inovaţiilor tehnice, pentru a prezenta o noutate absolută, de data aceasta, un nou motor TFSI de 2 litri cu patru cilindri.
Noua unitate cu cilindreea de 1.984 centimetri cubi dezvoltă o putere maximă de 190 CP şi un cuplu de 320 Nm, totul în condiţiile unui consum mediu de 5 l/100 km. Cuplul maxim este disponibil între 1.450 şi 4.400 rpm.
Potrivit mapei de presă, alături de noua motorizare Audi debutează şi o tehnologie inovatoare în domeniul combustiei. Audi a mărit eficienţa noului TFSI, graţie constrastului dintre creşterea presiunii de injecţie şi reducerea drastică a timpilor de admisie. În plus, noul motor atinge mult mai repede temperatura optimă şi beneficiază de un răspuns liniar şi prompt al turbosuflantei, merit ce revine integrării galeriei de evacuare în chiuloasă.
Un alt avantaj anunţat de Audi este greutatea redusă, noul motor turbo pe benzină cântărind numai 140 kilograme.
Stefan Knirsch, şeful diviziei de motoare Audi, susţine că noul TFSI de 2 litri va replica toate avantajele unui motor turbo de mici dimensiuni, în condiţiile livrării unui bagaj generos de resurse, specific cilindreei sale generoase.
Primul model care va beneficia de serviciile noii unităţi TFSI de 2 litri este noul Audi A4, programat să debuteze în această toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt. Treptat, noul motor îşi va face, însă, apariţia şi în CV-ul altor modele din panoplia Audi.